61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Mapy Google - poznaj dodatkowe funkcje swojej wizytówki

Opublikowano: 27-07-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 5:40 min
 
Internauci każdego dnia przeszukują sieć w poszukiwaniu usług lub produktów, których potrzebują. A przedsiębiorcy doskonale wiedzą, jakich narzędzi używać, aby docierać do nich ze swoją ofertą. Jednym z nich jest wizytówka w Mapach Google.

Ale przecież Ty również o tym wiesz, prawda? Stworzyłeś wizytówkę w Profilu Firmy, dzięki której potencjalni klienci mogą Cię łatwo znaleźć. Zadbałeś o zgodność informacji NAP – czyli nazwę firmy, dane adresowe oraz kontakt telefoniczny. Dodałeś też logo i kilka zdjęć. Jeśli jednak na tym kończy się Twoja aktywność wiedz, że sporo tracisz! Menedżer Profilu Firmy pozwala na znacznie więcej, na przykład utrzymywanie stałego kontaktu z klientami, informowanie o promocjach, tworzenie listy usług czy przedstawianie ofert specjalnych.

Jeśli dotychczas nie korzystałeś z takich zakładek, jak Wpisy, Opinie, Wiadomości, Produkty czy Usługi, najwyższa pora odkryć wszystkie karty. Z jednej strony zadbasz o zawartość wizytówki (a tym samym darmową reklamę swojej firmy w Mapach Google oraz w wyszukiwarce Google), a z drugiej zainteresujesz sobą użytkowników sieci.


Dodatkowe funkcje w Twojej wizytówce
Gdzie znajdziesz dodatkowe funkcje wizytówki? Rzuć okiem na Panel Użytkownika po lewej stronie. Prócz zakładki Informacje czy Statystyki znajdziesz tam mnóstwo innych świetnych opcji przydatnych w budowaniu dobrych relacji z klientem. Poznaj je!

  1. Wpisy
Zostaw klientom wiadomość w postaci krótkiego, angażującego wpisu. Może dotyczyć aktualnej promocji, nowości w ofercie bądź zbliżających się wydarzeń. Do tekstu dołącz odnośnik do strony, zdjęcie lub film – elementy te będą widoczne dla wszystkich użytkowników. Chcesz więcej? Proszę bardzo! Każdy wpis może zyskać tzw. przycisk działania: “Oferty”, “Nowości” lub “Wydarzenia”. Jeśli chcesz, aby wpisy cieszyły się powodzeniem, zadbaj m.in. o wysoką jakość tekstu oraz kulturalny wydźwięk wypowiedzi.

Dlaczego warto? Internauci będą na bieżąco informowani o wszystkim, co dzieje się w Twojej firmie. W porę skorzystają z promocji lub skuszą się na nową ofertę. Z pewnością poczują się też wyróżnieni. Ty zyskasz natomiast możliwość wypromowania swojej oferty w prosty i szybki sposób, a także zdecydowanie większe zainteresowanie ze strony odbiorców.

  1. Opinie
Jeśli posiadasz wizytówkę firmy w Mapach Google to wiesz, że użytkownicy mogą ocenić jakość produktu lub usługi oraz zostawić swoją opinię, na przykład na temat poziomu obsługi czy dostępności towaru. Nie ignoruj jednak faktu, że jako właściciel firmy powinieneś na takie wpisy odpowiadać. Jak to zrobić? To proste. Wystarczy wybrać w panelu zakładkę Opinie, a następnie kliknąć Odpowiedź przy wybranym komentarzu. Pamiętaj o uprzejmości, otwartości i empatii, a jednocześnie zachowaj zwięzłość wypowiedzi. Zapomnij też na chwilę o swojej roli - stań się dla swojego klienta kimś, kto doskonale go rozumie.

