Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Rozważny konsument klika w...

Opublikowano: 08-04-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Rozważny konsument klika w…Analizując skuteczność linków sponsorowanych, reklamodawcy w Polsce i za granicą nie pytają już „Czy to naprawdę działa?”, ale „W jaki sposób to oddziałuje?”. Agencja BIGResearch podaje, iż 9 na 10 badanych przyznaje, że wpływ reklamy linków sponsorowanych na ich decyzje konsumenckie jest duży lub bardzo duży.

Badanie podzieliło uczestników na grupę A: na tych, którzy deklarują, iż sugerują się w swoich decyzjach zakupowych wynikami wyszukiwania oraz na grupę B: ogół osób dorosłych. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że spośród pięciu najczęściej poszukiwanych produktów przez osoby w grupie A, określających swoje decyzje jako inspirowane przez reklamy linków sponsorowanych, największym powodzeniem cieszyły się buty i odzież. Dla porównania – w grupie B 10% osób mniej wyszukiwało informacji o butach i odzieży. Co to oznacza?

Osoby, które traktują linki sponsorowane jako źródło wiedzy i podstawę do podejmowania dalszych decyzji zakupowych, częściej też korzystają z wyszukiwarek internetowych, aby poszukiwać produktów. Warto być więc po prawej stronie wyników wyszukiwania, ponieważ 85.6 proc. konsumentów poszukujących wskazanych produktów chętnie kliknie w wybrany link ceniąc go jako wiarygodne źródło informacji oraz akceptowalną formę reklamy.

Jak dowodzą inne znane nam badania, dla wzmocnienia promocji w Internecie warto kampanię linków sponsorowanych połączyć z pozycjonowaniem witryny internetowej w naturalnych wynikach, co pozwoli na osiągnięcie efektu wzmocnienia (więcej o efekcie wzmocnienia również na naszym blogu).

5 głównych obszarów wyszukiwań (regularnie/okazjonalnie)
 Grupa AGrupa B
Mapy i instrukcje91.9%91.2%
Odzież i buty85.6%71,2%
Informacje produktowe i informacje porównawcze (poza branżą motoryzacyjną)85.5%75,0%
Podróże84,4%77,2%
Filmy84,2%71%
Źródło: BIGresearch, SIMM 11

O linkach sponsorowanych wiemy już bardzo dużo, jednak mamy nadzieję, że tego rodzaju badania dotyczące preferencji użytkowników AdWords i Internetu w ogóle będą pojawiały się z coraz większą częstotliwością. Wszystko dla dobra kampanii reklamowych, ponieważ im lepiej znamy preferencje i przekonania grupy docelowej, tym skuteczniejszą kampanię linków sponsorowanych możemy przygotować.

Źródło: BIGresearch

Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
3.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się