Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

To nie jest zawsze 1 zł

Opublikowano: 08-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Jakie jest CPC, czyli koszt za pojedyncze kliknięcie w link sponsorowany?

To jedno z pierwszych pytań, jakie nasi specjaliści słyszą od reklamodawców. I słusznie - CPC reklam i słów kluczowych wyznacza przecież dynamikę przepływu środków w kampanii Adwords.

Rzetelna odpowiedź zawsze będzie brzmiała: "To zależy, można podać jedynie szacunkowy koszt za kliknięcie". Ale szacunki są miarodajne i określenie kosztów kampanii oraz kontrola nad nimi są całkiem proste. Nie można natomiast zagwarantować sztywnej stawki.

Dochodzą do nas jednak głosy, że niektóre firmy mają inne doświadczenia we współpracy z innymi operatorami Adwords: zdarza się na przykład, że określa się stawkę za każde, dowolne wyrażenie na poziomie - dajmy na to - 1 zł.

Po sprawdzeniu okaże się, że jakaś fraza tak naprawdę wart jest 0,35 zł czy 0,43 zł. Taki reklamodawca prosi nas o poprowadzenie jego kampanii - bo proponujemy przejrzyste rozliczenie. Informujemy, ile przeznaczamy na kliknięcia, ile na obsługę, CPC ustalane jest na podstawie wskazań Google, bez doliczania żadnych kwot dodatkowych, bez ukrytych opłat. Dzięki temu żaden z naszych klientów nie musi płacić złotówki za wyrażenie warte 0,43 zł.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się