Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google Analytics - Wstęp

Opublikowano: 08-10-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Działa, nie działa... - zamiast zastanawiać się i teoretyzować, czy reklama Google AdWords się opłaca, najlepiej to po prostu sprawdzić. Google Analytics to doskonałe narzędzie służące monitorowaniu ruchu na stronie - dostarcza bardzo szczegółowych, a przy tym czytelnych raportów.

Są one użyteczne dla webmasterów, specjalistów od marketingu internetowego, kadry kierowniczej, ale także każdej osoby posiadającej stronę internetową lub nią administrującej.

Zasadniczą korzyścią z raportów z Analyticsa jest poznanie zalet i wad serwisu oraz zwyczajów internautów podczas odwiedzin. Skąd przychodzą? Na jakie podstrony wchodzą? Gdzie zostają najdłużej? Co robią w serwisie? Co ich zachęca, a co zniechęca? Jakie słowa kluczowe służą im do wyszukiwania? Na jakim etapie decydują się na zakupy online lub z nich rezygnują?

Analytics pozwala wyciągnąć wnioski z tych zachowań użytkowników w celu poprawienia budowy, wyglądu, funkcjonalności serwisu Dzięki Google Analytics można uzyskać również dostęp do wymiernych danych: miar e-commerce (np. przychodów, współczynnika konwersji, współczynnika zwrotu z inwestycji), zmiennych poszczególnych segmentów strony.

Aby zainstalować Google Analytics, wystarczy wkleić kod śledzenia Google Analytics (GATC) w dowolnym miejscu kodu HTML strony.

Tyle tytułem wstępu. Szczegółowe informacje i pomoc we wdrożeniach zyskać można u certyfikowanego specjalisty Google AdWords :-)

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się