
Pandemia zatrzymała na kilkanaście tygodni możliwości podróżowania. Ograniczona mobilność uniemożliwiła wyjazdy zagraniczne oraz krajowe. W tym szczególnym czasie zamknięte zostały liczne atrakcje turystyczne, obiekty gastronomiczne oraz hotele i pensjonaty, a także inne obiekty noclegowe. Google Trends wskazało wyraźny spadek zainteresowania tematem “hotele” po ogłoszeniu stanu pandemii 13 marca – jednak już od połowy maja można było obserwować zmianę w tym trendzie.
Brak możliwości podróżowania po kraju w połączeniu z zamknięciem na turystów zagranicznych sprawiły, że w ciągu ostatnich kilkunastu tygodniu niewiele osób korzystało z usług noclegowych. W tym czasie pracowaliśmy nad promowaniem serwisów tak, aby zapewnić jak najlepszą widoczność, co teraz procentuje.
Dla jednego z naszych klientów, prowadzącego hotel, wypracowaliśmy w maju (na początku maja umożliwiono otwarcie obiektów noclegowych) wzrost aż o 77% liczby wyświetleń witryny i aż o 330% więcej wizyt na stronie w porównaniu do kwietnia.
Szanse:
- Wielu turystów z kraju wybierze w tym roku urlop w Polsce
- Ogromna potrzeba odpoczynku po stresującym okresie
- Potencjał turystyczny regionów w różnych sezonach
- Powszechna promocja krajowej turystyki
- Bliskość destynacji – możliwość dojazdu we własnym zakresie
| Zagrożenia:
- Reżim sanitarny w częściach wspólnych obiektów noclegowych
- Ograniczenia lub wyłączenie z użytkowania basenów, wellness&spa
- Obawa przed rezerwacją noclegu z dużym wyprzedzeniem
- Mniejszy napływ turystów zagranicznych
- Obawa turystów przed większymi grupami osób
|
Rozwiązania
Zamrożenie turystyki na kilka tygodni z powodu pandemii przyczyniło się do bardzo dużego skoku zainteresowania wyjazdami, gdy tylko otwarto hotele i obiekty noclegowe. Ten trend będzie szczególnie silny w najbliższych miesiącach z uwagi na okres letni oraz trwające już wakacje w szkołach i na uczelniach. Hotele, pensjonaty i inne obiekty noclegowe mogą w tej sytuacji rozważyć:
- Przygotowanie specjalnego komunikatu – Poinformuj potencjalnych gości o środkach bezpieczeństwa, o dezynfekcji pokoi, o działaniu restauracji. Możemy przygotować dla Ciebie podstronę i umieścić na stronie głównej pop-up, który zaraz po wejściu użytkownika na stronę zachęci go do zapoznania się ze zmianami w organizacji hotelu.
- Prowadzenie konta na Facebooku – wiesz, że na Facebooku codziennie aktywnych jest prawie 1,5 mld osób? Wiele użytkowników poszukuje na tym portalu informacji o noclegach oraz atrakcjach w regionie. Prowadź konto dla swojego hotelu i udostępniaj regularnie posty o ofercie, pogodzie, wydarzeniach w okolicy, atrakcjach w obiekcie oraz w regionie.
- Prowadzenie bloga – Umieszczaj na blogu posty o ciekawych miejsca w regionie, gdzie turyści mogą się wybrać podczas pobytu. Zainteresuj historią miejscowości i regionu i dziel się lokalnymi legendami. Możemy Ci pomóc – nasz zespół Copywriterów przygotuje ciekawe artykuły na Twojego bloga.
- Udostępnianie opinii Gości – wiele osób przed rezerwacją sprawdza, opinie o obiekcie na m.in. Mapach Google czy Tripadvisor. Stwórz odrębną podstronę, gdzie Goście będą mieli możliwość dodania opinii o obiekcie i pobycie, dzięki temu osoby przeglądające Twoją witrynę już na niej znajdą recenzje innych osób, więc zatrzymasz ruch na swojej stronie.
- Zoptymalizowanie strony www – Pomóż klientom zobaczyć Twoją ofertę w sieci! Pozycjonowanie pozwala poprawić widoczność strony hotelu, pensjonatu lub innego ośrodka noclegowego. Wiemy, jak zoptymalizować witrynę, żeby była przyjazna dla wyszukiwarki Google oraz użytkowników.