Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Porównywarka Sunrise System, czyli kliknięcia tańsze średnio o 31%!

Opublikowano: 29-07-2021
Czas potrzebny do przeczytania: 4:10 min


Kampanie Zakupów Google realizowane za pomocą zewnętrznych porównywarek cen to szansa na tańsze kliknięcie i więcej konwersji. Historie naszych klientów potwierdzają – jest zdecydowanie taniej. O ile? Średnio o 31% tańsze są kliknięcia pochodzące z porównywarki Sunrise System Shop. Możliwe jest to dzięki Comparison Shopping Services (CSS)!   

Comparison Shopping Services (CSS) jest elementem kampanii produktowej (Zakupy Google). To witryna internetowa, która prezentuje oferty produktów od sprzedawców internetowych, a następnie wysyła użytkowników do witryn sprzedawców detalicznych w celu dokonania zakupu.



Jak było, a jak jest?

Od początku powstania tej formy reklamy jedyną porównywarką obsługującą kampanie Product List Ads było Google. Natomiast po orzeczeniu Komisji Europejskiej w 2017 roku sytuacja uległa zmianie. Google zostało zobligowane do udostępnienia technologii innym firmom, aby te mogły tworzyć własne porównywarki. Aby zachęcić klientów do korzystania z zewnętrznych względem Google porównywarek – gigant z USA wprowadził bardzo korzystne warunki. Fred Abrard, dyrektor działu CSS w Google podkreśla: „Największą korzyścią wynikającą z wykorzystania zewnętrznych CSS są stawki CPC niższe nawet o 20% oraz oczywiście zwiększona widoczność."

Dzięki temu w określonym przez klienta budżecie możemy uzyskać więcej kliknięć i więcej konwersji. Taka jest właśnie geneza powstania porównywarki Sunrise System Shop.



CSS: Jak wygląda reklama i jak ją uruchomić?


Reklama kieruje bezpośrednio do strony klienta – tutaj nic się nie zmieniło. Natomiast dostawcą reklam (porównywarką) nie jest już Google, tylko zewnętrzny podmiot. W tym wypadku Sunrise System.  


Sam proces wdrożenia odbywa się praktycznie w ten sam sposób jak w przypadku porównywarki Google. Zakładamy konto Merchant w multikoncie Google Merchant Center, wprowadzamy odpowiedni plik xml i integrujemy konto z kontem Ads. Jedyną różnicą, a tym samym ciekawą korzyścią, jest brak konieczności weryfikacji konta Merchant poprzez dodanie meta tagów czy pliku weryfikacyjnego. Bardzo ułatwia to pracę oraz wyklucza sytuację, w której po usunięciu meta tagów czy pliku kampania zostaje zawieszona.

 


CSS: Czy rzeczywiście jest taniej o 20%?

Wspomniałem, że kliknięcia pochodzące z autorskich porównywarek są tańsze o 20% (zostało to też potwierdzone przez szefa działu CSS Google). Jak to jednak wygląda w praktyce?

W kilkunastu kontach naszych klientów, po przeniesieniu wyświetleń na nową porównywarkę Sunrise System Shop zaobserwowaliśmy następujące zmiany:



Praktycznie we wszystkich przeniesionych kampaniach (z porównywarki Google na Sunrise System Shop) zanotowaliśmy spadek kosztu za kliknięcia. Na niektórych kontach te obniżki sięgają nawet 30-40%! Oznacza to, że w tych samych budżetach możemy wygenerować ruch większy o kilkadziesiąt procent. Porównywarki autorskie przynoszą realne korzyści naszym klientom. Więcej odwiedzin na stronie, większe udziały w wyświetleniach a tym samym większe przychody z ruchu na stronie.



Sunrise System ze statusem Google CSS Partner

Sunrise System, jako jedna z niewielu agencji SEO/SM w Polsce uzyskała status Google CSS Partner Nasze zaangażowanie, wiedza oraz doświadczenie zostały docenione.
Aby otrzymać status Partnera Google CSS – byliśmy zobligowani spełnić szereg warunków, czyli:

- uzyskać członkostwo w CSS Education Hub, aby mieć stały dostęp do najnowszych rozwiązań, najlepszych praktyk i trendów rynkowych,

- wdrożyć co najmniej 100 kampanii z wykorzystaniem naszego autorskiego CSS,

- uruchomić sortowanie produktów w naszej porównywarce,

- zdać egzamin dotyczący obsługi porównywarek internetowych.

 


Jakie korzyści otrzymują nasi klienci dzięki uzyskanemu statusowi Partnera Google CSS?

Wiedzę, którą zdobywamy bezpośrednio od Google przekładamy na gotowe rozwiązania w kontach Google Ads naszych klientów. Dzięki dostępnym case study z całego świata trzymamy rękę na pulsie w zakresie wszelkich zmian czy nowości. Na bieżąco otrzymujemy też najnowsze zestawienia o zmieniających się trendach rynkowych w poszczególnych branżach. Dzięki temu możemy wcześniej przygotować kampanie produktowe na szczyt sezonu, tym samym wyprzedzić konkurencję i zgarnąć z tortu konwersji jak największą część. Jesteśmy blisko klienta i działamy z odpowiednim wyczuciem czasu!

 


Maciej Jurek, Team Leader Działu Google Ads, Certyfikowany Specjalista Google Ads z 9-letnim doświadczeniem w zakresie opracowywania i dopasowywania kampanii reklamowych w obszarze Google Ads oraz Facebook Ads. Profesjonalista w przygotowywaniu kampanii PPC z bardzo wysokimi kompetencjami w zakresie contentu. Prywatnie miłośnik crossfitu, biegania i polskiej literatury.

Autor
Jurek Maciej
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się