Ikona 4:55 min Ikona

Podwójna promocja – potrójny efekt – case study ze współpracy ze Śląskim Centrum Komputerowym

Podwójna promocja – potrójny efekt – case study ze współpracy ze Śląskim Centrum Komputerowym

Strategia wykorzystująca dwa modele pozycjonowania stron, pozwoliła nam uzyskać efekt synergii w zwiększaniu widoczności biznesu Klienta w Sieci. Jakie kroki podjęliśmy? Co było dla nas kluczowe podczas realizacji strategii? Te i inne szczegóły zdradzamy poniżej!

Kilka słów o firmie

Śląskie Centrum Komputerowe jest marką wchodzącą w skład istniejącej od 2006 roku Grupy Delkom. Firma jest największym dostawcą komputerowego sprzętu poleasingowego na Śląsku. Swoją ofertę kieruje zarówno do klientów indywidualnych jak i biznesowych, w tym placówek handlowych oraz szkół i instytucji państwowych. Strona ŚląskieCentrumKomputerowe.pl poświęcona jest sprzedaży nowego i poleasingowego sprzętu, oprogramowań oraz świadczeniu usług informatycznych w zakresie problemów z oprogramowaniem i systemem operacyjnym.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania Klienta?

Współpracę ze Śląskim Centrum Komputerowym zaczęliśmy w styczniu 2020 roku. Celem pozycjonowania e-sklepu miał być wzrost sprzedaży on-line wśród klientów indywidualnych i biznesowych wszystkich kategorii produktów i usług, ze szczególnym uwzględnieniem głównego segmentu działalności tj. komputerów poleasingowych.  Ponadto firmie zależało na rozwinięciu kolejnych kategorii wysokomarżowych.

Jakie kroki podjęliśmy?

Po wnikliwej analizie oczekiwań Klienta ustaliliśmy, że podejmiemy współpracę dwufalową.

Jako pierwszą wdrożyliśmy usługę SEO Cloud Plus, która miała skupić się na stronie z lotu ptaka. Jej celem było znalezienie nowych kanałów dotarcia do internautów zainteresowanych tematyką serwisu. Istotnym elementem było dla nas wdrożenie sekcji head i optymalizacja nagłówków dla niektórych podstron. Dodatkowo postawiliśmy na sukcesywny rozwój contentu, który miał zbudować świadomość marki i nasycić stronę wyrażeniami kluczowymi.

Po trzech miesiącach zaproponowaliśmy wdrożenie usługi SEO Hybryda w celu wzmocnienia efektu i rozwoju kolejnych kategorii wysokomarżowych.

Efekt I

Widoczność na ponad 5000 wyrażeń kluczowych?

Sukcesywna optymalizacja techniczna wykonywana w ramach usługi SEO Cloud zarówno pod kątem ogólnych wyrażeń kluczowych jak i long taili, przyczyniła się do wzrostu widoczności strony dla potencjalnych klientów firmy. Regularne dodawany content pozwolił na zwiększenie potencjału serwisu, a aktualizacja profilu linkowego na precyzyjniejsze kojarzenie przez roboty Google jego tematyki. W efekcie pod koniec 2020 roku wg GSC strona była widoczna na 5000 fraz, co stanowi prawie 4-krotność jej początkowej widoczności!

Wykres prezentuje wzrost liczby widocznych fraz od stycznia 2020 r. do grudnia 2020 r. Źródło: Google Search Console

Efekt II

Prawie 3 razy więcej odwiedzin potencjalnych klientów

Widoczność strony na ponad 5000 haseł w Google, przyczyniła się do prawie 6-krotnego zwiększenia liczby jej wyświetleń w wynikach wyszukiwania internautów. Dzięki temu serwis jest odwiedzany prawie 3 razy częściej przez potencjalnych klientów niż na początku współpracy.

