Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Prime time w Internecie

Opublikowano: 20-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Prime time w Internecie Nie od dziś wiadomo, że czas emisji reklamy ma znaczny wpływ na jej skuteczność, stąd też cena za czas antenowy w tzw. "prime time" jest odpowiednio wyższa. Internet też ma swoją porę zwiększonej podatności użytkownika na reklamy. Jak wskazują badania przeprowadzone przez Lightspeed Research, "zwykli" internauci podejmują decyzje zakupowe przeważnie po godzinie 18 - co zgadza się ze zdroworozsądkowym postrzeganiem. Godziny wieczorne, po pracy, pozwalają na swobodne żeglowanie po Sieci i sprawianie sobie przyjemności poprzez zakupy. Firmowe zakupy, wprost przeciwnie, robione są - co jest także do przewidzenia - głównie w godzinach 10-17.

Dla internetowych reklamodawców te informacje mogą służyć wskazówką, w jakich porach warto intensyfikować kampanię. Bardzo proste jest to w przypadku jednej z najbardziej elastycznych form reklamy, kampanii AdWords: linki można wyświetlać w konkretnych co do minuty interwałach czasowych.

Co więcej, e-firmy oferujące produkty czy usługi pojedynczym klientom i podmiotom gospodarczym mogą zadecydować, by w godzinach 10-17 wyświetlać treści reklamowe kierowane do tej grupy odbiorców, a wieczorem - wyświetlać reklamy ukierunkowane na pojedynczego konsumenta.

Jeżeli grupę docelową stanowią tylko firmy albo tylko osoby prywatne, skonfigurowanie kampanii jest mniej złożone - i równie trafne. Tik tak, czas na zarabianie...

Źródło:Biznes i Prawo

Autor
Bartłomiej Nowaczyk
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się