Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak nie zgrzeszyć - zasady tworzenia witryny www

Opublikowano: 28-03-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:55 min

WWWInternet nie jest elektroniczną wersją innych mediów, lecz przestrzenią specyficzną. Tymczasem najczęstszym błędem popełnianym przez kreatorów stron internetowych jest tworzenie ich na wzór papierowego folderu. Drugim grzechem głównym jest przerost formy nad treścią – takie graficzne lanie wody. I jak użytkownik ma polubić taką stronę? Co więcej, jak ma za jej pośrednictwem coś kupić? Nikt – nikt, kto chce nadążać za trendami w biznesie i odnieść sukces – nie zastanawia się, CZY tworzyć firmową witrynę internetową, lecz JAK ją tworzyć, by była atrakcyjna i zachęcająca. Przede wszystkim trzeba znaleźć złoty środek między oryginalnością a funkcjonalnością… Na szczęście istnieją zasady budowania kawałek po kawałku ciekawej, a przy tym informacyjnie poprawnej strony. Pomysł to podstawa, trzeba więc wiedzieć, jakie cechy naszej oferty chcemy wyeksponować. Fundamentalnym krokiem jest graficzne opracowanie witryny– kluczem do sukcesu jest czytelność! Choć nikt nie chce być szablonowy, w tym wypadku szablon może się tylko przysłużyć. Struktura witryny musi być bowiem logiczna: wszystkie podstrony budowane według określonego schematu. Do tego wyczerpujące menu, wydzielone moduły, czytelny i przejrzysty układ stron i przyjazna nawigacja. Zasada konstruowania stron i podstron brzmi: od ogółu do szczegółu, czyli im dalej w głąb witryny, tym więcej szczegółowych informacji. Wybór dobrej domeny, przyciągające wzrok logo i chwytliwe hasło reklamowe - dzięki temu internauta zatrzyma się właśnie na naszej witrynie. Stopka strony – informacje teleadresowe, odnośnik do polityki Prywatności – sugeruje profesjonalizm i rzeczowość promującej się firmy. A czego NIE robić? Nie rejestrować strony pod banalna nazwą – domena www.samochod.pl nie mówi o firmie niczego, co wyróżniałoby ją spośród innych w danej branży. Nie przesadzać z grafiką! Różne czcionki, mnóstwo kolorów, animacje, intra – choć takie elementy pozornie zwiększają atrakcyjność strony, tak naprawdę się na tym traci. Coś kosztem czegoś: dużo obrazków to mało treści, a więc niezadowolenie użytkownika, że nie znalazł informacji, której szukał. Poza tym nadmiarowa grafika spowalnia ładowanie się strony przy otwieraniu. To odstrasza niecierpliwych internautów - jakimi jest większość z nas. Nie warto też wrzucać wszystkich informacji na stronę główną – bo strona główna nie ma zarzucić użytkownika całą historią firmy i katalogiem produktów. Ma być wizytówką, która zachęci do eksplorowania strony. W ogóle nie opłaca się przesadzać z zachwalaniem firmy. Lepiej eksponować korzyści, jakie użytkownik może osiągnąć dzięki naszej usłudze/produktowi. Klient nie szuka strony, bo interesuje się firmą – on chce zaspokoić swoją ciekawość, swoją potrzebę. Więcej grzechów nie pamiętam. A kiedy mamy już piękną, kolorową i urozmaiconą, ale nie zagmatwaną stronę, pozostaje zastanowić się: co zrobić, by internauci ją zobaczyli? Dobra strona reklamuje firmę. Co reklamuje dobrą stronę? Tutaj już trzeba zdać się na algorytmy wyszukiwarek – od nich zależy, kto zobaczy naszą stronę. Specjaliści od pozycjonowania potrafią je rozgryźć i sprawić, by roboty wyszukiwarek polubiły naszą stronę. Albo stronę naszej konkurencji – kto pierwszy, ten lepszy.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się