Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wybór dopasowania wyrażenia kluczowego

Opublikowano: 17-03-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Tworząc reklamę, masz możliwość kontroli poziomu dopasowania wyrażenia kluczowego. Wyróżniamy, zaczynając od najbardziej zawężonej opcji, dopasowania:

  1. ścisłe
  2. wykluczające
  3. do wyrażenia
  4. przybliżone

Google AdWords posiada również bardziej złożoną formę dopasowania - wbudowaną. Ze względu na konieczność szerszego jej omówienia, przedstawię tę opcję dokładnie przy okazji kolejnych lekcji.

Dopasowanie przybliżone to ustawienie, które powoduje wyświetlanie reklam na wszystkie możliwe wyrażenia, będące synonimami lub podobne do wyrażenia kluczowego. Tego typu dopasowanie umożliwia dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Np. ustalenie wyrażenia sap w dopasowaniu przybliżonym sprawia, że reklama będzie emitowana przy wpisaniu m.in. “kariera sap”, “praca z sap’em” czy “erp”.

Wybór dopasowania w przybliżeniu powoduje, że reklama wyświetlana jest w przypadku wpisania preferowanej frazy wraz z innymi wyrazami. Aby zaznaczyć swój wybór, na koncie Google AdWords wybrane wyrażenie bierzemy w cudzysłów. I tak, przy wyrażeniu kluczowym “apteka internetowa” link sponsorowany pojawi się na wyrażenia m.in. “tania apteka internetowa”, “apteka internetowa zielarstwo” itp.

Wykorzystując dopasowanie wykluczające uniemożliwiamy emisję reklamy na wyrażenia zawierające słowa niezwiązane z promowanym produktem lub usługą. Aby zaznaczyć w AdWords wyrażenie wykluczające przed frazą umieszczamy znak "-". Zatem, jeśli chcemy reklamować usługi związane z pracami programistycznymi, trafnymi słowami wykluczającym będą -darmowe, -bezpłatne itd.

Największą precyzję kierowania reklamy do klientów potencjalnych daje dopasowanie ścisłe. Wybór tej formy daje pewność, że link sponsorowany pojawi się tylko i wyłącznie na daną frazę kluczową. Wyrażenie w dopasowaniu ścisłym bierzemy w nawias kwadratowy "[]". Dla przykładu: reklamując [obrazy olejne] reklama pojawi pojawi się tylko po wpisaniu wyrażenia "obrazy olejne".

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
3.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się