61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Odporna branża: Moda i odzież

Opublikowano: 07-07-2020
Czas potrzebny do przeczytania: 3:25 min
W obliczu restrykcji związanych z ograniczaniem rozprzestrzeniania wirusa SARS-CoV-2, po ogłoszeniu pandemii wiele osób przeszło na pracę zdalną z domu. Przełożyło się to na zmiany w codziennych przyzwyczajeniach - także w kwestiach ubioru do pracy. Podobnie jak wiele innych zasad, także reguły “dress code'u” zostały naruszone. Dzięki Google Trends można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania odzieżą wygodną typu “dres” po ogłoszeniu pandemii i przejściu wielu osób na pracę w trybie “home office”, a także spadek w tym czasie zainteresowania tematyką mody.

W związku ze zmianami w życiu codziennym, wywołanymi pandemią Covid-19, konsumenci nabrali nowych przyzwyczajeń, także w kwestii ubioru. Jednocześnie znoszenie restrykcji znów zaczęło zmieniać linię trendu, która powoli powraca do sytuacji sprzed nałożenia obostrzeń.
 
Dla jednego z naszych klientów, prowadzącego sklep z modną odzieżą okolicznościową, uzyskaliśmy w okresie największych restrykcji (marzec-kwiecień) ponad 220 tys. wyświetleń witryny. Już w maju, gdy obostrzenia dotyczące uroczystości zostały złagodzone, wypracowaliśmy wzrost o 28% liczby wyświetleń strony i o 109% liczby wizyt na stronie w stosunku do kwietnia.


Szanse:
  • Niechęć do wizyt w miejscach dużych skupisk osób (np. centrach handlowych) 
  • Wygoda i dostępność 24h zakupów online 
  • Dobrze zaprojektowana polityka zwrotów 
  • Większa dostępność produktów online niż offline 
  • Dostawa do domu lub pobliskiego paczkomatu
Zagrożenia:
  • Obawa przed zakupami odzieży w sklepach stacjonarnych 
  • Konieczność oczekiwania na dostawę przy zakupach online
  • Obawa o źle dobrany rozmiar, fason bez przymierzenia
  • Brak możliwości sprawdzenia “na żywo” jakości wykonania
  • Niechęć do formalności związanych ze zwrotem w przypadku reklamacji

Rozwiązania

Praca w trybie “home office”, ale też ograniczenie mobilności i możliwości uprawiania niektórych dyscyplin sportowych przyczyniły się do wzrostu zainteresowania wygodną odzieżą jak m.in. dres, przy jednoczesnym ograniczeniu popularności tematyki mody. Trend – wraz z rozluźnianiem restrykcji – zmieniał się i powoli powraca do sytuacji sprzed ogłoszenia pandemii. Firmy z branży odzieżowej i modowej mogą w tej sytuacji rozważyć:

  1. Zadbanie o nowoczesny wygląd strony –  użytkownicy oceniają stronę, po tym jak się prezentuje. Postaw na nowoczesny design! Jeśli nie zadowala Cię obecny wygląd witryny, to możesz z pomocą naszych SEO ekspertów i web designerów przenieść ją i stworzyć stronę w oparciu o nowoczesną technologię Website Leader.
  2. Uruchomienie newslettera – to świetny sposób z jednej strony na pozyskiwanie zapytań sprzedażowych, z drugiej strony newsletter to doskonałe narzędzie do komunikacji z klientem. Informuj swoich odbiorców o planowanych akcjach promocyjnych, nowych kolekcjach, przecenach. Spraw, by zawsze byli na bieżąco z Twoją ofertą.
  3. Założenie profilu w Google Moja Firma – pozwala promować Twój biznes w wyszukiwarce i w Mapach Google, z których korzysta ogromna liczba użytkowników, przede wszystkim urządzeń mobilnych. Daj się znaleźć klientom w okolicy! Pomożemy Ci w założeniu profilu firmy w Google Moja Firma i doradzimy, jak go uzupełniać i aktualizować w przyszłości.
  4. Prowadzenie profilu na Instagramie – na tym portalu społecznościowym rządzą zdjęcia, a moda jest bardzo wdzięcznym tematem do fotografowania. Twórz z oferty swoich ubrań wyjątkowe kompozycje i udostępniaj posty ze stylizacjami na różne okazje. Zachęcaj też swoich obserwatorów do dzielenia się własnymi opiniami o zestawach modowych.
  5. Skorzystanie z remarketingu – jedną z form Google Ads, czyli płatnych reklam w systemie Google i wyszukiwarkach, jest remarketing. Niech Twoje reklamy wyświetlają się dokładnie wtedy, gdy mogą zainteresować odbiorców! Ponownie kieruj reklamy do wybranych osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę.
Autor
Magda Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się