Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Algorytm Google... zagadka rozwiązana?

Opublikowano: 03-03-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min
GoogleNa jednym z zagranicznych blogów, poruszających tematy reklamy internetowej i pozycjonowania, pojawił się kiedyś artykuł, którego autor próbował rozwiązać zagadkę algorytmu Google.

GoogScore= (użyteczność słów kluczowych * 0.3) + (siła domeny * 0.25) + (punkty za linki przychodzące * 0.25) + (dane od użytkowników * 0.1) + (punkty za zawartość strony * 0.1) + (dodatkowe punkty przyznawane ręcznie) – (automatycznie i ręcznie przyznawane kary - filtry).

Użyteczność słów kluczowych:
  • słowa kluczowe w tytule strony
  • słowa kluczowe w nagłówkach
  • słowa kluczowe w treści strony
  • słowa kluczowe w linkach wewnętrznych strony
  • słowa kluczowe w nazwie domeny lub w adresie URL
Siła domeny:
  • historia rejestracji
  • wiek domeny
  • siła linków prowadzących do domeny
  • tematyczne “sąsiedztwo” domeny na podstawie linków przychodzących i wychodzących
  • cel użytkowania domeny w przeszłości
Punkty za linki przychodzące:
  • wiek linków
  • jakość domen z linkami przychodzącymi
  • jakość stron z linkami przychodzącymi
  • anchor-text linków
  • moc linków
  • tematyka stron linkujących
Dane od użytkowników (statystyki pobierane od użytkowników np. za pomocą Google Toolbar):
  • CTR (click through rate – stosunek ilości kliknięć w link do ilości jego odsłon) w SERP'ach
  • czas jaki użytkownik spędza na stronie
  • ilość zapytań w wyszukiwarce odnoszących się do URL/domeny
  • wizyty/użytkowanie URL/domeny przez użytkowników, które Google jest w stanie monitorować (np poprzez Google Toolbar lub Google Analytics)
 
Punkty za zawartość strony:
  • ustalane ręcznie przez człowieka dla popularnych zapytań w wyszukiwarkach lub dla popularnych stron
  • ustalane automatycznie przez algorytmy oceniające jakość/czytelność/itp. tekstu
Autor zaznaczył, że nie należy traktować tego rozwiązania na poważnie, ale z całą pewnością gdyby algorytm Google został ujawniony to wiele jego punktów pokrywałoby się z powyższymi, a pozycjonowanie byłoby prawdopodobnie znacznie łatwiejsze.

Źródło:
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
#1Adder2017-06-08 10:46:35
Linki z katalogów internetowych są darmowym źródłem zaplecza.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się