Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Demografia Internetu: Pokolenia On-Line

Opublikowano: 14-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Panuje powszechne przekonanie, iż Internet jest domeną ludzi młodych. Tak było być może jeszcze kilka lat temu, jednak wraz z obejmowaniem przez globalną sieć kolejnych sfer życia, udział w niej musiał stać się powszechny i niezależny od wieku internautów. Jak faktycznie kształtuje się struktura wieku korzystających z Internetu?

Próbą odpowiedzi na to pytanie jest raport Pew Internet, niezależnej organizacji badawczej zajmującej się społecznym wpływem tego środka przekazu. Reprezentacyjnemu telefonicznemu badaniu poddanych zostało ponad 6 tysięcy amerykańskich internautów. Internet okazał się być medium przyjaznym dla bardzo szerokiej grupy wiekowej: aż 80% badanych poniżej 40. roku życia korzysta z Internetu, a dla przedziału wiekowego 40-69 lat liczba ta przekracza 50% procent. Odsetek internautów spada dopiero po 70. roku życia.



Demografia Internetu
Odsetek internautów według wieku. Źródło: Raport Pew Internet. 

Oczywiście, zróżnicowanie będzie również dotyczyło rodzaju aktywności podejmowanej przez internautów różnych pokoleń. Jak można się, domyślić nastolatki (12-17 lat) spędzają najchętniej czas na grach online (81%), korzystaniu z komunikatorów internetowych (75%) i ściąganiu muzyki (51%). Ulubione aktywności bardziej dojrzałych internautów (29-40 lat) to czytanie i wysyłanie e-maili (92%), czytanie newsów na portalach informacyjnych (76%) oraz wyszukiwanie informacji o nowych produktach (80%). Seniorzy (51-59 lat) natomiast lubią zamawiać wycieczki (64%), interesują się zdrowiem (84%) i robią zakupy online (67%).

Bez najmniejszej wątpliwości można więc stwierdzić, iż Internet wkraczając pod strzechy, przekroczył granice demograficzne, wiek przestał być barierą w dostępie do niego, a jedynie stał się naturalnym czynnikiem różnicującym sposób spędzania czasu.

Źródło: Pew Internet

Autor
Maciej Włodarczak
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się