Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google Analytics - instalacja

Opublikowano: 13-10-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

W prostym serwisie, opartym na kodzie HTML, wystarczy wkleić kod śledzenia Google Analytics (GATC), by skonfigurować usługę. Kod jest zindywidualizowany, uzyskuje się go na stronie Stan śledzenia własnego konta na karcie Analytics konta AdWords. Kod należy wstawić w kodzie HTML między tagamii, najlepiej, tuż przed tagiem.

W przypadku witryny o złożonej budowie – z wykorzystaniem Flasha, kodu dynamicznego czy będących podstawa działlaności e-commerce - należy wykonać kolejne etapy instalacji:

- utworzyć konto Google Analytics za pomocą kreatora na karcie Analytics konta AdWords;
- utworzyć profile;
- dokonać edycji kodu śledzenia Google Analytics;
- segment kodu należy wkleić na końcu treści, bezpośrednio przed tagiem zamykającym każdej strony, która będzie śledzona;
- połączyć konta AdWords i Analytics;
- konfiguracja Celów i ścieżek;
- tagowanie linków;
- skonfigurować filtry w sekcji Menedżer filtrów;
- dodać użytkowników z sekcji Menedżer dostępu;
- włączyć opcję Raportowanie e-commerce.

Efektem instalacji jest dostęp do złożonych, bogtych statystyk swojego serwisu – pełnej informacji na temat zachowań i preferencji użytkowników. Naturalnie, specjalista Google AdWords pomaga przedsiębiorcom w konfigurowaniu. Google Analytics.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się