Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:15 min Ikona 21.11.2017

5 wskazówek o tym, czego nie robić ze swoją stroną internetową!

Wskazówki pomagają w działaniu. Stanowią drogowskazy, które pozwalają osiągnąć cel lub ograniczyć ryzyko. Pokazują co robić i w jaki sposób to robić. Właśnie dlatego przygotowaliśmy 5 porad, z których dowiesz się czego nie robić ze swoją stroną internetową.
 

1.Nie korzystaj ze złej grafiki

Odpowiednia grafika na stronie internetowej ma ogromne znaczenie, ponieważ wpływa na odbiór wizualny witryny i może stanowić świetne zobrazowanie dla tekstu. Właśnie dlatego nie należy korzystać ze złej grafiki, czyli takiej, która:
 – jest słabej rozdzielczości,
 – jest nieodpowiednio wykadrowana,

 – jest niedopasowana tematycznie do treści.

Warto pamiętać przy tym, że grafika na stronie internetowej to więcej niż zdjęcia. W zależności od rodzaju treści można zastosować także:
 – wykresy i tabele – najlepiej sprawdzają się przy próbie zobrazowania procentowych udziałów, danych liczbowych, itp.

 – infografiki – stanowią samodzielną formę przekazu, dzięki zawartości treści informacyjnej i grafiki, a wykorzystywane są przede wszystkim do wyjaśniania zawiłych zagadnień, np. procesu produkcji maszyn.

Niekiedy na stronach internetowych można spotkać także memy i gify, które stanowią elementy graficzne o żartobliwym charakterze. Można je wstawiać na stronę internetową, ale należy uważać, by nie zawierały obraźliwego przekazu, a także nie używać ich w nadmiarze – przez co można wyjść na mało profesjonalnego specjalistę.

 

2.Nie wstawiaj „miliona” reklam

 

Od co najmniej trzech lat – według badań IAB Polska – rośnie liczba polskich Internautów, którzy używają tzw. adblocków, czyli  blokad wyświetlania reklam.

To bardzo wyraźny wskaźnik, świadczący o rosnącej niechęci odbiorców do tej formy promocji. Wynika przede wszystkim z agresywnych kampanii, jaki i problemów technicznych. Nie oznacza to, że banery reklamowe się nie sprawdzają. Jednak powinny być dobrze zaprojektowane i nie zajmować zbyt dużej ilości miejsca na stronie. Nie umieszczaj na swojej stronie dużej liczby banerów, ponieważ możesz zniechęcić użytkownika do jej przejrzenia – a nawet „ucieczki” z Twojej strony.

 

3.Nie wywołuj dezorientacji na stronie

 

Poruszanie się w nowym miejscu bez mapy – lub jeśli ktoś woli bez GPSa – jest utrudnione i sprawia, że można zabłądzić. Podobnie zgubić się można w Internecie, a nawet na jednej witrynie. Jeżeli nawigacja strony internetowej jest nieprawidłowo skonstruowana, to bardzo prawdopodobne, że użytkownik zabłądzi, a więc zniechęci się, czyli raczej nie wróci. Dlatego nie należy:
 – tworzyć zbyt rozbudowanego, wielopoziomowego menu,
 – planować długiej ścieżki do zapytania bądź ścieżki zakupowej,
 – rezygnować z wyszukiwarki na stronie,
 – rezygnować z odnośników do artykułów powiązanych.

4.Nie zapomnij się przedstawić

 

Internauta, który trafia po raz pierwszy na stronę internetową, chce poznać jej twórców, a konkretnie – właścicieli marki kosmetycznej, specjalistów ze sklepu z narzędziami, czy blogera kulinarnego.

Brak strony „O mnie”  to przewinienie na miarę mezaliansu Kate Winslet i Leonardo DiCaprio z „Titanica”. Jeżeli odbiorca nie będzie miał poczucia, że za tą konkretną stroną – a więc i za tym konkretnym biznesem – stoi człowiek lub grupa ludzi, może opuścić witrynę i więcej nie wrócić. Informacje o sobie zwiększają wiarygodność podobnie jak referencje, zrealizowane projekty, portfolio, itp.

 

5.Nie pisz banalnych treści

 

Stworzenie prostego, schematycznego tekstu, który jest zbliżony od setek innych w Internecie nie zajmuje wiele czasu. Jednak płaci się za to brakiem zainteresowania odbiorców i popadnięciem w otchłań internetowego niebytu. Raz przeczytany tekst, który nie zapewnił żadnych korzyści użytkownikom, nie zapadnie w pamięć. Jeżeli więc treść nie zostanie zapamiętana, to także strona, na której się znajdował tekst. Dlatego:
 – nie kopiuj pomysłów innych…
 – nie pisz „byle coś było na stronie”…

 – nie powielaj informacji już znajdujących się na stronie…

…bo to nudne.

 

Powyższe wskazówki nie wyczerpują zagadnienia działań, które prędzej odstraszą niż zachęcą odbiorców do zostania na stronie. Oczywiście wiele zależy od specyfiki branży oraz od grupy docelowej odbiorców, jednak to właśnie we wskazanych obszarach najczęściej popełnia się błędy – bez względu na tematykę strony internetowej. Zła grafika, natłok reklam, brak wyszukiwarki, brak strony „o mnie”, czy banalne treści spotkają się zawsze z negatywnym odbiorem.

Źródła:1, 2, 3

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55