Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Pozycjonowanie na miarę sklepu internetowego - case study ze współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis S.C.

Opublikowano: 08-01-2021
Czas potrzebny do przeczytania: 5:05 min
Zmienność środowiska Google oraz stale rosnąca w sieci konkurencja spowodowały, że sprawdzająca się jeszcze kilka lat temu walka o wysokie pozycje, ustąpiła miejsca budowaniu widoczności stron na szeroki zakres wyrażeń! Taka forma promocji pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału serwisów posiadających szeroki wachlarz produktów. Mając to na uwadze, rekomendowaliśmy firmie ACS Auto Części Serwis promocję SEO Cloud, a współpraca stała się doskonałym przykładem efektywności pozycjonowania long tail.
 

 


Kilka słów o firmie

 

 

Firma ACS Auto Części Serwis posiada sklep internetowy acs.sklep.pl, w którym można znaleźć wszystko co jest potrzebne, aby zadbać o dobry stan techniczny i wizualny swojego samochodu. W ofercie można znaleźć części zamienne, oleje, płyny i smary, akumulatory oraz kosmetyki do pojazdów wielu znanych marek z różnych roczników. Poza bogatym asortymentem firma oferuje swoim klientom profesjonalne doradztwo ze strony pasjonatów motoryzacji prowadzących auto serwis w Piasecznie pod Warszawą.      

 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania Klienta?

 

Współpracę rozpoczęliśmy w lutym 2020 roku. Opierała się ona na pozycjonowaniu long tail w modelu SEO Cloud, który zdaniem naszych certyfikowanych specjalistów, był strategią uszytą na miarę Klienta. Zależało mu bowiem na wypromowaniu całej strony w sektorze B2C, a potencjalnym klientem miały być osoby ceniące wygodę, a zatem poszukujące akcesoriów i elementów do swojego samochodu z dostawą pod same drzwi.

 

Jakie kroki podjęliśmy?

 

Jako że celem współpracy było zwiększenie popularności strony, skupiliśmy się na zbudowaniu jej widoczności na maksymalną liczbę fraz, tak aby firma nie straciła żadnego wartościowego zapytania. Cały projekt oparł się więc na wielowymiarowych działaniach promocyjnych i wyeksponowaniu całości działalności firmy.

Przed przystąpieniem do optymalizacji określiliśmy potencjał strony internetowej, jej konkurencje, możliwości oraz profil biznesowy Klienta, a następnie dopasowaliśmy do tego działania promocyjne. Początkowo konieczne było zbudowanie wartościowego contentu dla poszczególnych kategorii e-sklepu oraz zbudowanie odpowiedniego profilu linkowego. Całościowa optymalizacja była dostosowana pod kątem technicznym i miała gruntowne przełożenie na wzrost widoczności strony.


 

Efekt I:

 

Wzrost wyświetleń o prawie 900% i kliknięć o prawie 400%!

 

Podjęte działania on-page w postaci szczegółowej i sumiennej optymalizacji technicznej oraz działania off-page w postaci zbudowania odpowiedniego profilu linkowego przyczyniły się do wzrostu widoczności e-sklepu. W przeciągu niecałego roku, uzyskaliśmy łączny wzrost liczby wyświetleń o prawie 900%, co świadczy o tym, iż coraz więcej użytkowników wyszukiwarki Google zauważa sklep naszego Klienta!


Wykres prezentuje wzrost liczby wyświetleń odlutego 2020 r. do listopada 2020 r. Źródło: Google Search Console

 


W efekcie wzrostu liczby wyświetleń ruch na stronie wzrósł o prawie 400%! Jest to dla nas jasny komunikat, iż coraz więcej potencjalnych klientów sklepu do niego zagląda w poszukiwaniu akcesoriów i elementów do swojego samochodu. Założony cel został zatem osiągnięty - ale należy pamiętać, że model SEO Cloud nie zakłada żadnego górnego limitu, zatem będziemy dążyć do kolejnych sukcesów!

 

 

Wykres prezentuje wzrost liczby kliknięć od lutego 2020 r. do listopada 2020 r. Źródło: Google Search Console

 

 


Efekt II:

 

Widoczność na co najmniej 5 000 wyrażeń kluczowych w Google!

 

Wyłącznie poprzez pozycjonowanie long tail mogliśmy idealnie dopasować potencjał strony acs.sklep.pl do popytu zgłaszanego na oferowane przez niego produkty w sieci. Patrząc na sklep z lotu ptaka mogliśmy określić jego potencjalnych klientów i dopasować szereg wprowadzanych zmian do zapytań kierowanych przez nich do Google. Taka promocja dała nam efekty w postaci osiągnięcia widoczności na co najmniej 5 000 wyrażeń kluczowych już po pół roku - to przyrost widoczności o co najmniej 500%! Ponadto przykuwając szczególną uwagę do jakości tych wyrażeń, pozwoliliśmy użytkownikom Google odnaleźć naszego Klienta w sieci!

 


Wykres prezentuje wzrost liczby widocznych w Google fraz od lutego 2020 r. do lipca 2020 r. Źródło: Google Search Console

 

 


Strategia uszyta na miarę sklepu internetowego

Ustalony harmonogram działania, który wdrożyliśmy podczas współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis pozwolił nam skupić się na wszystkich słowach kluczowych, które można odnaleźć w obszarze biznesu prowadzonego na stronie acs.sklep.pl. Kompleksowe podejście do e-sklepu oraz optymalizacja dostosowana do algorytmów Google i wymagań technicznych strony zaowocowały sukcesem. Czerpiąc dane z GSC, mamy pewność, że nasza współpraca przekłada się na rzeczywiste zainteresowanie sklepem w sieci.  

Wysłanie zapytania o ofertę do Sunrise System było strzałem w dziesiątkę! Obsługa Klienta już na starcie, była bardzo rzetelna. Obiecane jasne zasady współpracy, opierające się na realnych wynikach z GSC i efektach zostały spełnione! Osiągnięte wzrosty są nie tylko widoczne w narzędziach analitycznych, ale przede wszystkim odczuwalne w prowadzeniu działalności. Specjaliści, którzy zajmują się moją stroną to ludzie, którzy zawsze stają na wysokości zadania! Podjęte przez nich prace nie były przypadkowe, tylko opierały się na szczegółowej analizie strony oraz biznesu! Współpracujemy z pełnym poczuciem bezpieczeństwa i lojalności. Czujemy się zwyczajnie zadowoleni i polecamy usługi tej firmy wszystkim, którzy chcą pokazać się w sieci”.

Bartłomiej Solecki, Współwłaściciel

Autor
Walczak Agnieszka
Ocena artykułu
3.56 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się