Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
– jest niedopasowana tematycznie do treści.
– infografiki – stanowią samodzielną formę przekazu, dzięki zawartości treści informacyjnej i grafiki, a wykorzystywane są przede wszystkim do wyjaśniania zawiłych zagadnień, np. procesu produkcji maszyn.
Niekiedy na stronach internetowych można spotkać także memy i gify, które stanowią elementy graficzne o żartobliwym charakterze. Można je wstawiać na stronę internetową, ale należy uważać, by nie zawierały obraźliwego przekazu, a także nie używać ich w nadmiarze – przez co można wyjść na mało profesjonalnego specjalistę.
Od co najmniej trzech lat – według badań IAB Polska – rośnie liczba polskich Internautów, którzy używają tzw. adblocków, czyli blokad wyświetlania reklam.
To bardzo wyraźny wskaźnik, świadczący o rosnącej niechęci odbiorców do tej formy promocji. Wynika przede wszystkim z agresywnych kampanii, jaki i problemów technicznych. Nie oznacza to, że banery reklamowe się nie sprawdzają. Jednak powinny być dobrze zaprojektowane i nie zajmować zbyt dużej ilości miejsca na stronie. Nie umieszczaj na swojej stronie dużej liczby banerów, ponieważ możesz zniechęcić użytkownika do jej przejrzenia – a nawet „ucieczki” z Twojej strony.
Internauta, który trafia po raz pierwszy na stronę internetową, chce poznać jej twórców, a konkretnie – właścicieli marki kosmetycznej, specjalistów ze sklepu z narzędziami, czy blogera kulinarnego.
Brak strony „O mnie” to przewinienie na miarę mezaliansu Kate Winslet i Leonardo DiCaprio z „Titanica”. Jeżeli odbiorca nie będzie miał poczucia, że za tą konkretną stroną – a więc i za tym konkretnym biznesem – stoi człowiek lub grupa ludzi, może opuścić witrynę i więcej nie wrócić. Informacje o sobie zwiększają wiarygodność podobnie jak referencje, zrealizowane projekty, portfolio, itp.
– nie powielaj informacji już znajdujących się na stronie…
…bo to nudne.
Powyższe wskazówki nie wyczerpują zagadnienia działań, które prędzej odstraszą niż zachęcą odbiorców do zostania na stronie. Oczywiście wiele zależy od specyfiki branży oraz od grupy docelowej odbiorców, jednak to właśnie we wskazanych obszarach najczęściej popełnia się błędy – bez względu na tematykę strony internetowej. Zła grafika, natłok reklam, brak wyszukiwarki, brak strony „o mnie”, czy banalne treści spotkają się zawsze z negatywnym odbiorem.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: