61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Co działo się w marketingu cyfrowym w czerwcu 2022?

Opublikowano: 01-07-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 3:55 min

Co działo się w branży?

Zaczęły się wakacje, więc zaczniemy od jednego z najważniejszych – jak uważają niektórzy – wydarzenia. Disney+ zawitał do Polski! Każdy koneser dobrego kina wyczekiwał 14 czerwca z niecierpliwością, a Disney wynagrodził ten czas prezentując ponad 800 filmów i 1000 seriali. To prawdziwa gratka dla miłośników Star Wars, uniwersum Marvela – ponad 40 tytułów – czy kultowych propozycji ze stajni Pixara czy Disneya.

Wrzało również u influencerów – według UOKiK influencer marketing wrócił do poziomu sprzed pandemii, a na prowadzenie wysunął się Instagram. Z raportu „Rynek influencerów w Polsce – 2022” wynika, że marketerzy planują zwiększyć wydatki na tą część marketingu. Ponad 70% uczestników badania nawiązuje współpracę z influencerami bezpośrednio, pozostali wspomagają się pomocą agencji marketingowych.

Mediacom opublikował wyniki badania Influence Power Index który jasno udowadnia, że influencerzy cieszą się dużo większym zaufaniem społecznym od celebrytów. Czy to początek nowej ery? Czas pokaże.

W tym momencie warto wspomnieć o nowej funkcjonalności Avatars zaprezentowanej przez platformę Tik Tok. Od teraz każdy użytkownik może personalizować wygląd swoich avatarów  poprzez zmianę cech wyglądu takich jak kolor i faktura włosów czy ton skóry, a to tylko niektóre z możliwości. Może to być doskonałe rozwiązanie dla tiktokerów którzy mają coś do powiedzenia w sieci, ale chcą pozostać anonimowi.


Najważniejsze zmiany

Czerwiec to również początek ery post-cookies, już teraz ogłaszaną największą zmianą w 2022 według branży marketingowej. Perspektywy wskazują, że aż 60% praktyków w branży wierzy w skuteczność rozwiązań bez ciasteczek. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej warto zapoznać się z badaniem przeprowadzonym przez platformę reklamową Mediaocean.

Kolejne raporty – tak, tym razem będzie ich dużo, ale nie możemy ich pominąć, ponieważ są kluczowe do planowania kolejnego półrocza, zwłaszcza w segmencie e-commerce którego dynamiczny rozwój nie słabnie. E-Izba donosi w raporcie „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, że już prawie 90% internautów kupuje online. Rosną nie tylko koszyki zakupowe, ale również częstotliwość dokonywania zakupów.

I tu zaglądamy z kolei do badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, traktującym o problemach handlu internetowego dostrzeganych przez polskich konsumentów. 28 maja 2022r. wprowadzona została nowa unijna dyrektywa „Omnibus” regulująca zasady e-commerce. Aby wzmocnić ochronę konsumentów reguluje ona kwestie: sztucznych obniżek, fałszywych opinii czy jawności opłacania wyników w wyszukiwarkach. Czekamy kiedy te zasady zostaną wprowadzone do Polski, natomiast przedsiębiorcy powinni przygotować się na nie już teraz. Chcecie wiedzieć, jak zachowywał się polski konsument w sklepie detalicznym? Odsyłamy do raportu „Shopper Barometr Polska 2022”.


Raporty - wiedza w pigułce

W dniach 7-9 czerwca odbyło się Forum IAB 2022 podczas którego premierę miał również „Raport Strategiczny Internet 2021/2022”. Globalne wydarzenia odbiły się szerokim echem  w całej branży digital, a rozwój kolejny raz przyspieszył. Czy zbliżamy się do przekroczenia swoistej „bariery dźwięku”? Wszystko na to wskazuje. Zawarte w raporcie analizy dotyczą m.in. statystyk polskiego internetu, poszczególnych segmentów e-marketingu, narzędzi marketingu online oraz najnowszych wyników IAB Polska/PWC AdEx.

Więcej o przyszłości e-handlu możemy się dowiedzieć z raportu „State of Commerce” firmy Salesforce, która prognozuje, że do 2024 roku 54% przychodu z handlu będzie generowanych w kanałach cyfrowych.

Początek wakacji, tuż przed spowolnieniem w wielu segmentach rynku, to dobry moment by na chwilę się zatrzymać i zaplanować kolejne posunięcia. Mnogość raportów i analiz pomaga w zaplanowaniu strategii marketingowych na kolejne miesiące, zwłaszcza, że już teraz na horyzoncie pojawia się Black Friday oraz sezon świąteczny. Dla wielu firm to ostatni dzwonek by się na ten sezon przygotować.

Tymczasem życzymy Wam udanych i bezpiecznych wakacji i do zobaczenia na kolejnym podsumowaniu już za miesiąc!



Karolina - Doradca ds. kluczowych klientów w Dziale Handlowym.  W Sunrise od prawie 2 lat, od ponad 10 związana z handlem, obecnie pełniąca również funkcję News Managera – śledzi i zbiera wszelkie nowinki i innowacje w obszarze marketingu. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej. Prywatnie interesuje się również psychologią.

Autor
Karolina
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się