Ikona 05:25 min Ikona 25.05.2022

Z bukietem na Dzień Mamy! Czyli słów kilka o kwitnącym biznesie w sieci

Gdy zbliża się 26 maja, wiele osób gorączkowo poszukuje prezentu dla mamy. Często nasz wybór pada na piękne kwiaty – to zawsze dobry pomysł na upominek, podziękowanie, a nawet przeprosiny. Niektórzy biegną do kwiaciarni, inni z kolei – szczególnie osoby, które mieszkają w znacznej odległości od rodzicielki – gorączkowo poszukują kwiaciarni online, która dostarczy wyjątkowy bukiet pod wskazany adres w konkretnym terminie. Prawdziwy rozkwit w branży – dosłownie i w przenośni!
Co zrobić, by prowadzenie kwiaciarni było opłacalnym biznesem nie tylko w okolicach Dnia Mamy czy innych ważnych świąt? Koniecznie trzeba zadbać o widoczność firmy w sieci – niezależnie od tego, czy prowadzimy działalność online, czy stacjonarnie. Z pomocą jak zwykle przychodzi niezastąpione pozycjonowanie strony internetowej.
Specyfika branży florystycznej
Prowadzenie kwiaciarni to czysta przyjemność – szczególnie dla osób, które kochają rośliny i uwielbiają się nimi otaczać, a także tworzyć z nich piękne kompozycje. Jednak jest to bardzo wymagające zadanie. Branża florystyczna należy bowiem do branż sezonowych, w dodatku konkurencja na tym rynku stale rośnie. Co więcej, bukiety czy rośliny doniczkowe coraz częściej pojawiają się także w ofertach dyskontów i marketów (nierzadko w bardzo niskich cenach).
Ale to nie oznacza, że nie da się wzbogacić, prowadząc kwiaciarnię! W tych czasach mamy do dyspozycji świetny kanał komunikacji z klientami (zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi) – Internet. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o obecność biznesu w sieci.

Od czego zacząć pozycjonowanie biznesu z branży florystycznej?

Najlepiej od początku, czyli od stworzenia strony internetowej. Być może już posiadasz witrynę dla swojej kwiaciarni – w takiej sytuacji sprawdzi się SEO audyt pod kątem użyteczności, User Experience i nie tylko wykonany przez specjalistów. Strona musi być dobrze zoptymalizowana (zarówno kod, jak i zamieszczone na niej teksty, grafiki, linki wewnętrzne itp.), a także atrakcyjna wizualnie. Dzięki temu spotka się z przychylnym okiem nie tylko użytkowników, ale też algorytmów Google. A to właśnie one decydują o tym, czy Twój biznes będzie widoczny w sieci.

Co dalej z branżą florystyczną?

Budowanie widoczności w wirtualnej przestrzeni wymaga stałej pracy. Nie jest to jednorazowe działanie polegające tylko na stworzeniu i optymalizacji strony internetowej. Nieustannie należy dbać o budowanie wizerunku eksperta, zdobywanie i utrzymywanie zaufania klientów oraz algorytmów. W pozycjonowaniu pomogą takie działania, jak:
  1. Aktywność w social mediach – cóż, takie czasy. Wiele osób, niezależnie od pokolenia, spędza wolny czas na scrollowaniu Facebooka czy też oglądaniu filmików na TikToku. Nie gaśnie również popularność Instagrama. Profile w social mediach to dobre miejsce na to, by chwalić się realizacjami, informować na bieżąco o nowościach i promocjach, a także wchodzić w interakcje z użytkownikami.
  2. Stworzenie i prowadzenie wizytówki w usłudze Profil Firmy w Google – wiesz, że aż 86% użytkowników sprawdza lokalizację firmy na Mapach Google? To chyba wystarczający powód, żeby jak najszybciej zamieścić tam informacje o Twojej kwiaciarni!
  3. Udzielanie się w sieci (fora, grupy) – branża florystyczna jest wyjątkowa. Miłośnicy roślin, zarówno amatorscy, jak i profesjonalni, często gromadzą się na różnych forach i grupach tematycznych, gdzie dzielą się doświadczeniami, poradami itp. Warto się tam wypowiadać i subtelnie informować o swojej kwiaciarni (ciekawym rozwiązaniem będzie na przykład tematyczne podlinkowanie do własnego poradnika) – oczywiście należy zachować umiar, nikt nie lubi nachalnej reklamy i spamowania.
  4. Inwestycja w firmowego bloga – na stronie internetowej kwiaciarni warto stworzyć zakładkę z blogiem. Tutaj można opisywać nietypowe realizacje, a także dzielić się ciekawostkami ze świata roślin czy też poradami na temat ich pielęgnacji bądź doboru do aranżacji wnętrz. Tematów jest naprawdę sporo! Dobre artykuły sprawią, że użytkownicy chętnie będą je udostępniać dalej (a to pomaga w budowaniu profilu linkowego), zwiększa się też szansa na to, że skorzystają z usług właśnie Twojej kwiaciarni – w końcu to na Twojej stronie znaleźli wartościowe informacje.
  5. Udział w wydarzeniach branżowych – targi ślubne, wydarzenia florystyczne, oprawa ważnych eventów… Pokazuj się tam, gdzie to możliwe! A może zorganizujesz warsztaty florystyczne? Nie tylko zwiększysz szansę na dotarcie do klientów, ale też zbudujesz profesjonalny wizerunek. Co więcej, obecność na prestiżowych wydarzeniach offline, może też wesprzeć pozycjonowanie strony (wzmianki, a nawet obszerne relacje z takich eventów często pojawiają się w branżowych serwisach, portalach informacyjnych czy social mediach).
  6. Zachęcanie klientów do dzielenia się opiniami – konsumenci są coraz bardziej świadomi i zanim zdecydują się na skorzystanie z oferty konkretnej firmy, szukają w sieci informacji na temat doświadczeń innych klientów z daną marką. Często odwiedzanym miejscem są opinie w Profilu Firmy w Google – dlatego warto poprosić klientów, by po zakupie podzielili się swoimi wrażeniami.
Podsumowując…

