Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Na właściwym miejscu w Google - case study ze współpracy z firmą Mateusz Jurewicz Swimming for life

Opublikowano: 19-10-2020
Czas potrzebny do przeczytania: 4:25 min
Strategia wielowymiarowego pozycjonowania SEO Cloud, pomogła zwiększyć szkole pływania Swimming For Life popularność serwisu na warszawskim e-rynku. Widoczność na 1 stronie Google zapewniła Klientowi nie tylko wzrost wyświetleń, ale przede wszystkim wzrost ruchu na stronie, co potwierdzają poniższe parametry:




Kilka słów o firmie

 

Swimming For Life to ciekawa pozycja na warszawskiej mapie miejsc związanych ze zdrowym stylem życia. Szkoła oferuje zajęcia z zakresu nauki pływania dla osób dorosłych, w tym: indywidualną naukę pływania od podstaw, doskonalenie technik pływackich, a także treningi oraz przygotowania do triathlonu i maratonów pływackich na otwartych wodach. Wizją firmy jest przekazywanie wiedzy i umiejętności wszystkim swoim Klientom – bez względu na wiek, sprawność fizyczną, doświadczenie pływackie czy motywacje i cele.



Filary współpracy

Jakie były oczekiwania klienta?


Ze szkołą pływania Swimming For Life współpracujemy od grudnia 2019 roku. Głównym celem podjęcia działań SEO miało być pozyskiwanie Klientów, czyli osób dorosłych zamieszkałych w Warszawie i okolicach, zainteresowanych pływaniem oraz kursami z zakresu pływania. Oprócz tego, Klientowi zależało na osiągnięciu widoczności na 1 stronie wyników wyszukiwania Google.  


Jakie kroki podjęliśmy?


Uwzględniając cele Klienta podjęliśmy decyzję o wdrożeniu strategii SEO Cloud, która miała nam pozwolić na maksymalne wykorzystanie potencjału strony swimmingforlife.pl, a tym samym na maksymalne zwiększenie jej widoczności wśród internautów będących potencjalnymi Klientami szkoły. Udało się to osiągnąć dzięki optymalizacji nagłówków i treści, przez które serwis stał się atrakcyjny nie tylko dla jego użytkowników, ale także dla robotów Google.

 

Dodatkowo - mając na uwadze, że Klientowi zależy na dotarciu do osób zamieszkałych w Warszawie i okolicach – położyliśmy nacisk na stworzenie i zoptymalizowanie wizytówki jego szkoły w Google Moja Firma. Według statystyk bowiem, aż 78% użytkowników poszukujących lokalnych usług - takich jak nauka pływania - korzysta właśnie z Map Google!


Efekt I

Prawie 2500 odwiedzin potencjalnych Klientów miesięcznie!


Praca na stronie zaowocowała przełożeniem na realne efekty – dzięki zaawansowanej optymalizacji technicznej oraz cyklicznemu linkowaniu serwisu, jego wyświetlenia wzrosły o 285% w stosunku do pierwszego miesiąca współpracy. Aktualnie Google Search Console notuje ok. 28000 wyświetleń strony w miesiącu!

 


Wykres prezentuje wzrost liczby wyświetleń od grudnia 2019 r. do sierpnia 2020 r.

Źródło: Google Search Console

 

 

 

Wzrost wyświetleń strony oraz zoptymalizowanie poziomu CTR do ok. 8,50%, przyczyniły się do zwiększenia miesięcznej liczby odwiedzin serwisu przez internautów zainteresowanych pływaniem oraz kursami z zakresu pływania o prawie 1615% w stosunku do pierwszego miesiąca współpracy!

 

Wykres prezentuje wzrost liczby kliknięć od grudnia 2019 r. do sierpnia 2020 r.

Źródło: Google Search Console



Efekt II


Średnia pozycja w Top10 dla 632 fraz!


Rozbudowa strony swimmingforlife.pl o dodatkowe zakładki szybko przyniosła efekt w postaci wzrostu liczby indeksowanych w Google wyrażeń kluczowych! Dzięki odpowiedniemu nasyceniu pojawiających się na nich treści frazami, Klient odnotował nie tylko efekt ilościowy, ale również jakościowy – średnia pozycja wszystkich wyrażeń kluczowych, na które serwis jest widoczny wzrosła bowiem z 3-4 podstrony wyników wyszukiwania, na 1-2!

 


Wykres prezentuje wzrost liczby widocznych wyrażeń kluczowych od grudnia 2019 r. do sierpnia 2020 r.

Źródło: Google Search Console

 

 

Wykres prezentuje wzrost średniej pozycji widocznych fraz od grudnia 2019 r. do sierpnia 2020 r.

Źródło: Google Search Console

 


Skuteczność potwierdzona pozycją
 
Przygotowując strategię e-marketingu dla szkoły Swimming For Life, wzięliśmy pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na widoczność serwisu, a także te, które mogły się przełożyć na wzrost liczby odwiedzin. Zależało nam na sprostaniu oczekiwaniom Klienta, dlatego szczególną uwagę przywiązaliśmy do wyrażeń kluczowych związanych z nauką pływania w Warszawie. Skuteczność przyjętej strategii oraz zrealizowanie celów współpracy wyznaczonych przez właściciela szkoły potwierdzają nie tylko statystyki z Google Search Console, ale również Klient:
 
„Jestem zadowolony ze współpracy z firmą Sunrise System. Podpisując umowę oczekiwałem wzrostu liczby Klientów poprzez osiągnięcie pozycji na 1 stronie wyników wyszukiwania na wyrażenia kluczowe związane z kursami pływania w Warszawie. Byłem pozytywnie zaskoczony, kiedy zobaczyłem, że sukcesywny przyrost liczby fraz generujących wyświetlenia dla mojej strony idzie w parze z regularnym wzrostem ich średniej pozycji! Wyznaczony przeze mnie cel współpracy został szybko osiągnięty, a widoczność na 1 stronie wyników wyszukiwania utrzymana do dziś.”
 

Mateusz Jurewicz, Właściciel

Autor
Walczak Agnieszka
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się