Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 4:50 min Ikona Natalia 17.01.2023

Chcesz założyć firmę lub już ją masz i zastanawiasz się, w jaki sposób przyciągnąć klientów? Nie wiesz,  jak zachęcić ich do skorzystania akurat z Twoich usług? Chciałbyś wiedzieć, co zrobić, aby zastanawiający się nad danym produktem klient kliknął „Dodaj do koszyka”, a następnie opłacił całą transakcję? Jeśli tak, to z pewnością niezbędne będą dla Ciebie informacje dotyczące lead generation! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co kryje się pod tym pojęciem i dlaczego warto postawić na to rozwiązanie.

 

Czym jest lead generation?

 

Zacznijmy od początku. Samo słowo lead oznacza wprowadzenie do tekstu. Doskonałym przykładem jest cały pierwszy akapit tego artykułu. Jego główne zadanie to zainteresowanie odbiorcy tym, co otrzyma, kiedy  przeczyta go do końca.

Jednak nie jest to jedyne rozumienie tego słowa. W świecie marketingu lead to także osoba lub firma, które przeglądają Twoją stronę i zastanawiają się nad skorzystaniem z Twoich usług.

Ci niezdecydowani potencjalni klienci potrzebują więc bodźców, które przekonają ich ostatecznie do tego, aby skorzystali właśnie z tej, a nie innej oferty.

Jak możesz się już słusznie domyślać, lead generation oznacza pozyskiwanie leadów, a więc osób i firm zainteresowanych skorzystaniem z danych usług. Każdy z nas jest „leadem”, kiedy poszukuje nowych spodni, kosmetyków, perfum czy obuwia.

 

Pozyskiwanie leadów to proces

 

To jednak nie wszystko, co musisz wiedzieć o lead generation.

Przede wszystkim zapamiętaj, że jest to proces, co oznacza, że na efekty musisz poczekać. Aby do nich doszło, musisz najpierw zadbać o solidne podstawy swoich działań. Pamiętaj, że niezbędny jest tzw. social proof, a więc powód do zaufania.

Potrzebujesz więc potwierdzenia o profesjonalizmie i dopasowaniu do potrzeb danego klienta. Wiąże się to bezpośrednio z grupą docelową, a także z opracowaniem person marketingowych, czyli wizualizacji idealnego klienta.

 

Rodzaje leadów

 

Musisz wiedzieć, że leady możemy podzielić na co najmniej dwie kategorię. Chodzi tutaj o:

  • lead marketingowy (MQL – Marketing Qualified Lead) – jest to potencjalny klient zainteresowany zakupem czy skorzystaniem z Twoich usług, jednak nie podejmujący dalszych działań. Na tym etapie niezwykle ważne jest, aby osoba czy też firma zostawiły swoje dane kontaktowe. Pozwoli to na podjęcie kolejnych kroków.
  • lead sprzedażowy (SQL – Sales Qualified Lead) – to osoba, która jest zdecydowana i chce kupić lub też kupuje produkt czy też usługę.

Można mówić także o podziale leadów na:

  • gorący – ktoś, kto nastawiony jest na zakup (osoba wyjeżdżająca na narty i szukająca rękawic lub kurtki),
  • ciepły – ktoś, kto jest zainteresowany zakupem, jednak nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji. Należy szczególnie zadbać o ten lead, aby doszło do zmiany z ciepłego w gorący,
  • zimny – ktoś, kogo nie możemy jeszcze zakwalifikować jako potencjalnego klienta.

Pamiętaj jednak, że zbyt szybkie zakwalifikowanie leadu do jednej czy też drugiej kategorii może skutkować zniechęceniem do Twojej firmy.

 

Co zrobić, aby doszło do lead generation?

 

Tak, jak wspomniałam wcześniej, lead generation to proces i to taki, w którym warto skorzystać z kilku rozwiązań jednocześnie. Dlatego też sprawdź, jakie metody będą najlepsze w dotarciu do klientów:

  • Postaw na content marketing Ciekawe, angażujące wpisy blogowe pozwolą budować wcześniej wspomniany social proof, pokazując, że jesteś ekspertem w Twojej branży. Jeśli te wpisy będą odpowiadały na potrzeby użytkownika, to zyskujesz większą szansę na pozyskanie leadu. Dlatego też content marketing połącz z kolejnym punktem naszej listy, czyli z…

 

  • SEO W treściach blogowych kieruj się tym, co wyszukują użytkownicy. Oprócz tego przyda się linkowanie czy też ogólna poprawa funkcjonalności strony, aby wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania!

 

  • Włącz do swoich działań Google Ads Nie zapomnij o promowaniu się w sieci reklamą PPC. Oprócz nowych użytkowników możesz zyskać także powrót poprzednich użytkowników dzięki re-marketingowi.

 

  • Pamietaj o newsletterach! Co prawda, część użytkowników nie jest chętna, aby podawać swojego e-maila, jednak dodatkowy rabat na pierwsze zakupy czy też dostęp do ciekawych szkoleń lub e-booka pozwalają zmienić nastawienie. Dlatego właśnie w działaniach musisz uwzględnić cyklicznie wychodzące wiadomości z aktualną ofertą.

 

  • Instagram, Linkedin czy TikTok? Social media to zawsze dobre rozwiązanie! Twórz ciekawy content i dziel się nim. Media społecznościowe to kanał, którym można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Warto jednak skupić się na jednej aplikacji, gdzie znajduje się najwięcej użytkowników szukających Twoich produktów lub usług.

 

Dlaczego warto postawić na lead generation?

 

Lead generation to szansa na rozwój, rozpoznawalność marki i zdobycie zaufania klientów. W czasach, kiedy tradycyjna reklama nie jest jedynym rozwiązaniem, postaw na kilka metod zdobywania kontaktów. Wielość kanałów pozwoli na skuteczniejsze dotarcie do większej grupy potencjalnych i zainteresowanych klientów, co z powodzeniem przełoży się także na sprzedaż. Właśnie dlatego coraz więcej osób, chcących zbudować swoją markę, korzysta z lead generation.

Jeśli i Ty chcesz się rozwinąć, to koniecznie zacznij działać wielotorowo!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Google zbiera dane o nas i do czego je wykorzystuje Ikona 3:00 min 17.04.2023 Korzystając z usług Google, powierzamy mu swoje dane. Jakie? W jaki sposób są one zbierane, przechowywane i wykorzystywane? Na pewno nieraz się nad tym zastanawialiście. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania – przede wszystkim w kontekście Google Ads. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 31

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023 Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Przygotuj swój e-commerce i kampanie PPC Ikona 06:00 min 28.09.2022 Prowadzisz biznes w sieci i zastanawiasz się co jeszcze możesz zrobić, aby przyciągnąć klientów, a przy tym odpowiedzieć na ich potrzeby? Kampanie PPC to doskonałe rozwiązanie, należy jednak pamiętać, że jeśli mają być skuteczne trzeba planować je uwzględniając poszczególne okresy sprzedaży. Ostatni kwartał roku (Q4) zazwyczaj jest bardzo intensywny, jednak nie musisz się martwić. W naszym artykule znajdziesz najważniejsze informacje i wskazówki jak działać. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700