Branża florystyczna jest tak wyjątkowa, że można o niej pisać i pisać. Jest jednak bardzo wymagająca między innymi ze względu na sezonowość. Na szczęście istnieje mnóstwo działań, dzięki którym Twoja kwiaciarnia może cieszyć się ogromną popularnością przez cały rok. Podstawa to zbudowanie widoczności w sieci (czyli pozycjonowanie), nie należy jednak ignorować tzw. działań w realu. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest połączenie przemyślanych działań zarówno online, jak i offline.

Michalina copywriter z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Z pisaniem związana, odkąd tylko sięga pamięcią. Na co dzień zajmuje się głównie tworzeniem treści na strony internetowe oraz profile w social mediach. Ma bzika na punkcie poprawnej polszczyzny i…przecinków! Prywatnie twardo stąpająca po ziemi kociara, miłośniczka czarnej kawy oraz żelków…i wierna fanka „Na Wspólnej”.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kampanie społeczne – ku przestrodze przed wakacjami Ikona 04:10 min 07.06.2022 Wysokie temperatury i długie dni, to znak, że nadchodzi upragnione lato. Jednak zanim wyruszycie w drogę i zapomnicie o pracy, przed wakacjami warto na chwilę zwolnić i oddać się lekturze. Kampanie społeczne w wakacje działają ze zdwojoną siłą, dlatego należy lepiej im się przyjrzeć i sprawdzić, w jaki sposób marki ostrzegają odbiorców przed nieodpowiedzialnym zachowaniem na drodze. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak pokonać mental block? Ikona 05:50 min 20.06.2022 Oślepiająca biel pustej strony w edytorze tekstowym, rosnąca frustracja spowodowana poczuciem zmarnowanego czasu oraz dziesiątki drobnych bodźców, które nieustannie zabiegają o Twoją uwagę. Każdy twórca contentu zna uczucie, kiedy to pomysły po prostu przestają napływać do głowy, a jakakolwiek złożona myśl sprawia niemal fizyczny ból. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego mental block wcale nie jest niczym niezwykłym. Poznasz również mechanizmy i przyczyny stojące u podstaw blokady twórczej, a także stosunkowo proste metody radzenia sobie z nią. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing edukacyjny – dlaczego warto przekazywać wiedzę klientom? Ikona 05:55 min 04.05.2022 Czasy, gdy kontakt przedsiębiorcy z klientem ograniczał się do samej transakcji, sporadycznie wzbogaconej o odpowiedź na kilka pytań dotyczących towaru, dawno minęły. Obecnie warto zadbać o rozbudowanie tych relacji. Dzięki temu zwiększamy szanse na to, że to właśnie u nas klient dokona zakupu lub skorzysta z usług, a po pewnym czasie znowu do nas wróci.  Na czym polega tajemnica sukcesu marketingu edukacyjnego? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700