
Pandemia zatrzymała naszą mobilność w przestrzeniach domowych. Ograniczona jeszcze do niedawna możliwość opuszczania mieszkań, przejście na home office czy nauka w domu sprawiły, że spędzaliśmy więcej czasu w salonach, kuchniach czy pokojach dziecięcych. To przełożyło się na konieczność przystosowania domowego zacisza do funkcjonalności na innych płaszczyznach. Od 13 marca, według Google Trends, wzrastała systyematycznie liczba zapytań na frazę “meble” i wyrażenia z nią powiązane.
Nowe warunki codzienności w dobie pandemii sprawiły, że musieliśmy zmodyfikować swoje otoczenie. Dla niektórych osób wiązało się to z zakupieniem m.in. biurek czy krzeseł lub foteli, aby stworzyć miejsce pracy. Inni dostrzegli brak funkcjonalności niektórych rozwiązań mieszkalnych, a czas spędzany w domu skłonił ich do zakupu nowych mebli lub remontu.
Dzięki optymalizacji strona jednego z naszych klientów, prowadzącego sklep internetowy z wyposażeniem wnętrz, uzyskała prawie 90 tys. wyświetleń w marcu i kwietniu, a o 51% wzrosła liczba wejść na witrynę w kwietniu w porównaniu do marca.
Szanse:
- Więcej czasu na planowanie urządzania wnętrz i remonty
- Konieczność dostosowania domów do home office
- Dostrzeżenie przez domowników niefunkcjonalnych rozwiązań
- Przygotowanie pokoi uczniów do nauki w domu
- Mniejsze wydatki na np. podróże, rozrywkę
| Zagrożenia:
- Reżim sanitarny wśród pracowników np. firm montujących zabudowy kuchenne
- Dłuższy czas produkcji niektórych elementów wyposażenia wnętrz
- Ograniczone “wolne zasoby” w budżetach domowych
- Wydłużony czas oczekiwania na dostawę
- Obawa przed długim czasem zwrotu kosztów lub produktu w razie reklamacji
|
Rozwiązania
Zmiany w codziennym życiu mocno wpłynęły na środowisko domowe. W przestrzeni mieszkalnej trzeba było zmieścić nie tylko strefę relaksu i wypoczynku, ale też pracy i nauki. Pomimo powolnego rozmrażania gospodarki, sytuacja jeszcze się nie unormowała i mogła skłonić część osób do przemyśleń na temat urządzenia domów i mieszkań. Firmy oferujące wyposażenie wnętrz i artykuły do domu mogą w tej sytuacji rozważyć:
- Stworzenie specjalnej oferty – Przygotuj dla klientów niezbędnik z najbardziej przydatnymi artykułami. Wybierz ze swojej oferty produkty, które w ostatnim czasie cieszyły się największą popularnością i zbierz je w jednym miejscu, żeby klient miał łatwy dostęp do nich.
- Otworzenie sklepu internetowego – Prowadzenie sprzedaży online pozwoli Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców! Chętnie pomożemy Ci w uruchomieniu takiego sklepu i wskażemy co jest ważne w dalszym jego prowadzeniu.
- Inspirowanie zdjęciami wnętrz - Internauci uwielbiają piękne fotografie! Gdy mogą się nimi inspirować, tym lepiej. Umieszczaj zdjęcia wnętrz z artykułami ze swojej oferty na stronie www i w social mediach. Pokaż innym, jak mogą wyposażyć dom dzięki Tobie.
- Zaznaczenie obecności w Google Moja Firma – użytkownicy poszukują w Google Moja Firma informacji o lokalizacji firmy, ale też np. o godzinach otwarcia. Bądź obecny na Mapach Google! Pomożemy Ci utworzyć wizytówkę w Google Moja Firma lub zoptymalizować tę, którą posiadasz.
- Dzielenie się opiniami innych klientów - Ludzie ufają ludziom. Skorzystaj z rekomendacji klientów! Poproś ich o wystawienie referencji i umieść opinie na swojej stronie w odrębnej zakładce, żeby każdy mógł bez trudności je znaleźć.