61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Co działo się w marketingu cyfrowym w lutym 2022?

Opublikowano: 28-02-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min
Rok 2022 pędzi i wiele z tego, co prognozowaliśmy pod koniec 2021 zaczyna wchodzić w życie. Marketing staje się kołem zamachowym zarówno małych, średnich, jak i dużych biznesów, a umiejętnie poprowadzony ma możliwości przynieć korzyści.
 
Ciekawym check-pointem okazał się event.... Super Bowl 2022. Sam wzrost cen emisji podczas Super Bowl w ciągu ostatnich 10 lat urósł z 2,7 mln w 2010 do 6 mln dolarów w 2022! Co jednak było warte szczególnej uwagi – po raz pierwszy w reklamach zaprezentowała się branża technologiczna, która dobrze poradziła sobie z globalnym kryzysem.
 
2022 rok to też - po dwóch latach pandemii, nakazów, zakazów i restrykcji – okres, w którym o pandemii w reklamach będziemy mówić coraz mniej albo wcale.
 
O czym więc mówić komunikując się z Klientem? I jak mówić? Już w lutym widać duży ruch w zmianie nie tylko sposobu narracji – nowoczesny storytelling – ale też nowoczesnych formach przekazu. Wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) stają się ważnym narzędziem w rękach e-commerce - szczególnie w branży odzieżowej czy związanej z dekoracją i designem wnętrz. To jak będzie wyglądał dom czy strój można coraz lepiej ocenić wirtualnie.  Odpowiednia do tego apka szybko może pokazać czy poszczególne elementy ze sobą wspógrają i to w czasie rzeczywistym.
 
Kolejnym elementem jest dialogizacja.

Doceniamy te firmy, które przestają się chować za fasadą potężnej korporacji, a które zaczynają z nami rozmawiać. Stają się nasze, swojskie, znajome, a dzięki temu nasze relacje stają się silniejsze i długofalowe.

Każda strona, która nie zadba o tę “przyjaźń” musi się liczyć ze znacznym spadkiem zainteresowania oraz w skrajnych przypadkach odpływem stałych klientów do konkurencji. Dialogizacja odbywać się będzie przede wszystkim poprzez social media, newslettery, czy nawet z wykorzystaniem botów - słowem wszystkiego, co klient spotyka po wejściu na stronę internetową.
 
Mówiąc o budowaniu relacji nie można zapomnieć o wideo marketingu. Śledząc trendy czy główne portale zajmujące się marketingiem, widać było zainteresowanie w tym temacie. Mnogość szkoleń, ofert i opracowań wskazuje tylko jak pożądany staje się to kanał. I nie ma czemu się dziwić, patrząc między innymi na popularność Tik Toka. Reklama wideo  (chociażby prowadzona na YouTube) jest też dużo tańsza od reklam TV i wbrew pozorom – pomimo wprowadzenia wersji Premium czy Adblocka – dobrze przygotowana może dotrzeć do milionów odbiorców.
 
Każdy chyba kojarzy reklamę McDonalds z zestawem Maty, która odnotowała prawie 1,7mln wyświetleń, ale warto też wspomnieć o reklamie Lubelli – Coco Jambo, która przekroczyła już 8mln!
 
Niezmiennie potężnym kanałem marketingowym pozostają oczywiście media społecznościowe. Stały się one jednym z najlepszych miejsc do prowadzenia różnego rodzaju działań marketingowych – w tym wspomnianej wcześniej dialogizacji czy wykorzystania przekazu wideo.


Do gry wraca również Pinterest w związku z coraz większym zainteresowaniem branżą wnętrzarską.
 
Podsumowując - w lutym wiele z przewidzianych trendów zaczynało faktycznie funkcjonować, co potwierdza wcześniejsze założenia. Należy jednak pamiętać, że wiele czynników zewnętrznych może wpłynąć na szerokie spektrum działań (również marketingowych) w biznesie. To, co jest pewne - należy być uważnym i brać pod uwagę dobór odpowiednich formatów do odbiorców, ale też bieżącej sytuacji.
 

Karolina - Doradca ds. kluczowych klientów w Dziale Handlowym.  W Sunrise od prawie 2 lat, od ponad 10 związana z handlem, obecnie pełniąca również funkcję News Managera – śledzi i zbiera wszelkie nowinki i innowacje w obszarze marketingu. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej. Prywatnie interesuje się również psychologią.

Autor
Karolina
Ocena artykułu
4.67 - (3 głosy)
Komentarze
#1Białystok2022-03-23 07:38:27
Fajny, konkretny artykuł. Czytając go, człowiek wie o co chodzi, a jak da się zauważyć na podobnych blogach raczej nie jest to regułą. Myślę, że będę tu wchodzić częściej i mam przeczucie, że się nie zawiodę :)
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się