Dlaczego warto? Odpowiadanie na opinie jest korzystne z jednej prostej przyczyny: użytkownik oczekuje, że zainteresujesz się jego komentarzem, bez względu na to, czy będzie on pozytywny czy negatywny. To prosta droga do tego, aby zbudować zaufanie wśród użytkowników sieci, pokazać siebie z empatycznej strony, a zarazem zadbać o zadowolenie klientów.

  1. Wiadomości
A gdyby tak zaproponować klientom czat? Menedżer Profilu Firmy pozwala na prowadzenie rozmów z użytkownikami Map Google i to bezpłatnie! To świetna opcja dla kogoś, kto chce na bieżąco otrzymywać od klientów zapytania na temat aktualnej oferty lub świadczonych usług. Korzyści otrzymuje też druga strona – użytkownik Map Google w kilka chwil nawiązuje kontakt z firmą, aby rozwiać wątpliwości dotyczące oferty. Wystarczy kliknąć w zakładkę Wiadomości i wybrać opcję Udostępnij profil.

Dlaczego warto? Łatwy dostęp do wiadomości, szybka wymiana informacji, możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu na linii firma-klient to najważniejsze korzyści wynikające z dodatkowej opcji w wizytówce. Do tego warto dodać jeszcze wygodną formę odpisywania w oknie czatu oraz możliwość zadbania o zadowolenie klienta w czasie rzeczywistym.

  1. Produkty
Czy wiesz, że za pośrednictwem wizytówki w Mapach Google możesz bezpłatnie zaprezentować klientom swoje produkty? Ułatwia to kolejna dostępna w Profilu Firmy zakładka Produkty. Kliknij Rozpocznij, aby zyskać jeszcze więcej swobody w promowaniu oferty. Nie dość, że zaprezentujesz asortyment w atrakcyjnej formie, to na dodatek umożliwisz klientom zrobienie natychmiastowych zakupów. Dodaj zdjęcie produktu, na następnie nadaj mu takie atrybuty, jak nazwa, cena, kategoria i opis. Gotowe!

Dlaczego warto? Klienci będą mogli obejrzeć ofertę bezpośrednio z poziomu Map Google, bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania produktu, którego potrzebują. To szansa na szybsze podjęcie decyzji zakupowej. Ty z kolei zyskujesz przewagę - prezentujesz użytkownikom dokładnie te produkty, na wypromowaniu których zależy Ci najbardziej.

  1. Usługi
Lista świadczonych usług widoczna z poziomu wizytówki w Mapach Google, wraz z opisem i ceną – brzmi świetnie, prawda? Opcja ta przypadnie do gustu tym, którzy w swojej ofercie posiadają całe mnóstwo zróżnicowanych świadczeń. Z opcji tej powinny skorzystać firmy usługowe. Listę taką można grupować i porządkować zgodnie z potrzebami. Podczas tworzenia zestawienia warto skorzystać z gotowych opcji lub zaproponować własne - poprzez Usługi niestandardowe.

Dlaczego warto? Ty prezentujesz zakres usług w prosty i przejrzysty sposób, a klient zyskuje jasny obraz tego, czym zajmuje się Twoja firma i w jaki sposób może spełnić jego potrzeby.  Jeśli prowadzisz działalność usługową, konieczne skorzystaj z tej opcji!


Wizytówka firmy w Google – na bogato!
Zarządzanie wizytówką w Mapach Google nie ogranicza się do aktualizacji informacji o firmie czy sprawdzaniu widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jako właściciel wizytówki otrzymujesz mnóstwo dodatkowych narzędzi, dzięki którym w prosty, przystępny i darmowy sposób zadbasz o zadowolenie klientów. Przetestuj przynajmniej część z nich, a po jakimś czasie zauważysz różnicę!


Natalia - absolwentka studiów antropologicznych oraz polonistycznych UAM. Copywriter z powołania, który klawiaturę traktuje jak dodatkowy organ. Prywatnie mama kotki Manfredy, świeżo upieczona żona z prawie 20-letnim stażem i niepoprawna wielbicielka grozy wszelakiej.
Autor
Natalia Jolanta
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się