
Sezon letni oraz powroty z home office sprawiły, że transport osobowy zaczyna wracać do stanu sprzed wybuchu pandemii, choć obowiązuje reżim sanitarny. Okres izolacji był też czasem, gdy, m.in. transport towarów i przesyłek, spedycja cieszyły się mniejszym zainteresowaniem, jednak nie aż tak jak przewozy osobowe. Według Google Trends tematy takie jakie jak “publiczny transport zbiorowy”, odnotowały duży spadek zainteresowania po ogłoszeniu pandemii i dopiero od maja powoli wskazują wzrost. Przyglądając się natomiast tematom takim jak “logistyka”, “spedycja”, “przewóz kabotażowy” zauważyć można raczej stabilny, utrzymujący się na względnie równym poziomie trend.
Ograniczenia w transporcie osobowym i izolacja społeczna, uniemożliwiająca dokonywanie zakupów z jednej strony, z drugiej zaś zapotrzebowanie społeczeństwa na większe dostawy środków ochrony osobistej (maseczki, rękawiczki) i wzmożona sprzedaż wysyłkowa wielu produktów w dobie największych obostrzeń sprawiły, że branża transportowa była spolaryzowana.
Dzięki nieprzerwanym działaniom SEO, strona jednego z naszych klientów, świadczącego usługi transportowe i spedycyjne, wykazała bardzo dobre wyniki. Od marca do czerwca odnotowała prawie 55 tys. wyświetleń. Ponadto liczba wizyt na stronie wzrosła w czerwcu o 197% w stosunku do marca.
Szanse:
- Jednorazowo większe zlecenia, żeby ograniczyć liczbę kursów
- Nadal wysokie zapotrzebowanie na środki ochrony, m.in w miejscach pracy
- Wzrost ruchu w turystyce w okresie wakacyjnym
- Coraz więcej firm przechodzi w tryb stacjonarny – dostawy zaopatrzenia biur
- Mniejsze obawy przed korzystaniem z przewozu osób w małych pojazdach, np. busach
| Zagrożenia:- Reżim sanitarny w środkach komunikacji
- Ograniczona liczba miejsc w środkach transportu
- Obawa przed kontaktem z osobami w środkach transportu
- Mniejsze budżety na towary i ich transport
- Dynamiczna sytuacja otwartych i zamkniętych granic w transporcie międzynarodowym
|
Rozwiązania
Ograniczenia, obowiązujące jeszcze kilka tygodni temu, w przemieszczaniu się po kraju i za granicę powoli maleją, choć sytuacja jest dynamiczna. Ponadto wzrasta ruch kurierów, dostawy przesyłek i towarów, logistyka oraz spedycja krajowa i zagraniczna, choć tu spadek z powodu pandemii był nieco niższy, to również dotknął te obszary w branży. Firmy transportowe mogą w tej sytuacji rozważyć:
- Informowanie regularnie o nowych trasach – zapewnij klientom aktualne informacje. Umieszczaj na stronie i w mediach społecznościowych wiadomości o otworzeniu lub zamknięciu granic dla Polaków. Zapewnimy Ci wsparcie webmasterskie. Uruchomimy zakładkę, gdzie będziesz umieszczać najważniejsze newsy dla podróżnych.
- Zadbanie o poczucie bezpieczeństwa – spraw, by klienci nie bali się korzystać z usług Twojej firmy! Możesz przygotować stronę z pełną informacją o podjętych środkach bezpieczeństwa wśród pracowników. Przedstaw też możliwości ubezpieczenia usługi, czy jasną ścieżkę reklamacji bądź zwrotu kosztów, jeśliby zaszła taka konieczność.
- Zapewnienie łatwego i sprawnego kontaktu klienta z firmą - nie pozwól by klienci błądzili po stronie w poszukiwaniu danych kontaktowych. Wiesz, że tracisz na wiarygodności, jeśli klient ich nie znajdzie? Mamy dla Ciebie widget do instalacji na stronie, który jest widoczny od razu po wejściu na witrynę i zachęca odwiedzającego do kontaktu.
- Przedstawienie czytelnego i możliwie kompletnego cennika usług - część użytkowników opuszcza stronę internetową, gdy nie znajduje ceny. Nie wszyscy decydują się zadzwonić lub napisać, żeby o nią dopytać. Dlatego nie zachęcaj swoich klientów do wejścia na stronę konkurencji i umieść na stronie cennik
- Utworzenie lub zaktualizowanie profilu firmowego w Google Moja Firma – w transporcie w dużej mierze za cenę odpowiedzialna jest między innymi długość trasy. Bądź widoczny na Mapach Google i daj się namierzyć przedsiębiorcom z Twojej okolicy, którzy poszukują firmy transportowej w pobliżu.