61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Świąteczna uczta dla duszy, czyli przegląd bożonarodzeniowych spotów reklamowych

Opublikowano: 09-12-2021
Czas potrzebny do przeczytania: 4:45 min
Kiedy temperatury za oknem spadają poniżej zera, a dni stają się coraz krótsze, to może oznaczać tylko jedno! Nadszedł grudzień, czyli miesiąc, na który wszyscy czekamy z utęsknieniem! Dzieci, z wypiekami na twarzy wypatrują przez okno Świętego Mikołaja, a dorośli, pochłonięci świąteczną gorączką, załatwiają ważne sprawy - niecierpliwie odliczając dni do urlopu. To szaleństwo ma jednak swój urok, rekompensujemy je sobie czytając książki przy kominku, popijając gorące kakao i szykując świąteczne dekoracje. Bitwa o to kto zawiesi najwięcej bombek i najładniej udekoruje pierniki jest nieunikniona. Jednak zanim w głośnikach wybrzmią ulubione kolędy, a w domach rozniesie zapach choinki i korzennych pierniczków, warto zwolnić chociaż na chwilę i przypomnieć sobie o tym, co najważniejsze. 

Dlaczego kochamy święta? 

Według mnie przez wspomnienia jakie wywołują. Spotykając się z bliskimi widzimy uśmiechy na twarzach i spędzamy długie godziny rozmawiając o tym, co się wydarzyło -  i to niekoniecznie ostatnio, ale wspominamy chętnie dzieciństwo. Jako dorośli wracamy na chwilę do rodzinnych domów i lepiąc pierogi znowu spieramy się z rodzeństwem jakbyśmy mieli po kilka lat. W pośpiechu ukrywamy prezenty przed najmłodszymi członkami rodziny i radujemy się widząc uśmiechy, które wywołują wymarzone zabawki. I chyba właśnie o to chodzi, o radość jaką budzi w nas kontakt z bliskimi oraz to, że w końcu mamy chwilę, aby spędzić z nimi trochę czasu. 

Obudź w sobie dobro 

To hasło z powodzeniem mogłoby towarzyszyć kampaniom świątecznym. Duże firmy co roku prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych kreacji, przez które przemawia dobry lub mniej trafiony storytelling. To od niego zależy, czy reklama dotrze do jak największej liczby odbiorców czy przepadnie w tłumie z innymi nieudanymi kreacjami.  Jak jest w tym roku? Oceńcie sami!


Niespodziewany Gość 

To kampania stworzona przez brytyjską sieć domów towarowych John Lewis, która od lat chwyta za serce. W tym roku opisuje historię chłopca, który w lesie odnajduje rozbity statek kosmiczny. Okazuje się, że na pokładzie znajduje się pasażerka z odległej galaktyki. Chłopiec pokazuje jej świąteczne tradycje i towarzyszy podczas naprawy statku. Jak kończy się tak historia? Oczywiście magicznie, zobaczcie sami
.
 
 Źródło: YouTube
 
Bądźmy bliżej w te święta 

T-mobile w tym roku stworzył doskonałą kreację. W spocie głównym bohaterem jest mały chłopiec, który nieustannie dzwoni do swojego dziadka. Podczas rozmów przypomina mu, że prezent, o którym marzy powinien być duży i podaje precyzyjne wymiary. O tym, że dziadek jest zmęczony ciągłymi poleceniami wydawanymi przez wnuka chyba nie trzeba wspominać. Z trudem dostarcza wielki prezent, który następnie wręcza chłopcu i właśnie wtedy dzieje się magia. Obejrzyjcie koniecznie! Jeśli jeszcze ten spot nie wpadł Wam w oko.


Źródło: YouTube

To, co najważniejsze
 
O tym, że nie należy oceniać ludzi po wyglądzie jesteśmy uczeni już jako dzieci, jednak często o tym zapominamy, o czym doskonale przypomina reklama Allegro. Ojciec głównej bohaterki jest lekarzem, który nie akceptuje chłopaka córki. Z pogardą patrzy na jego tatuaże, kolczyki oraz ubrania i uznaje, że dziewczyna nie powinna się z nim spotykać. W kolejnej scenie widzimy codzienną pracę lekarza, który pomaga pacjentom i z przyjemnością obserwuje jak rozwesela ich inny młody mężczyzna w kitlu i maseczce – kim jest? Jak potoczy się dalej ta historia? Czy ojciec, w końcu spojrzy przychylnym okiem na związek córki? Musicie obejrzeć spot, aby się o tym przekonać.

Źródło: YouTube
 
Spoty świąteczne dla duszy i ciała 

Przedstawione powyżej kreacje to tylko niektóre z tegorocznych reklam, jakie warto obejrzeć. Jednak nie bez powodu wybrałam właśnie te trzy. Wszystkie z nich są bardzo naturalne i niewymuszone, a do tego odwołują się do pięknych emocji. Nie są komercyjne, nie nakłaniają Klientów do zakupu drogich, niepotrzebnych przedmiotów, wręcz przeciwnie, pokazują, że najlepszym prezentem świątecznym dla człowieka jest drugi człowiek. Co więcej, po obejrzeniu każdej z nich dostajemy gotowy przepis na udane Boże Narodzenie. Wystarczy odrobina zainteresowania, miłości i empatii – połączone ze sobą dają wszystko to, czego potrzebują nasi bliscy, a jednocześnie malują uśmiech na naszej twarzy. I właśnie takich świąt Wam wszystkim życzę. 


Kinga - każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność - rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.
Autor
Kinga
Ocena artykułu
4.50 - (10 głosów)
Komentarze
#1Sławomira Madalińska2021-12-14 13:20:03
Bardzo ciekawy, ciepły i merytoryczny artykuł. Czyta się z dużą przyjemnością. Gratulować autorce.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się