61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Do zakochania jeden krok – subiektywnie najlepsze reklamy z motywem miłości na pierwszym planie

Opublikowano: 14-02-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 5:45 min
Można je kochać albo nienawidzić – Walentynki to święto, które przywędrowało do nas ze Stanów Zjednoczonych i znalazło w Polsce zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Bez względu na to, do której z tych dwóch grup należysz, jeśli pracujesz w marketingu, to święto z pewnością nie jest Ci obojętne. Każdego roku firmy prześcigają się w tworzeniu coraz to nowych, mniej lub bardziej ciekawych kreacji. Właśnie dlatego przygotowałam dla Was małe, subiektywne zestawienie najlepszych kampanii reklamowych z ostatnich kilku lat. Jednak zanim do niego przejdziemy, pomówmy chwilę o miłości.

Czy odważysz się ponieść uczuciom?

Miłość stanowi ważną część życia i towarzyszy nam od narodzin. Najpierw jest nią uczucie, którym darzą nas rodzice, dziadkowie i rodzeństwo – to miłość bezwarunkowa. Później pojawiają się pierwsze zauroczenia, motyle w brzuchu, a często także rozczarowania. Bycie zakochanym można porównać do skoku na głęboką wodę – żeby się zaangażować należy pokonać strach i zaryzykować. Mimo tego, że nie wiemy co będzie dalej, lepiej się odważyć niż żałować, że się nie spróbowało. Oczywiście nie zachęcam nikogo do skoków, próbuję powiedzieć, że to czego nie znamy zawsze nas przeraża i nie ma w tym nic dziwnego. Tylko, że wiele może nas ominąć, jeśli nie odważymy się wyjść ze swojej strefy komfortu.

All you need is love

Nie wiem jak Wy, ale ja w pełni zgadzam się z Beatlesami i uważam, że miłość to wszystko czego nam potrzeba. Często zapominamy, że Walentynki to nie tylko święto dla zakochanych par - owszem stanowią one główną grupę docelową reklamodawców, ale to również doskonała okazja do tego, aby przypomnieć naszym bliskim, ile dla nas znaczą.

Kilka lat temu sieć amerykańskich dyskontów – Kmart, skradła serca widzów pokazując w swojej reklamie chłopca, który przygotowuje walentynkową niespodziankę. Jak myślicie kim jest wybranka jego serca? Podpowiem, że to kobieta, która kocha bezwarunkowo i od której nigdy nie wyjdziecie głodni. Zobaczcie koniecznie i przygotujcie chusteczki!

Źródło: YouTube

Ciekawą, choć nietypową kreację stworzył w 2017 r. PKO Bank Polski. Sondę uliczną przeprowadził youtuber Martin Stankiewicz. I mimo, że nie była to kampania typowo walentynkowa, to dotyczyła miłości. Pytanie, które youtuber zadawał napotkanym przechodniom brzmiało Kiedy powiedziałaś/eś ostatnio mamie, że ją kochasz? Jak odpowiadały zapytane osoby? I jaką niespodziankę przygotował dla uczestników sponsor kampanii? Jeśli chcecie poznać odpowiedź na to pytanie, musicie ją obejrzeć.

Źródło: YouTube

Życie pełne wzlotów i upadków

Gdyby ktoś zapytał mnie, dlaczego wierzę w miłość, odpowiedziałabym, że przez to, że daje nadzieję. To, że czasem uczucie gaśnie, a ludzie się rozchodzą, nie oznacza, że już nigdy nie będą szczęśliwi. Mogą być, może nie ze sobą, ale na pewno z kimś innym. I chociaż Walentynki to nie jest najlepszy czas, aby mówić o rozstaniu, to właśnie z takim spotem w 2021 r. wystartowało Zalando Pre-owned. Dzięki niemu, w 30 sekund sprawdzicie co zrobić z ubraniami, które zalegają w szafie po byłej sympatii.

Źródło: YouTube

Nie zapominaj o uczuciach

Zacznijmy od tego, że nie ma związków idealnych, nawet jeśli niektóre na takie wyglądają. Czasem relacja się psuje i pojawiają się kłótnie, przez które zapominamy jak dobrze było na początku. Rzecz w tym, żeby umieć je naprawić i właśnie o tym w swojej kampanii mówi marka Lenovo. Jeśli kochacie zwierzaki, to główny bohater Barney z pewnością Was zachwyci! Pies jest uczestnikiem kłótni swoich właścicieli, dlatego postanawia przypomnieć im o uczuciu, którym kiedyś darzyli siebie i jego. Czy mu się uda? Trzymajcie kciuki!

Źródło: YouTube

Randka z ukochaną czy wyjście na mecz? – Rozwiewamy dylematy

Czy wyjście na mecz w Walentynki to dobry pomysł? Z pewnością kontrowersyjny, dlatego zanim postanowicie zrobić taką niespodziankę swojej sympatii lepiej zapytajcie ją o zdanie. W 2018 roku Dzień Zakochanych z pewnością był sporym wyzwaniem dla wielu kibiców. To właśnie na 14 lutego zaplanowano mecz Ligi Mistrzów, w którym rywalizowały między sobą Real Madryt i Paris Saint Germain. Wszyscy kibice doskonale wiedzą, że takie starcie ciężko przegapić.

Na ciekawy pomysł wpadł beIN Sports – katarski nadawca telewizyjny, który na swoim kanale transmitował wspomniany wcześniej mecz. Starcie promowało minutowe nagranie do utworu What in the Word, z pewnością spodoba się wszystkim miłośnikom piłki.

Źródło: YouTube
Postaw na romantyczny gest razem z Pumą

Kibice, którzy śpiewają miłosną piosenkę tak jakby była stadionową przyśpiewką? Na taki pomysł w 2010 roku wpadła Puma pokazując, że w Walentynki, poza miłością do drugiej osoby, można celebrować także tę do piłki nożnej. W ramach kampanii powstały spot, w którym kibice zaśpiewali a capella utwór Turly, Madly, Deeply zespołu Savage Garden. Co więcej, fani footballu mogli poprzez stworzoną przez Pumę witrynę wysłać spersonalizowane nagranie ukochanej. Zobaczcie koniecznie!

Źródło: YouTube
Jak widać spoty walentynkowe to doskonały sposób na to, aby pokazać, że miłość można wyrazić na wiele sposobów. Warto pamiętać, że nawet nie będąc w związku można czuć się kochanym przez rodzinę i przyjaciół. Dlatego zachęcam do zrobienia małego rachunku sumienia i przypomnienia bliskim, ile dla Was znaczą -  poprzez kwiaty, pudełko czekoladek albo miłą rozmowę. Na koniec nie pozostaje mi nic innego niż życzyć Wam dużo miłości.


Kinga - każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność - rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.
Autor
Kinga
Ocena artykułu
4.89 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się