61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Relacja z konferencji - semKRK #19 BIG 2022

Opublikowano: 29-06-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 6:35 min
Organizatorzy z DevaGroup, kolejny raz stanęli na głowie, aby zapewnić uczestnikom wysoki poziom prelekcji oraz możliwość nawiązania kontaktów w luźniejszej atmosferze. W tegorocznej edycji jako słuchacze wzięli udział przedstawiciele naszego Działu Pozycjonowania, którzy przygotowali krótki reportaż z tej imprezy. Zapraszamy do lektury! 




Na początek

Pierwszy blok konferencji rozpoczęło wystąpienie Piotra Bortkiewicza. Poruszył on temat dotyczący uzyskania wysokiego ROAS w kampaniach Facebook Ads. Utwierdzając nas w przekonaniu, że wysoki wskaźnik nie pojawi się na nudnych kontach. Precyzyjne i zawężone targetowanie, to kolejny obalony mit – optymalna kampania może być kierowana do szerokich grup, nawet przy użyciu najprostszego, ale za to ciekawego contentu.
 
 

Google Analytics to obecnie gorący temat, dlatego nie mógł zostać pominięty przez prelegentów. Po raz pierwszy tego dnia poruszył go Adrian Andrzejczyk, który pokazał nam, jak korzystać z zaawansowanych ustawień GA pod analizę SEO. Wśród 8 najbardziej istotnych elementów konfiguracji, skupił się na wymiarach oraz danych. To one mają dostarczyć miarodajnych informacji na temat skuteczności działań marketingowych na stronie. Adrian uzupełnił swoje wystąpienie prezentując najlepsze sposoby wgrywania danych do GA. 

Byliśmy niezmiernie ciekawi analizy Michała Szylko na temat ostatnich wydarzeń w świecie pozycjonowania – May Core Update. Analiza oparta o ponad 1800 domen z różnych kontynentów, ukazała stopień korelacji takich parametrów jak DA, TrustFlow, PageSpeed Insight czy liczby znaków w zestawieniu z ruchem oraz widocznością. Badanie wykazało, że istnieje powiązanie PSI z ostatnio osiąganymi wynikami. Natomiast TF/DA powinniśmy traktować raczej jako wskaźniki domen, a nie czynniki rankingowe.  

Uzupełnieniem pierwszej części wykładowej, były cenne wskazówki na temat zwiększenia CTR w kampaniach Google Ads zebrane przez Daniela Chruścinskiego. Na podstawie konkretnych przypadków, pokazał jak skutecznie tworzyć teksty reklam, korzystać z wyrażeń kluczowych oraz jak rozszerzenie linku może wpłynąć na CTR. 


Chwila relaksu

Stara Zajezdnia w Krakowie to idealne miejsce zarówno do pracy, jak i chilloutu i nawiązywania biznesowych znajomości. Podczas przerwy, pojawiła się możliwość skorzystania z dodatkowych atrakcji przygotowanych przez sponsorów. Oczywiście nie brakowało również czasu na zapoznanie się z szeroką ofertą wystawców. 


Case study

Naszej uwadze nie umknęły kolejne prelekcje, skupiające się wokół case study. Ta część konferencji rozpoczęła się od wystąpienia Joanny Kwiatkowskiej, która zaprezentowała 5 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu organicznego poprzez budowanie awareness. Jako przykład takiego działania, zaprezentowana została kampania prowadzona dla marki Kubota. Dzięki niej poznaliśmy etapy budowania świadomości brandu oraz dowiedzieliśmy się, jak istotne są w tym procesie social media i humanizacja marki.

W prezentacji Łukasza Walczuka (EMPIK) oraz Piotra Matusiaka (BlueRank) przedstawiono wyniki kooperacji tych firm, mającej na celu promocję oferty non-edito (asortyment EMPIK spoza świętej trójcy, czyli muzyka/film/książka). Zespół projektowy składający się z 23 osób z dwóch firm, pracował nad budową kompleksowej strategii tworzenia contentu – wraz z analizą konkurencji, doborem wyrażeń kluczowych oraz optymalizacją. Efekt pracy to ponad 2000 artkułów opublikowanych w serwisie EMPIK Pasje, milionowe statystyki odwiedzin i kilkudziesięcioprocentowy wzrost przychodów. To tylko potwierdza, jak skuteczne w połączeniu z SEO są odpowiednio skonstruowane kampanie content marketingowe.
 

