Władza w ręce internauty - tak można by streścić ideę nowego narzędzia udostępnionego internautom przez Google. Użytkownicy mogą mianowicie określać, jakie reklamy chcą oglądać na stronie internetowej (chodzi tu o strony należące do sieci partnerskiej). Oznacza to możliwość wyboru określonych kategorii reklam – bądź wyeliminowania ich z oglądanej witryny.
Wspomnianą aplikację można znaleźć na stronie Google. W tej chwili dostępne są wersję angielska, francuska, włoska, niemiecka, hiszpańska, holenderska, szwedzka, fińska, norweska oraz duńska. Kolejne są – według zapowiedzi Google – kwestią najbliższych tygodni.
Kolejnym etapem wdrażania ułatwiających życie pomysłów ma być testowanie reklam wyświetlanych według preferencji użytkownika, które mają być określane na podstawie historii przeglądanych stron. Oczywiście, informacje te, przechowywane pod postacią anonimowych plików Cookiem, będą chronione zgodnie z polityką ochrony prywatności.
Google po raz kolejny oddaje władzę w ręce internautów. W wyszukiwarce decydujemy o tym, co zobaczymy, za pomocą słów kluczowych, w sieci partnerskiej mamy komfort otrzymywania informacji zgodnych z naszymi zainteresowaniami. Internet okazuje się więc stale i na nowo najbardziej demokratycznym z mediów!