Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Case Study ze współpracy z Funduszem Odszkodowań Komunikacyjnych

Opublikowano: 19-08-2021
Czas potrzebny do przeczytania: 5:30 min
Branża: odszkodowania Domena:funduszodszkodowan.pl

Fundusz Odszkodowań Komunikacyjnych koncentruje się na udzieleniu osobom ubezpieczonym pomocy w odzyskaniu należności z tytułu odszkodowań komunikacyjnych. Wsparcie opiera się na odkupieniu sprawy, gdzie odszkodowanie zostało obniżone i wypłaceniu Klientom z góry sumy pieniężnej ustalanej indywidualnie. Fundusz Odszkodowań Komunikacyjnych działa na terenie Polski i posiada Certyfikat Rzetelnej Firmy.

Start współpracy

Nasze rozmowy o współpracy rozpoczęły się od analizy potrzeb Klienta. W jej wyniku okazało się, że stronie Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych przydałby się przegląd. W odpowiedzi przygotowaliśmy w ciągu kilku dniu wstępną analizę, gdzie wskazaliśmy obszary, nad jakimi na pewno warto popracować. Wynikało z niej, że będziemy musieli skupić się przede wszystkim na działaniach onsite, poprawiając optymalizację techniczną oraz w znacznym stopniu popracować nad contentem.
Współpracę rozpoczęliśmy od stycznia 2020 roku i mieliśmy jasno wyznaczone cele ze strony Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych.

Naszym zadaniem było na wstępie wybranie takich wskaźników stosowanych w pozycjonowaniu, które w sposób rzeczywisty pokażą efektywność kampanii, np. zwiększenie liczby fraz w TOP 10, zwiększenie łącznej liczby fraz, na jakie będzie wyświetlać się witryna, jak też poprawa CTR.  Te oraz inne wybrane parametry pozwalały nam monitorować kondycję strony i realizację celów, tj.:
  • osiągnięcie wysokich pozycji,
  • zadbanie o cele wizerunkowe,
  • zwiększenie ruchu na stronie.

Wypracowane efekty

Wypracowaliśmy dla strony Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych rewelacyjne rezultaty:
  • Ponad 2 mln wyświetleń witryny w wynikach wyszukiwania
  • O 303% więcej kliknięć strony w wynikach wyszukiwania
  • Strona www wyświetla się na ponad 7000 fraz
  • Zwiększyliśmy średni CTR do 4.62%
  • Zoptymalizowaliśmy ponad 140 tys. znaków kluczowych treści
  • Zwiększyliśmy prędkość działania strony na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych

Wykres obrazuje zmiany w zakresie liczby fraz w TOP3 i TOP10 (Źródło: Senuto)
 
Podjęte działania


   Określenie grupy docelowej


Jako grupą docelową dla Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych wskazaliśmy osoby, które doznały szkody, podlegającej wypłacie odszkodowania i chcą odzyskać jego realną wartość. Ponadto chcieliśmy, aby do strony Funduszu dotarli również ci, którzy nie są świadomi swoich praw i nie wiedzą, że nawet po upływie kilku lat od wypadku mogą dochodzić swoich roszczeń.


Wybór obszarów onsite wymagających poprawy

Biorąc pod uwagę grupę docelową, wstępną analizę strony oraz cele naszego Klienta wyznaczyliśmy główne obszary, w jakich konieczne będzie podjęcie działań. Do naszych głównych zadań należało przeprowadzenie w pierwszej kolejności optymalizacji od strony technicznej, której celem było lepsze dostosowanie witryny do wymagań robotów i algorytmów Google. W dalszych krokach zależało nam na rozbudowaniu strony o wartościowy content, jak również uczynienie jej bardziej przyjazną dla użytkowników.


