Ikona 02:00 min Ikona 21.08.2008

W odpowiedzi na apetyt konsumenta

Nie trzeba wczytywać się w naukowe referaty, by odkryć, że żyjemy w natłoku wrażeń i produktów. Codzienne pytanie każdego konsumenta brzmi: jak wybrać najlepsze w jak najkrótszym czasie?

Według specjalistów tendencja do skracania namysłu klienta wśród zbyt wielu bodźców jest przejawem szerszego trendu: kultury ZIP. W skrócie (czyli zipowo 😉 ) mówiąc, polega to na upraszczaniu, oszczędzaniu wysiłku w słuchaniu, oglądaniu, rejestrowaniu.

To zła wiadomość dla marketingowców i speców od reklamy, którzy sądzą, że przerost formy nad treścią zainteresuje klientów i skłoni ich do zakupu. Tymczasem zasada: „zaintryguj, by sprzedać” (albo: „powal na kolana efektami, by sprzedać”) przestaje się sprawdzać, skoro konsumentowi kręci się w głowie od namiaru kolorów, dźwięków, haseł i zachęt mniej lub bardziej subtelnie wyrażonych.

Co ma robić marketingowiec, by dostosować się do konsumenta – bo przecież to przede wszystkim gwarantuje sukces? Skracać, upraszczać przekaz. Nie oznacza to konieczności prostactwa: kultura ZIP wymusza przejrzystość i czytelność komunikatów przy zachowaniu ich finezji i czaru uwodzenia.

W tych trendach najlepiej odnajduje się reklama internetowa. To sieciowa hiperinformacyjność najbardziej wymaga skrótu myślowego, który nie jest bynajmniej bezmyślny, a przy tym trafi precyzyjnie do właściwego odbiorcy. Paradoksalnie, to amorficzne, ogromnie rozrośnięta Sieć pozwala na wygodne, trafne skompresowanie, skondensowanie przekazu.

Reklamy w wyszukiwarkach, generowane poprzez słowa kluczowe, to nic więcej jak tylko podanie klientowi na talerzu informacji w telegraficznym skrócie, odpowiadającej na jego konsumenckie zapotrzebowanie. Wpisując frazy, internauta otrzymuje gotowe menu wyników, z którego wybiera ofertę najlepiej odpowiadającą na jego pytania: Kto? Co? Gdzie? Za ile? Jak? W wyszukiwarce – w wynikach wyszukiwania czy linkach sponsorowanych – nie ma miejsca na zbędne kolorowanki i tzw. lanie wody. Klient nie ma innego wyboru, jak tylko sięgać po to źródło, gdy trzeba mu rzetelnej informacji. Oszczędza czas, nerwy i wzrok. I wydaje pieniądze.

Bo chodzi o efektywność, nie efektowność. Fajerwerki zostawmy na noc sylwestrową. Klient chce konkretów.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 02.09.2008 Jest wszędzie, otacza nas zewsząd, dostęp do niego mają miliardy ludzi na całym świecie - Internet. Jego potęga jest niepodważalna. A i Polacy zaczynają pod tym względem doganiać inne narodowości. Do Sieci możemy zajrzeć wszędzie, gdzie przyjdzie nam ochota, chcąc poszukać informacji na całe mnóstwo przeróżnych zapytań. Prezentujemy garść najświeższych statystyk. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 03.09.2008 Uwielbiamy gadżety! Towarzyszą nam na co dzień, bywają praktyczne, a przede wszystkim stanowią interesujący dodatek. Podczas tegorocznych targów GIFT EXPO przekonujemy się, że to coś więcej, niż drobne przedmioty. Breloczek, smycz do kluczy, kubek mogą stać się znakomitym nośnikiem reklamy. Należy tylko wiedzieć, jak wykorzystać tkwiący w nich potencjał promocyjny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:50 min 11.08.2008 Integracja reklam video z cała kampanią AdWords jest możliwa i nie wymaga instalowania dodatkowych programów. Zanim jednak skorzystamy z tej możliwości, powinniśmy sprawdzić, jakimi wskazówkami się kierować, aby stworzyć przekaz, który przyciąga uwagę i jest zgodny z wytycznymi. Istnieje kilka obostrzeń, o których warto pamiętać podczas tworzenia kampanii. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700