Ikona 02:25 min Ikona 15.04.2009

Sezon na kosiarkę i sukienkę…

Czyli bez wątpienia: wiosna 🙂

Większość kobiet zamyka szafę, z rozpaczą myśląc „nie mam co na siebie włożyć”. Nadchodzi także czas na wiosenny relaks: majówki, wyjazdy weekendowe, grillowanie, uprawianie ogródka, na wiosenne porządki na działkach, w mieszkaniach i biurach, czas na ruch na świeżym powietrzu. Czas na przygotowanie bukietu i prezentu na Dzień Matki, kolorowej niespodzianki na Dzień Dziecka, prawdziwie męskiego upominku na Dzień Ojca… A co to ma wspólnego z Internetem, marketingiem w Sieci?

 

Sezon a wzrost zapytań

 

Powyżej przytoczoną wiedzę potoczną potwierdza przecież wzrost liczby wyszukiwań słów takich jak „sukienka” – na początku sezonu wiosennego jest ich o 40% więcej. Letniego obuwia, z akcentem na sandałki, szuka w Internecie 250% osób więcej, a liczba wyszukiwań z wykorzystaniem frazy „stroje kąpielowe” rośnie o 200%.

W kontekście Dnia Matki zwiększa się liczba zapytań takich jak „kwiaty”, „prezenty”, „czekoladki” – jest ich w tym okresie nawet więcej niż przed Walentynkami! Tymczasem ze statystyk popularności zapytań związanych z Dniem Ojca widać wyraźnie, że szukane są produkty takie jak wędka i wiertarka – co świadczy nie tylko o trendach wyszukiwania, ale i stereotypach związanych z męskimi, ojcowskimi zainteresowaniami.

Ale mama i tata nie tylko będą w tym sezonie obdarowani, ale okażą się także troskliwymi rodzicami – z badań Gemius wynika, że 60% z nich z pewnością uczci Dzień Dziecka. Do najczęstszych pomysłów na prezent należy sprzęt sportowy i różnego rodzaju gry. Poza tym, aktualnie i przygotowując się zapewne do sezonu grillowego internauci ze wzmożonym zaciekawieniem wpisują: „kosiarki”, „krzewy”, „meble ogrodowe”… Narzędzie Google Insights for Search wskazuje nasiloną intensywność wyszukiwań na takie i inne hasła okazjonalne, sezonowe – i warto potraktować to jako wskazówkę do działań marketingowych. To prawda, Dzień Matki, Ojca czy Dziecka to jeden dzień – ale należy wziąć pod uwagę strukturę procesu decyzyjnego u statystycznego internauty.

Jak podpowiada dla przykładu samo Google na podstawie badań, by przez Internet kupić jeden bilet lotniczy, użytkownik wyszukiwarki:

– dokonuje 12 wyszukiwań, – odwiedza 22 strony internetowe, – szuka i namyśla się przez 29 dni.

Wnioskując logicznie z ostatniej informacji, trzeba prezenty dla mamy, taty i dziecka zacząć promować 29 dni wcześniej i cierpliwie oczekiwać zwrotu z inwestycji – bo decyzje nie zawsze są błyskawiczne. Najważniejsze, że istnieje reklama idealna na sezon – są to linki sponsorowane.  I że właśnie teraz dla branży turystycznej, ogrodniczej czy e-sklepów z ciuchami, kosmetykami czy sprzętem sportowym albo wędkarskim nastał sezon … na pieniądze 🙂

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak oni kupują? Ikona 00:55 min 23.04.2009 Jak to w końcu jest - kupują czy nie kupują w Sieci często i chętnie? Jak pokazują najnowsze badania: oczywiście, że kupują. I to z coraz większym entuzjazmem. Użytkownicy Internetu pozostają przy tym jednak ostrożni. Zanim zdecydują się na zakup wybranego produkty, dokładnie sprawdzają i porównują cenę z innymi, aby jak najbardziej na tym skorzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zakupy online w recesji? Jak polują Internauci Ikona 02:05 min 26.08.2009 Jeżeli zastanawiacie się, jak kryzys wpłynął na zachowania konsumentów online, postanowiliśmy zebrać dla Was najważniejsze informacje i przedstawić je w tym artykule. Eksperci z firmy Penn, Schoen & Berland Associates wyróżnili „łowców wartości”, którzy pozostają w opozycji do dotychczasowych „łowców okazji”. Okazuje się bowiem, że w czasie recesji konsumenci zaczęli zwracać uwagę przede wszystkim na wysoką jakość produktów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 08.04.2009 Skuteczność linków sponsorowanych jest bardzo duża i doskonale nam znana. Potwierdzają to zresztą liczne badania rynku internetowego. Ale nam nigdy dość i domyślamy się, że firmom marzącym o promocji w Sieci również. Stąd też proponujemy, aby kampanię linków sponsorowanych łączyć z przemyślanym i efektownym pozycjonowaniem stron internetowych. Jak pokazuje analiza agencji BIGResearch, warto! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700