Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Od linku do zakupu

Opublikowano: 18-11-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Prowadząc kampanię Google AdWords, reklamodawca może obliczać tzw. zwrot z inwestycji oraz konwersję, czyli pożądaną reakcję użytkowników na link sponsorowany (wejście na stronę, rejestrację, zapytanie ofertowe, zakupy online). Niekiedy ze zdziwieniem odkrywamy, że mimo dobrze prowadzonej i optymalizowanej kampanii konwersja nie jest zadowalająca – przynajmniej w odczuciu reklamodawcy.

Dlaczego tak się dzieje? Przecież internauci masowo robią zakupy przez Internet!

To prawda. Jednak w Sieci trudniej kupić coś impulsywnie – trud przejrzenia innych ofert jest tak niewielki, że użytkownik ogląda najpierw konkurencyjne propozycje, porównuje, namyśla się, zanim naciśnie magiczny klawisz „Kup”. Między wejściem na stronę a zakupem przebiega cały proces. Reklamodawca go nie widzi. Odnotowuje tylko, że jego link został kliknięty, strona odwiedzona, ale bez żadnej transakcji. Interpretuje to jako akcję nieefektywną.

Tymczasem to założenie może być mylne, i nierzadko jest. Dzięki linkom klienci widzą reklamodawcę, rejestrują w konsumenckiej podświadomości markę i w po przypływie gotówki i podjęci decyzji o zakupie łatwiej przychodzi im wydanie pieniędzy na tej stronie, którą zna, kojarzy.

Korzyść wizerunkowa – utrwalenie marki – ściśle wiąże się więc z korzyścią wymierną, handlową. Link sponsorowany spełnia swoją rolę: komunikuje, zachęca, uświadamia klienta. Pytanie tylko, kiedy wartość marki przełoży się na wartość pieniądza. A że się przełoży, potwierdza silna konkurencja firm z wszystkich branż, które licytują się w kampaniach AdWords.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się