Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Migająca kolorowanka – kreowanie reklam graficznych w kampanii AdWords

Opublikowano: 28-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Grafika ma tę zaletę, że trafia jednocześnie do wzrokowców i osób reagujących na reklamy tekstowe. Warto jednak pamiętać o kilku kolejnych zasadach, które gwarantują poprawność i uczciwość kampanii – bo Google dba o skuteczność powiązaną z bezwzględną etycznością.

A zatem – nie wolno manipulować internautą poprzez:
- oferowanie nagród za kliknięcia w reklamę
- organizowanie gier i konkursów, których celem jest wymuszenie kliknięć
- naśladowanie funkcji komputera, na przykład poprzez udawanie ruchu myszki.

Jak w dobrej literaturze, tak i tutaj należy ograniczyć powtórzenia w animacji. Pojedyncza animacja może trwać do 15 sekund. Rozpraszające, męczące wzrok pulsujące bądź migające tła reklamy są również niewskazane. W odniesieniu do reklam w formacie Flash również należy postępować zgodnie z pewnymi standardami - w odniesieniu do formatu:
*Baner: 468 x 60
*Długi baner: 728 x 90
*Kwadrat: 250 x 250
*Mały kwadrat: 200 x 200
* Duży prostokąt: 336 x 280
* Baner śródtekstowy: 300 x 250
* Wieżowiec: 120 x 600
* Szeroki wieżowiec: 160 x 600

> W odniesieniu do rozmiaru pliku: reklamy Flash muszą mieć rozmiar pliku nie większy niż 50 KB.

> W odniesieniu do długość animacji: może mieć długość maksymalnie 15 sekund (przy szybkości 15-20 kl./s), po których reklama musi być statyczna. Reklamy te muszą również spełniać pozostałe zasady animacji.

> W odniesieniu do wersji aplikacji Flash: reklamy Flash muszą mieć format w wersji od 4 do 8.

> W odniesieniu do zmiennego ClickTAG: reklamy Flash muszą obsługiwać zmienną clickTAG (kod śledzenia przypisywany przez Google poszczególnym reklamom).

Dzięki tej zmiennej Google może rejestrować miejsca wyświetlenia reklamy po jej kliknięciu, co ułatwia analizowanie skuteczności kampanii.

* Każde kliknięcie reklam Flash musi przekierowywać do adresu URL określonego w argumencie clickTAG, bez przekierowań pośrednich. Parametr clickTAG (pisany bezwzględnie jak wskazuję w tekście) powinien przybrać postać: on (release) { if (clickTAG.substr(0,5) == "http:") { getURL(clickTAG, "_blank"); } } Niekiedy konieczne może być dodanie parametru "_root." lub "_level0." do powyższej zmiennej "clickTAG".

Aby uniknąć źle działającej reklamy, warto ją umieścić w koncie i sprawdzić. Oczywiście, specjaliści służą pomocą.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się