Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Klient na celowniku

Opublikowano: 03-12-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Wiedzą, co lubimy oglądać, jaka reklama może nas zachęcić, co przyciągnie naszą uwagę.... Cudotwórcy reklamy? Nie, twórcy reklamy behawioralnej.

Ta odmiana reklamy ma z założenia trafiać do tych odbiorców, którzy zostali uznani za idealny target przekazu na podstawie swojego zachowania w Internecie i preferencji odnośnie oglądanych stron. Jak można namierzyć takich użytkowników? Temu służą pliki cookies - programy rejestrujące to, co robimy w Sieci. Dzięki zebranym informacjom można personalizować koszyk zakupowy, obsługę logowania w serwisach. W efekcie - miłośniczka ciuchów zobaczy reklamę ubrań według najnowszych trendów, a pasjonat samochodów - super oferty na nowe auta albo reklamę magazynów motoryzacyjnych.

Według osób prowadzących takie kampanie, wyróżnia je niesamowita skuteczność i procent pozytywnej reakcji użytkowników - w końcu mają to, czego chcą.

Można powiedzieć, że jest to jeden z trafniejszych sposobów na pozyskanie zainteresowania konsumentów. Z drugiej jednak strony - czy badania oparte na donosach z plików cookies są rzeczywiście tak miarodajne? Czy fakt, iż odwiedzam regularnie na przykład serwisy na temat urody, mody i gotowania - sprawi, że natychmiast kupię reklamowany mi krem, buty albo książkę kucharską? Niekoniecznie, czasem i w sieci uprawiamy tzw. windowshoping - oglądanie zamiast kupowania.

Za to jeśli użytkownik sam się domaga jakichś treści, wpisując zapytanie - podanie mu oferty na tacy jest jak najbardziej strzałem w pierwszą dziesiątkę (najlepiej, jeśli to pierwsza dziesiątka wyników;) )

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się