W kolejnym wystąpieniu mieliśmy okazję poznać trochę inną perspektywę. Marcin Kościelski pokazał nam, w jaki sposób budowane są audyty SEO przez agencje marketingowe. Wypunktował wątpliwe w skuteczności rozwiązania oraz podał kilka cennych wskazówek, co zrobić, aby podnieść jakość tego typu analiz. 

Consent mode oraz legalność korzystania z narzędzi analitycznych to natomiast główny temat prelekcji –Czy ciastka nas zjedzą? przedstawionej przez Witolda Wrodarczyka. Prelegent uspokoił nas, że to nie koniec Google Analytics. Ten bardzo ciekawy wykład potwierdził informacje na temat zagrożeń związanych z 3rd party cookies. Dowiedzieliśmy się także nieco więcej o consent mode oraz przyszłości śledzenia użytkowników w sieci, oczywiście w celach statystycznych.   

To jednak nie koniec praktyki! Damian Lutowski pokazał nam, jak wycisnąć maxa z treści przygotowywanych dla trudnych branż. Na przykładzie porównywarki rankomat.pl dokładnie przedstawił budowę idealnego artykułu, uwzględniając przy tym elementy skutecznego SEO. Nie zapomniał podkreślić, jak ważne jest dbanie o cykl życia wpisu na stronie. Podsumowując – już niewielkie zmiany i cykliczna aktualizacja treści mogą przynieść efekty. 

Na konferencji nie brakowało ciekawych przykładów. Natalia Paciorek oraz Michał Barczyk zaprezentowali poradnik SEO Survival. W tym celu wykorzystali case study budowy sklepu internetowego COMBAT, pokazując jak wytrzymać w branży SEO. Planowanie treści, analizy SWOT, optymalizacja techniczna SEO, tematyczne zaplecze dziennikarskie – to elementy, które mogą okazać się kluczowe dla niektórych branż. 


semKRK Awards

Doskonałym uzupełnieniem wszystkich prelekcji było przedstawienie oraz wyłonienie laureatów nagród semKRK Awards w 3 kategoriach – SEO, Google Ads oraz E-commerce. Zwycięzcom gratulujemy! 


A na zakończenie...

Ostatniblok konferencji rozpoczęła prelekcja Łukasza Chwiszczuka na temat kampanii Performence Max w Google Ads. Dowiedzieliśmy się z niej, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. Adsy nie stracą pracy, a kampanie nie przepalą budżetu, jeżeli wykorzystamy Performance Max w szeroko zakreślonych i sprecyzowanych kampaniach - oczywiście przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych kanałów. Należy jednak pamiętać, że nie jest to dobre rozwiązanie dla dopiero startujących projektów, które nie posiadają żadnych danych historycznych.  

Kolejna prelekcja poruszyła zyskujące na popularności w SEO copywritingu generatory treści oraz możliwy wpływ AI na nasza branżę. Grzegorz Strzelec przedstawił efekty testów oraz obserwacji protokołu GPT-3 i narzędzi korzystających ze sztucznej inteligencji.  Jesteśmy przekonani, że przed nami jeszcze wiele badań i analiz ukazujących związek SEO z AI. 
 

Ostatnia prezentacja to zwieńczenie tematu Google Analytics i przedstawienie przez Przemysława Modrakowskiego zalet tego narzędzia, w najnowszej wersji. To bardzo gorący temat, który niedawno poruszaliśmy na naszym blogu. Jedno jest pewne – nie mamy wyjścia i już teraz warto przejść na GA4. Nowe narzędzie skupia się przede wszystkim na użytkowniku, a nie na sesji – takie rozwiązanie daje  jeszcze większe możliwości  oraz skuteczniejsze działania marketingowe. 


Podsumowanie 

SemKRK to 8 godzin pełne wiedzy i merytoryki, wiele inspirujących rozmów o SEM i SEO, sporo atrakcji oraz relaksujące zakończenie w postaci after party. Na deser przepiękny Kraków dostępny na wyciągnięcie ręki. Takie połączenie to recepta na sukces! Do zobaczenia na kolejnej edycji! 


Bartek - od 10 lat związany z branżą SEO, Team Leader w Dziale Pozycjonowania, na co dzień doradza, pomaga i dogląda kampanii promocyjnych Klientów. Spełnia się w szkoleniach i optymalizacji procesów SEO. Hobystycznie pochłaniają go liczby, a liczby to pozycje - zwłaszcza te w top 10 w Google, ale nie tylko. Liczby to też: gole w ukochanej piłce nożnej, zero-jedynkowa rzeczywistość w cyfrowym świecie, moc silnika w tłokach motocykli, a nade wszystko jedna córka i jedna żona. Liczby to cały jego świat. 

Autor
Bartek
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się