Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Kilka odpowiedzi w kwestii linków - cz. 3

Opublikowano: 27-02-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Pytanie o koszty należy do pierwszych w przypadku rozważania o podjęciu jakiejkolwiek kampanii reklamowej. W przypadku linków sponsorowanych Google AdWords pierwszym i najważniejszym komunikatem jest: reklamodawca płaci za kliknięcia stawkę zwaną CPC - Cost Per Click.

CPC nie jest sztywne - wynika to z istoty rzeczy działania linków sponsorowanych: reklamy konkurują ze sobą na zasadzie licytacji. Załóżmy, że firma A, zgodnie ze wskazaniem ze strony Google, ustawi stawkę na poziomie np. 0,23 zł i wyświetli swój link na 2. pozycji wśród wyników sponsorowanych. Firma B, chcąc znaleźć się wyżej, niż firma A, musi zaproponować co najmniej 0,24 zł za kliknięcie. A i B mogą się licytować do woli. Zazwyczaj jednak zawsze pojawia się reklamodawca C, i kolejni, zmiany w stawkach są więc czymś normalnym, niemal permanentnym. Jedynie w sytuacji, gdy reklamodawcy są zadowoleni z pozycji i chcą zachować status quo, stawki się nie zmieniają przez długi czas - dopóki inny reklamodawca nie zalicytuje agresywniej.

Te czynniki powodują, że CC zawsze jest szacunkowe - ale realny poziom nie musi być wcale dużo wyższy, bo żadnemu reklamodawcy nie zależy przecież, by podrażać kwotę za wyrażenie bardziej, niż mu się to opłaca.

Jednocześnie zawsze mamy kontrolę nad kosztami - można powiedzieć: "chcę płacić tyle a tyle za kliknięcie". Dopóki to wystarcza, by wyświetlać się wśród linków, taka strategia oszczędnościowa sprawdza się w praktyce doskonale.

Innym pojęciem okołofinansowym jest budżet dzienny - to kwota, jaką dziennie chcemy wydawać na kliknięcia. Ustalenie tego poziomu zabezpiecza przed nadmiernie szybkim wyczerpaniem salda środków na kliknięcia. Wyjaśnia też, dlaczego o godz. 22 nasz link przestaje się wyświetlać - po prostu budżet dzienny został "wyklikany". Można go podnieść, można go zmniejszyć - to kolejna narzędzie kontroli nad wydatkami.

Ciąg dalszy nastąpi...

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się