Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czy to działa? Badanie skuteczności reklam AdWords

Opublikowano: 08-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Czy ludzie korzystają z wyszukiwarki, jeśli chcą szybko znaleźć jakąś informację? To tak powszechne zjawisko, że pytanie jest retoryczne, a celowość reklamowania się w wynikach wydaje się być równie pewna.

Natomiast w kampanii linków sponsorowanych można sprawdzić skuteczność reklamy, rozumianą jako dobór właściwych środków do osiagnięcia pożądanego celu reklamowego.

Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na trafność, czyli umiejętnie sformułowaną wartswę tekstową linków i dopasowanie słowa kluczowego czy też lokalizacji. Zależy ona od jakości reklamy i Wyniku Jakości, a jednocześnie wpływa na model kosztów CPC. Stąd też tak ważne jest, by w przemyślany sposób dobrać frazy kluczowe – pozwoli to na zoptymalizowanie kosztów; będziemy płacić adekwatnie do popularności frazy i za kliknięcia rzeczywiście zainteresowanych użytkowników.

Krótko mówiąc, dobra fraza pozwala skonstruować reklamę wycenioną tak, by wyświetlała się w jak najkorzystniejszej cenie.

Efekty z dobrze dobranych reklam są stosunkowo proste do osiągnięcia, jeżeli minimalna cena ofertowa dopasowana jest do sytuacji, a słowo kluczowe jest aktywne (czyli powoduje wyświetlanie się reklam). Jednocześnie należy mieć świadomość zmiennych trendów w wyszukiwaniu i przy pomocy specjalisty regularnie optymalizować kampanię.

Poręcznym narzędziem diagnostyki skuteczności reklam jest użycie ikony lupy obok wybranego słowa kluczowego na stronie Szczegóły grupy reklam. Naturalnie, pomocny jest w każdej chwili certyfikowany specjalista :-)

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się