Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Odporna branża: Sklepy zoologiczne

Opublikowano: 15-06-2020
Czas potrzebny do przeczytania: 3:10 min
W ostatnich tygodniach dużo czasu spędzaliśmy w domach z bliskimi, a wielu z nas także w towarzystwie zwierząt domowych.  Przymusowa izolacja i praca w trybie home office sprawiły, że mogliśmy więcej czasu poświęcać na m.in. spacery z psami czy rozbudowę hodowli akwarystycznych. W Google Trends możemy zauważyć pewien stały wzrost zainteresowania tematem "sklep zoologiczny" od połowy marca, a więc od momentu ogłoszenia stanu epidemii w Polsce.

Nowa rzeczywistość przyczyniła się do zmian w zachowaniach użytkowników. Wielu właścicieli zwierząt domowych decydowało się w dobie pandemii kupować produkty dla zwierząt w sklepach internetowych. Część osób w dobie COVID-19 zainteresowała się szkoleniami psów, akwarystyką lub terrarystyką, a nową pasję pielęgnują pomimo powolnego powrotu do “normalności”.
 
Dla jednego z naszych klientów, z którym rozpoczęliśmy współpracę na krótko przed pandemią, po dwóch miesiącach wypracowaliśmy o 119% więcej wyświetleń strony i o 87% więcej wejść na stronę.

Szanse:
  • Więcej czasu na realizację pasji
  • Bardziej przemyślane zakupy 
  • Chęć zakupu drobnych artykułów dla pupili 
  • Dostępność zakupów online 24/7 
  • Wygoda dostawy – do punktu lub do domu
Zagrożenia:
  • Wydłużony czas dostawy zamówionych produktów do domu 
  • Ograniczanie dużych wydatków w budżetach domowych 
  • Tymczasowy brak dostępności produktu 
  • Brak możliwości sprawdzenia “na żywo” produktu 
  • Obawa o świeżość produktów (np. niektórych pokarmów dla rybek, pająków)

Rozwiązania

Zmiany wywołane przez pandemię wpłynęły na nowe przyzwyczajenia w domach, również tych, gdzie obecne są zwierzęta domowe. Pandemia sprawiła, że więcej czasu można było poświęcić na treningi i spacery z psami, zabawy z kotem, czy rozwijanie hodowli akwarystycznych bądź terrarystycznych. Wiele z tych nowych przyzwyczajeń może na długo wpisać się w zachowania konsumentów. Mając to na uwadze sklepy zoologiczne mogą w obecnej sytuacji rozważyć:

  1. Otworzenie sklepu internetowego – Sprzedawaj online i docieraj ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców. Zapewnisz komfort swoim dotychczasowym klientom. Zakupy online są bezpieczne i każdy może zrobić je wtedy, kiedy ma czas. Pomożemy Ci uruchomić sklep w sieci.
  2. Prowadzenie bloga informacyjno-edukacyjnego – Dziel się wiedzą i buduj wokół swojej marki zaangażowaną społeczność. Twoja firma zyskuje w oczach odbiorców jako ekspert i autorytet . To korzystnie wpływa nie tylko na opinię wśród użytkowników, ale także na ocenę Twojej strony przez algorytmy Google.
  3. Przygotowanie wartościowego contentu na stronę – Użytkownicy przed dokonaniem zakupu w Twoim sklepie szukają informacji o produkcie, dlatego zadbaj o uzupełnianie opisów wystawianych towarów. Dzięki temu klienci pozostaną na Twojej stronie i nie przejdą na inną witrynę.
  4. Skorzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacji z klientem – Daj użytkownikom możliwość szybkiego kontaktu ze sklepem zoologicznym. Korzystaj z nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią komunikację. Mamy dla Ciebie narzędzie, które pozwoli udzielać odpowiedzi przez Messengera.
  5. Uruchomienie newslettera – Nie czekaj aż użytkownicy wejdą na stronę i sprawdzą nowości. Informuj ich o aktualnościach przez newsletter. Przekazuj wiadomości na temat zbliżających się wydarzeń (targów, wystaw), nowości w branży i w swoim sklepie zoologicznym, a także dziel się informacjami o nowych postach na blogu.
Autor
Magda
Ocena artykułu
4.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się