Optymalizacja strony www


Podjęliśmy szereg działań optymalizacyjnych. W zależności od bieżących potrzeb przeprowadzamy je ponownie. Nie zawsze podejmujemy dokładnie takie same kroki, zawsze jednak mamy na uwadze aktualną sytuację, a więc nie tylko ofertę i oczekiwania Klienta, ale także konkurencję Klienta, sytuację gospodarczą, trendy, itp. W ramach działań przeprowadziliśmy, m.in.

  • keyword research dostosowany do Klienta
  • fundamentalną analizę i optymalizację techniczną serwisu obejmującą: meta tagi, nagłówki, linki canoniczne, nagłówki, linkowanie wewnętrzne, duplikaty wewnętrzne, shallow content, dane strukturalne
  • weryfikację stron z mało wartościowym contentem
  • analizę i poprawę wizytówki w Google Moja Firma
 

Przygotowanie i redakcja treści na stronie


Bazując na audycie strony, przeprowadzonym jeszcze przed nawiązaniem współpracy, wiedzieliśmy, że konieczne będzie rozbudowanie treści o wartościowe i odpowiednio nasycone artykuły. Dostrzegliśmy duży potencjał w publikacjach specjalistycznych, proponując Klientowi dodatek w postaci usługi SIM Blog zapewniliśmy ciągłą, comiesięczną dostawę dopracowanych przez nasz zespół SEO Copywriterów treści. Wypracowaliśmy dzięki temu bardzo ciekawe rezultaty, np. jeden z naszych artykułów rankingował na ponad 1000 fraz w ciągu zaledwie miesiąca od publikacji


Budowanie profilu linkowego


Działania onsite zarówno techniczne, jak i contentowe zawsze prowadzimy w parze z link buildingiem. Na bazie analiz konkretnego przypadku, potrzeb strony i już posiadanego profilu linkowego przygotowujemy strategię. W tym przypadku zastosowaliśmy różne rodzaje linków w celu dywersyfikacji procesu oraz naturalizacji profilu


Zmiany dotyczące UX


Nie zawsze zmiany w obrębie UX/UI design są łatwo mierzalne, ich suma przekłada się z reguły na dłuższe sesje na stronie, czy chętniejsze przechodzenie pomiędzy podstronami. Jedną z takich zmian po naszej stronie było przeniesienie formularza kontaktowego oraz zmiana układu treści na stronie.

Widok przed zmianami

Widok po zmianach




Stała obsługa Klienta


We współpracy z nami Klienci otrzymują regularnie informacje o podejmowanych przez nas działaniach. Stała obsługa ze strony dedykowanego Doradcy Klienta zapewniła nie tylko dostęp do aktualnych informacji, obszernych analiz i konsultacji, ale również sprawną realizację wszelkich formalności związanych z przygotowaniem umowy oraz – z biegiem współpracy – także szybkie opracowanie aneksów.

Podsumowanie

Od rozpoczęcia współpracy wypracowaliśmy dla strony Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych świetne wyniki. Było to możliwe dzięki pogłębionej wstępnej analizie kondycji witryny i dopasowanej strategii pozycjonowania oraz zaangażowaniu całego zespołu projektowego. W efekcie uzyskaliśmy rezultaty, obok których trudno przejść obojętnie, co w ten sposób komentuje Piotr Kapcio, wspólnik Funduszu Odszkodowań Komunikacyjnych:
 
„Przekazanie naszej strony pod pozycjonowanie w ręce Sunrise System było dobrą decyzją. Przed rozpoczęciem współpracy otrzymałem konkretne informacje na temat słabych stron witryny, które można skutecznie poprawić i osiągnąć lepsze wyniki w rankingu Google. Po nawiązaniu współpracy otrzymywałem informacje o tym, jakie prace są prowadzone, a także jakie efekty przynoszą i konsultowałem z zespołem Sunrise nadchodzące działania. Po licznych rozmowach na temat prowadzonych analiz strony na kolejnych etapach współpracy wiem, że naszą witryną opiekują się osoby posiadające konkretną wiedzą i potrafiące ją wykorzystać w praktyce.”
Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się