Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zwrot z inwestycji – Google AdWords

Opublikowano: 29-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Przy planowaniu jakiejkolwiek kampanii reklamowej jednym z pierwszych pytań reklamodawcy są: „Ile to będzie kosztowało? Czy dobra reklama oznacza ogromną inwestycję? I czy to się w ogóle opłaca?”

W przypadku linków sponsorowanych ocena wydatków oraz ich rentowności opiera się na kilku czynnikach: budżecie dziennym, stawce za kliknięcie oraz Wyniku Jakości. W skrócie mówiąc, cena za kliknięcie (CPC) jest tym niższa, im lepsza trafność reklamy – koszty spadają przy wzroście jakości. A im niższa cena, tym niższy może być budżet dzienny. Zależność kosztów od jakości jest niespotykana w innych mediach – przecież emisja reklamy w telewizji czy prasie drukowanej generuje tym większe koszty, im większy format albo lepszy czas antenowy wybierzemy.

Celowość inwestycji i zwrot z poniesionych nakładów w odniesieniu do reklam AdWords najłatwiej ocenić na podstawie parametru ROI (Return On Investment), którego wysokość można obliczyć poprzez wzór: przychody ze sprzedaży minus koszty reklamy, podzielone przez koszty reklamy.

Stałe monitorowanie i prognozowanie ROI możliwe jest przy pomocy kilku narzędzi: Google Analytics oraz narzędzia śledzenia konwersji (pożądanych zachowań użytkowników).

Jak korzystać z tych możliwości? Zarówno Google Analytics, jak i narzędzie śledzenia konwersji są zupełnie bezpłatne – a bardzo przydatne. Wystarczy w odpowiednich miejscach kodu strony wstawić kod narzędzia, skonfigurować je, by zyskać wyczerpujący, wielostronny obraz zachować użytkowników na stronie internetowej. Można dowiedzieć się, kto i kiedy kliknął w link, jakimi ścieżkami poruszał się w witrynie.

Oczywiście, specjalista Google AdWords służy pomocą w przypadku Google Analytics i wszelkich metod obserwacji poczynań internauty pod wpływem linków sponsorowanych.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się