Wykres prezentuje wzrost liczby kliknięć od stycznia 2020 r. do stycznia 2021 r. Źródło: Google Search Console

Efekt III

Stabilne pozycje kluczowych fraz

Podczas realizacji usługi SEO Hybryda skupiliśmy się na często szukanych przez potencjalnych klientów firmy frazach, które jednocześnie ściśle nawiązują do jej branży. Ta strategia wpłynęła bardzo pozytywnie na osiągane już wówczas w ramach usługi SEO Cloud efekty – i odwrotnie! Osiągnęliśmy efekt synergii! Dzięki podjęciu działań na dwóch płaszczyznach tj. całościowej (z lotu ptaka) i szczegółowej (punktowej), po pierwsze widoczność całej strony wzrastała średnio o 75% szybciej, po drugie osiągnięcie topowych pozycji na wyrażenia ogólne było mniej czasochłonne. Już w drugim miesiącu współpracy 55% fraz wpisanych do umowy było bowiem w top 10.

Efekt synergii dwóch modeli pozycjonowania

W przeciągu 14 miesięcy współpracy ze Śląskim Centrum Komputerowym osiągnęliśmy potrójne efekty pozycjonowania strony. Zwróciliśmy uwagę nie tylko na techniczne optymalizacje i mocny content, ale także na samą branżę Klienta i jego konkurencję. Wybraliśmy wyrażenia kluczowe, dzięki którym Klient zyskał lepszą widoczność na frazy mocno skorelowane ze swoim biznesem. Strategie promocji SEO Cloud i SEO Hybryda idealnie ze sobą współgrają, pozwalając osiągnąć szybsze, ale trwałe i stabilne efekty. Strona e-sklepu wyświetla się aktualnie w wynikach wyszukiwania na hasła, które precyzyjnie wskazują na działalność firmy, dzięki czemu dotarliśmy do klientów indywidualnych i biznesowych, poszukujących rozwiązań z zakresu leasingu komputerowego. Właściciel firmy Pan Krzysztof Szastaj, podzielił się z nami opinią o współpracy:

„W moim odczuciu tylko w pełni zaopiekowany serwis ma szansę być zauważalnym w Google. Cieszę się, że zaufałem firmie Sunrise System i oddałem tę opiekę w ich ręce. Moja widoczność z każdym miesiącem pnie się bowiem ku górze, a ja czuję, że mój osobisty cel został osiągnięty. Docieram do swoich potencjalnych klientów – i o to mi chodziło! Współpracę z firmą Sunrise System rekomenduję z kilku powodów: szybkie realizowanie działań, zmaksymalizowanie efektów widoczności strony oraz doradztwo i szereg dodatkowych działań wykonywanych w cenie usługi, dzięki którym wiem, że mój serwis jest bezpieczny i przyjazny użytkownikom. Pomimo wcześniejszej, nieudanej próby pozycjonowania strony z inną agencją, dziś czuję, że jestem w dobrych rękach!”.

Krzysztof Szastaj, Właściciel

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Nowoczesna strona jako solidna wizytówka firmy – case study ze współpracy z firmą Centrum Pali Sp. z o.o. Ikona 4:10 min Nowoczesna strona internetowa, pozwalająca na atrakcyjne zaprezentowanie oferty i pozyskanie nowych klientów, to marzenie każdego przedsiębiorcy. Jeśli wirtualna wizytówka uwzględnia również potrzeby użytkownika, można mówić o stronie idealnej. Taką witrynę stworzyliśmy dzięki technologii Website LEADer. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Sukces zbudowany na treści! Case study ze współpracy z firmą Gomar Ikona 3:30 min Sukces w zakresie pozycjonowania oraz uzyskanie jak najwyżej pozycji w wynikach wyszukiwania to efekt wielu działań, takich jak m.in. optymalizacja sekcji HEAD czy rozbudowa serwisu o odpowiednio przygotowane treści. Dzięki współpracy z Sunrise System przekonał się o tym właściciel firmy Gomar. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Pozycjonowanie na miarę sklepu internetowego – case study ze współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis s.c. Ikona 5:05 min Sukces w zakresie pozycjonowania to nie tylko uzyskanie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, ale również spełnienie oczekiwań biznesowych Klienta. Taki efekt wypracowaliśmy wraz z firmą ACS Auto Części Serwis, która zdecydowała się na skorzystanie z naszego wsparcia. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700