Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:55 min Ikona 06.12.2019

Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami i chociaż wszyscy mamy w tym okresie ręce pełne roboty, są tacy, którzy przed świętami harują szczególnie ciężko. I nie mamy tu na myśli właścicieli sklepów, którzy w pośpiechu ściągać muszą z witryn sztuczne pajęczyny i dynie, a wstawiać do nich choinki. Grudzień to najgorszy miesiąc dla małych pomocników Świętego Mikołaja, biednych Elfów. Każdy chce przecież znaleźć pod choinką idealny upominek, a liczba etatów w Prezentowej Centrali ograniczona. I co ma zrobić ten biedny bezradny Starszy Elf, który nadzoruje cały ten chaos? On już wie, że nie poradzi sobie sam i czuje się rozdarty. Z jednej strony wizja przemęczenia i nadgodzin, a z drugiej napawająca obawą konieczność przekazania części  obowiązków w ręce niedoświadczonych, mało rozgarniętych pomocników. Starszy Elf nie ma wyjścia – aby nie zabić Ducha Świąt  i wywiązać się ze swojego zadania, musi napisać poradnik.

 

Poradnik dla Elfów: Jak Przygotować się do Bożego Narodzenia

 

Musicie wiedzieć, że z Młodszymi Elfami zawsze jest kłopot. Biegają po Centrali, robią sobie głupie dowcipy, pchają do świątecznego ciasta dodatkowe rodzynki… Jednym słowem czują się jak na wakacjach. Poradnik musi jasno dać do zrozumienia, co jest ważne i jakie ma to znaczenie. Najlepiej bez dygresji – elfy to istoty o łatwej do rozproszenia uwadze, dlatego lepiej skupić się na istocie problemu i przedstawiać im tylko praktyczne rozwiązania.

Anegdotki lepiej zastąpić konkretnymi przykładami. Kiedy niesforne Młodsze Elfy poznają historię małego chłopca z ciepłych krajów, który omyłkowo dostał pod choinkę sanki, być może dotrze do nich, jak odpowiedzialne stoi przed nimi zadanie. Intelektem nie grzeszą, to fakt, ale serduszka mają po właściwych stronach. Starszy Elf, po tylu latach pracy, na pewno niejedno widział i będzie w stanie podzielić się wieloma wartościowymi doświadczeniami. Warto pamiętać również, że Elfy, podobnie jak ludzie, są wzrokowcami – przykłady dobrze będzie zobrazować zdjęciami. Nie tylko pokażą one małym pomocnikom poprawny efekt końcowy, ale również dodadzą pewności na poszczególnych etapach działania.

prezent

Sekrety Świątecznej Skuteczności: Jak pomóc Młodszym Elfom w Preparatach na Boże Narodzenie

Jeśli nie byliście nigdy w Centrali Prezentów, to nie wiecie tak naprawdę, czym jest chaos. Na każdym kroku można potknąć się o kulki papieru do pakowania i strzępy wstążek, a dowody rejestracyjne reniferów z zaprzęgu albo instrukcje obsługi sań leżą na niemal każdym stole. W poradniku musi jednak zapanować porządek – rozdziały trzeba ułożyć w odpowiedniej kolejności, rozwiązania problemów przedstawiać krok po kroku, a najważniejsze kwestie dobrze jest podkreślać wielokrotnie. No i Starszy Elf musi przez cały czas pamiętać, do kogo tak naprawdę pisze. Młodsze Elfy nie zrozumieją zbyt skomplikowanego języka, a w połowie przydługiego zdania zdążą zapomnieć, co właśnie przeczytały. Wszystkie elementy poradnika muszą być w pełni dostosowane do jego odbiorców.

 

Każdy dobry poradnik powinien odwoływać się do fachowych źródeł i autorytetów. To oczywiste, że w dziedzinie prezentów nie ma szychy większej niż Święty Mikołaj. Wszystkie Młodsze Elfy nie tylko czują przed nim olbrzymi respekt, ale też skoczyłyby za nim w ogień. Powołanie się w kilku miejscach na jego doświadczenie i wiedzę z pewnością będzie dla nich pomocne, a jego rady zostaną zapamiętane na długo.

Sama teoria bez odrobiny praktyki byłaby niczym. Przecież sam Starszy Elf swojego doświadczenia nie zdobył wyłącznie przez czytanie książek. Ćwiczenia w formie prostych zadań, testów lub checklist nie tylko pozwolą Elfom utrwalić przekaz i lepiej zapamiętać przekazywaną wiedzę, ale też szybciej wdrożyć się w nowe obowiązki.

 

Jeżeli podczas pisania Starszy Elf uwzględni wszystkie cechy dobrego poradnika, to będzie mógł spokojnie spać, nie martwiąc się o przyszłość świąt. Jego młodsi zastępcy wyczytają z niego wszystkie najpotrzebniejsze informacje i z pewnością poradzą sobie ze swoim zadaniem.

PS: W zamian za częściowe zdradzenie know-how Centrala Prezentów wymogła na nas również umieszczenie zastrzeżenia, iż nie bierze odpowiedzialności za podarunki nietrafione, w złym rozmiarze lub niewłaściwym kolorze.  
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:05 min 13.12.2019 Zbliżający się okres świąteczny to czas intensywnych przygotowań, nie tylko w naszych domach, ale również w Pracowni Świętego Mikołaja. Przygotowanie oraz pakowanie wymarzonych upominków, a także dostarczenie ich we właściwy adres, może być kłopotliwe. Sprawdź, z jakimi problemami musi zmierzyć się zaprzęg z Głównym Reniferem ds. Transportu na czele. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 9:10 min 08.10.2020 Legendy, baśnie oraz mity towarzyszą nam właściwie od zarania dziejów, jednak to ostatnie dekady wyniosły snucie opowieści do rangi niezwykle skutecznego narzędzia w kontekście komercyjnym. Czym jest storytelling i w jaki sposób angażująca historia produktu wpływa na widoczność publikowanych treści? W niniejszym artykule omawiamy koncepcję marketingu narracyjnego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 4:55 min 29.04.2019 Każdego dnia tysiące firm na całym świecie nieustannie ze sobą rywalizuje. Szczególnie widoczne jest to w przypadku marek, które działają w tej samej branży. Doskonałym przykładem jest Samsung i iPhone, Pepsi i Coca Cola, McDonald’s i KFC, a także Nike i Adidas. Wszystkie z nich są powszechnie znanymi branżowymi gigantami i nieustannie rywalizują ze sobą o popularność niczym Batman i Spiderman, często budując swój wizerunek przy pomocy storytellingu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700