Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Markowo w Sieci dzięki pozycjonowaniu

Opublikowano: 04-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Number oneWystarczy spojrzeć, jakie firmy promują się w wyszukiwarkach, by zauważyć, że tygrysy biznesu nie zaniedbują reklamy - znane marki tym mocniej inwestują w reklamę, im bardziej są już cenione.

Największe firmy w USA od dawna używają wyszukiwarek w procesach budowania świadomości lub kreowania korzystnej percepcji marki - ten trend przychodzi dop Polski i nasila się. Poniżej kilka przykładów z Zachodu.

Na przykład Walmart, największa sieć hipermarketów w USA, za pomocą pozycjonowania prefereowanych przez siebie treści zwalczyła "czarny PR" na swój temat. Firma wzbudziła wiele kontrowersji z powodu polityki wobec pracowników (można to porównać do pogłosek i opinii na temat naszych marketów). Przeciwnicy korporacji stworzyli wiele stron pełnych negatywnych opinii, widocznych wysoko w wyszukiwarkach. Wizerunek marki poprawiono poprzez kampanię w wyszukiwarkach, dzięki której na słowa kluczowe powiązane z firmą wyświetlały się treści stworzone przez Walmart.

Innym przykładem promowania marki jest General Motors. Firma skojarzyła swój wizerunek z ideą bezpieczeństwa - na słowa kluczowe powiązane z bezpieczeństwem wyświetlała się reklama tej firmy.
Pontiac postawił na kompleksowość - reklamę telewizyją uzupełnił kampanią w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie marki i linki sponsorowane to reklama, która jest jednocześnie PR-em. Dzięki tym działaniom użytkownik utrwala w swojej świadomości skojarzenie, że w danej branży ta konkretna firma należy do kompetentnych i wartych uwagi. Kapitał symboliczny, jakim jest świadomość marki, przekłada się na decyzję o zakupie, gdy konsument do takiej dojrzeje.

Chodzi bowiem nie tylko o produkt. Sprzedać trzeba także swój wizerunek. Pozycjonowanie to naturalnie najlepsze narzędzie, by sprzedać skutecznie.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się