
Sytuacja pandemii wywołana przez rozprzestrzeniający się wirus SARS-CoV-2 wstrzymała na kilka, a niekiedy kilkanaście tygodni inwestycje, w tym związane z fotowoltaiką. Przetargi publiczne w wielu przypadkach zostały przesunięte lub wydłużono czas składnia zapytań ofertowych, natomiast osoby prywatne wstrzymały się z inwestowaniem większych finansów w czasie zawirowań ekonomicznych. Jednak powolne rozmrażanie gospodarki sprawia, że rozwiązania z zakresu fotowoltaiki znów zyskują zainteresowanie konsumentów, na co wskazuje m.in. Google Trends.
Odpowiednia optymalizacja strony jednego z naszych klientów z ofertą z obszaru fotowoltaiki sprawiła, że pomimo pandemii jego witryna nie straciła zainteresowania odbiorców.
W kwietniu wzrosła liczba wyświetleń strony o 40% w stosunku do sytuacji sprzed pandemii (luty 2020). Ponadto strona w kwietniu wyświetlała się na prawie 100% więcej fraz niż w momencie rozpoczęcia współpracy.
Szanse:
- Odmrożone budżety publiczne i prywatne na inwestycje
- Instalacje fotowoltaiczne są proekologiczne
- Dodatkowe źródło energii to większa niezależność
- Chęć oszczędzania dzięki tańszej energii z fotowoltaiki
- Możliwość skorzystania z dopłat rządowych
| Zagrożenia:
- Mniejsze finanse przeznaczone na dodatkowe inwestycje
- Dokładniejsza weryfikacja oferty
- Dłuższy czas oczekiwania na elementy instalacji
- Niepewna sytuacja rynkowa (ryzyko kryzysu)
- Obawa przed długim zwrotem kosztów inwestycji
|
Rozwiązania
Pandemia z jednej strony wstrzymała na dłuższy czas różne inwestycje, w tym związane z fotowoltaiką. Z drugiej strony sprawiła, że zarówno firmy, jak i prywatne osoby, zaczęły poszukiwać rozwiązań, które pozwolą generować oszczędności w przyszłości. Fotowoltaika to umożliwia, dzięki pozyskiwaniu energii z odnawialnych źródeł energii, jak promieniowanie słoneczne. Firmy oferujące rozwiązania fotowoltaiczne mogą w tej sytuacji rozważyć:
- Uruchomienie sklepu online – Obecnie to w intrenecie konsumenci szukają produktów i usług. Jeśli do tej pory rozpowszechniałeś swoją ofertę przez sieć punktów stacjonarnych, rozszerz zasięg oddziaływania dzięki internetowi na cały kraj. Wprowadź swoją ofertę do sieci! Możemy Ci w tym pomóc.
- Wprowadzenie akcji promocyjnej – Informacja o niższej cenie zawsze przykuwa uwagę. Pamiętaj o wyraźnym zaznaczeniu czasu trwania promocji! Dzięki temu więcej osób może zdecydować się na skorzystanie z niej. Wykorzystaj wyskakujący pop-up na stronie lub licznik odmierzający czas do końca akcji.
- Stworzenie nowoczesnej strony internetowej – Przygotuj witrynę zachęcającą do skorzystania z oferty. Zadbaj o prostą nawigację. Napisz na stronie o korzyściach związanych z inwestycją. Możemy wesprzeć Cię w tym.
- Prowadzenie bloga o fotowoltaice – Pomoże Ci zyskać grono odbiorców i rozpowszechnić markę w sieci. Pisz regularnie artykuły poradnikowe oraz specjalistyczne dla ekspertów i amatorów, a także umieszczaj aktualne informacje. Użytkownicy mogą udostępniać Twoje teksty w sieci!
- Założenie wizytówki w Google Moja Firma – może zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą w szczególności wśród inwestorów z okolicy. Bądź widoczny na Mapach Google! Są często wykorzystywane w poszukiwaniu przedsiębiorców o lokalnym zasięgu. Chętnie pomożemy Ci utworzyć wizytówkę w Google Moja Frma.