Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Przedstawiamy przegląd nowości, które w ostatnim czasie przygotowały dla swoich użytkowników najpopularniejsze media społecznościowe – po jednej aktualizacji dla każdego serwisu.
Źródło: Newsroom FB
Nowa usługa Facebooka korzysta z pomocy znanych serwisów do zamawiania jedzenia. Po trwających miesiące testach, nowa funkcja została udostępniona w Stanach Zjednoczonych, na razie tylko użytkownikom korzystającym z aplikacji w systemie Android i iOS. Kiedy funkcja będzie dostępna w Polsce? Na razie jeszcze nie wiadomo.
Znajomi wrzucili nowego snapa, a Ty myślisz tylko o jednym – gdzie został nakręcony odtwarzany film? W takim razie spodoba Ci się nowość od Snapchata! Mowa o kartach kontekstowych. Jak to działa? Wystarczy, że podczas odtwarzania Snapa przesuniesz po ekranie palcem w celu wyświetlenia kart kontekstowych, a uzyskasz informacje na temat miejsca, w którym nakręcano filmik. Na razie Snapchat w celu rozwijania swojej nowej funkcjonalności, podjął współpracę z TripAdvisor, Michelin, goop oraz Foursquare, ale już zapowiada, że w najbliższym czasie dołączą nowi partnerzy a wraz z nimi więcej informacji, które będzie można odnaleźć we wrzucanych snapach.
Testy prowadzone przez Twittera wykazały, że wykorzystanie tego rodzaju wideo, skutkuje dwukrotnie większym zaangażowaniem użytkowników niż umieszczenie tradycyjnego materiału filmowego (więcej informacji znajdziesz w tym artykule). Co więcej reklamodawcy mogą umieścić pod koniec wyświetlanego filmu wezwanie do działania, zachęcające do wymiany opinii na temat produktu czy usługi, rozpoczęcia dyskusji na konkretny temat lub powrotu na witrynę marki.
Ten serwis to ulubiona strona wszystkich osób, szukających inspirujących fotografii, z których mogą czerpać pomysły do zmian we własnym życiu. Zdjęcie pięknie urządzonego wnętrza, smacznej potrawy lub zrobionych własnoręcznie ozdób świątecznych? Pinterest to idealnie miejsce dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do potencjalnych Klientów. I serwis właśnie postanowił im to ułatwić. Na początku opcja ta dostępna była jedynie dla dużych marek, natomiast obecnie wszystkie firmy mają możliwość precyzyjnego docierania do odbiorców przy pomocy Menedżera reklam i funkcji słów kluczowych. Wizualny charakter tego serwisu sprawia, że łatwiej jest mu przyciągnąć uwagę użytkowników. Dlatego oznaczenie zdjęcia konkretną marką, może okazać się korzystne dla reklamodawców.
Zapoznając się z wymienionymi nowościami w najbardziej popularnych serwisach społecznościowych, trudno nie zauważyć pojawiających się w nich trendów i tendencji na najbliższe miesiące. O czym należy pamiętać planując podbój Facebooka, Instagrama czy Snapchata?
– formy wideo górą – stale rosnąca popularność materiałów wideo, to rzecz, którą należy powtarzać do znudzenia. Blogi zostają wyparte przez vlogi, a wszechobecne zdjęcia tracą swoją atrakcyjność w porównaniu do choćby gifów. Dlatego pamiętaj: wszelkiego rodzaju materiały wideo zwiększają zaangażowanie użytkowników, zachęcają do interakcji oraz udostępniania.
– znikające historie – na pewno już o nich słyszałeś. Chociaż ich pomysłodawcą był Snapchat, to obecnie możemy się z nimi spotkać na Instagramie, a od jakiegoś czasu także na Facebooku. Mowa o treściach (w formie filmów, ale również zdjęć), które publikowane są przez użytkowników i udostępniane ich znajomym i obserwatorom – jednak tylko na jakiś czas, z reguły 24 godziny. Po tym czasie udostępniony materiał znika z profilu danego użytkownika. Jak się okazuje, tego rodzaju treści bardzo angażują odbiorców oraz są przez nich uznawane za bardziej autentyczne.
– content skierowany właśnie do mnie – oczywiście mowa o spersonalizowanych treściach, które dają użytkownikowi jakąś wartość i są dopasowane do jego potrzeb. Współcześni użytkownicy mediów społecznościowych szybko się nudzą, są nieufni i odporni na tradycyjne formy reklamy – warto zatem poświęcić nieco czasu na to, aby stworzyć content, który będzie dla nich atrakcyjny i angażujący.
Przedstawialiśmy najnowsze aktualizacje w konkretnych mediach społecznościowych, które naszym zdaniem niosą ze sobą duży potencjał oraz mogą być atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Nigdy nie wiadomo, które z nowości wykorzystają swój potencjał i zostaną dobrze przyjęte przez użytkowników. Media społecznościowe ulegają ciągłym przekształceniom, dostosowując się do oczekiwań ich odbiorców. Pewne jest to, że bycie na bieżąco z tymi zmianami, może być bardzo korzystne dla naszego biznesu.
Źródła: Search Engine Journal; Newsroom FB; Snap Inc.; Blog Instagram; Blog Twitter; Business Pinterest
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: