Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Kto szuka, nie zawsze znajdzie... Twoją firmę w Google

Opublikowano: 29-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min
Poszukiwany, poszukiwanaDlaczego firmy emigrują do Sieci? Z jednej prostej przyczyny: komunikacja internetowa to najwygodniejszy sposób porozumiewania się z rynkiem. Wygodny przede wszystkim dla internautów, którzy poszukiwania hydraulika rozpoczynają od wstukania pewnej frazy do wyszukiwarki (nawet jeśli hydraulik mieszka po drugiej stronie ulicy).

Ale niestety, nie każdy hydraulik daje się znaleźć w Internecie. Nie każda firma ma jeszcze świadomość korzyści jakie daje pozycjonowanie.

Jakie branże są zatem najlepiej widoczne? A które z przedsiębiorstw okupują ogony w wynikach wyszukiwania lub – co gorsza – wcale ich tam nie ma? Na te pytania odpowiada szczegółowy raport sporządzony przez Money.pl i Favor.pl: "Kogo najłatwiej, a kogo najtrudniej znaleźć w sieci?".
 

Odsetek ofert z poszczególnych branż, zamieszczonych w Sieci, prezentuje poniższe zestawienie:

Kogo widać w Sieci?

A czego najchętniej poszukują internauci? Według raportu, najpopularniejsze frazy to:

1. drukarnia
2. wizytówki  
3. transport
4. remont
5. hotel
6. angielski
7. fotograf
8. niemiecki
9. opieka
10. drzwi
11. ślub
12. tłumacz
13. budowlane
14. malowanie
15. masaż

Porównanie liczby ofert z rodzajem zapytań oznacza pewną rozbieżność podaży i popytu: najchętniej poszukiwane są usługi poligraficzne, natomiast najczęściej rekalmuje się szeroko rozumiana branża budowlana. Prawdziwą trudność sprawia natomiast znalezienie sprzątaczki bądź opiekunki dla dzieci (a to 9. najpopularniejsza usługa poszukiwana w Sieci) – firmy trudniące się pośrednictwem takich usług po prostu zaniedbały pozycjonowanie i inne formy promocji w Internecie. W efekcie 39 proc. użytkowników poszukujących takich ofert nie mogło znaleźć żadnego satysfakcjonującego ogłoszenia.

Do słabości przedsiębiorców należy także niedbałość o adekwatność reklamy do rzeczywistej oferty. Według raportu, najtrudniej znaleźć spełniającą oczekiwania firmę w następujących branżach: Niska jakość ofert

Jeśli reprezentujesz którąś z powyższych branż, raport niesie pozytywne wnioski: to Ty ze swoją ofertą możesz odpowiedzieć na potrzeby użytkowników Sieci, których nie zaspokaja Twoja konkurencja.

A gra z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach jest warta świeczki:
- ponad 54 procent internautów uważa, że firma obecna w Sieci jest nowoczesna,
- 13 proc. ma zaufanie dla przedsiębiorców pokazujących swą ofertę w przestrzeni wirtualnej,
- dla 8 proc. Internet to gwarancja po prostu lepszej jakości,
- 59 proc. osób poszukiwanie fachowca zaczyna od Sieci,
- nawet jeżeli względnie trudno znaleźć firmy prowadzące jednoosobową działalność (czyli złotą rączkę w rodzaju hydraulika).

Najłatwiej znaleźć dobrą ofertę w dziedzinach zaprezentowanych poniżej:

Wartościowe oferty?

Najszybciej za coraz silniejszym trendem pozycjonowania i promocji w Sieci podążają przedsiębiorcy z woj. mazowieckiego i Górnego Śląska. Jeśli za kryterium porównania weźmiemy miasta, to stopień zaznajomienia się z technikami efektywnego marketingu sieciowego najwyższy jest w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Łodzi.

A przecież Internet to szansa na zaistnienie na rynku dla dosłownie każdego przedsiębiorcy – niezależnie od miejsca zamieszkania i prowadzenia działalności można osiągnąć sukces. Nie trzeba być właścicielem firmy w mieście stołecznym ani wojewódzkim, by wybić się ponad konkurencję. Wystarczy znać tych kilka słów, które najchętniej wpisują internauci.

Źródło: Money.pl

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się