Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czy wzrost ruchu na stronie zwiększa sprzedaż? Case study ze współpracy z firmą Drewmod

Opublikowano: 04-12-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 5:10 min

Współpraca z firmą Drewmod dowodzi, że pozycjonowanie skupione na wzroście widoczności witryny na jak największą liczbę zapytań przynosi rewelacyjne efekty. Indywidualnie dopasowana strategia SEO przyniosła znaczną poprawę ruchu na stronie, co dobrze obrazują takie parametry jak:


Kilka słów o firmie


Drewmod – energooszczędne domy z drewna

Przedsiębiorstwo Drewmod od wielu lat działa w branży budowlanej specjalizując się w budowie obiektów drewnianych na bazie rozwiązań ekologicznych i energooszczędnych. Wykonuje konstrukcje szkieletowe w oparciu o tradycyjną technikę budowlaną, a także realizuje domy modułowe, stanowiące nowoczesne podejście do rzemiosła. Firma wybudowała już wiele obiektów całorocznych i domków letniskowych. Stosując wypracowaną przez lata technologię postawiła też liczne obiekty pasywne na terenie całej Polski. Drewmod proponuje duży wybór projektów budynków mieszkalnych o zróżnicowanych metrażach – parterowe i wielokondygnacyjne. Projekty umożliwiają realizację zgodną z energooszczędnymi trendami. Firma  wykorzystuje bowiem rozwiązania i materiały, zapewniające najbardziej optymalny współczynnik przenikalności cieplnej.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?
Z przedsiębiorstwem Drewmod nawiązaliśmy współpracę w sierpniu 2018 roku. Celem pozycjonowania strony firmowej Klienta miało być przyciągnięcie uwagi inwestorów faktycznie zainteresowanych budową domów modułowych. Witryna miała stać się kanałem zwiększającym sprzedaż usług budowlanych. Optymalizacja strony firm Drewmod miała także wpłynąć na większą rozpoznawalność marki w Internecie.

Jakie kroki podjęliśmy?
Zaproponowana przez nas formuła pozycjonowania SEO Cloud pozwalała już na wstępie na szeroką promocję serwisu. Zapewniała od początku podjętych działań pracę nad widocznością strony internetowej na różne wyrażenia kluczowe, także z tzw. długiego ogona. W ten sposób chcieliśmy przyciągnąć na witrynę potencjalnych inwestorów, kierując ich z różnego rodzaju zapytań właśnie na domenę Klienta.

Przygotowaliśmy indywidualną strategię, obejmującą szeroki zakres prac optymalizacyjnych. Dzięki podjęciu tych działań strona stała się przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Elementem strategii była także stała rozbudowa contentu oraz optymalizacja wizytówki w usłudze Google Moja Firma.

Efekt I

Więcej wyświetleń = więcej kliknięć = wzrost ruchu na stronie
Optymalizacja serwisu, koordynowana przez Specjalistów ds. Pozycjonowania i ds. Copywritingu, przyczyniła się do widocznego zwiększenia ruchu na stronie. Świadczy o tym spektakularny wzrost liczby kliknięć oraz wyświetleń w całym okresie współpracy. W ciągu 14 miesięcy zwiększyła się o 697% liczba wyświetleń witryny, zaś o 457% wzrosła liczba kliknięć. Z miesiąca na miesiąc ze stroną internetową zapoznawało się coraz więcej osób, wpływając tym samym na budowanie świadomości marki – więcej potencjalnych klientów zaczęło wiązać rozwiązanie swoich problemów z firmą Klienta.

Wykres prezentuje wzrost liczby wyświetleń od września 2018 r. do października 2019 r. Źródło: Google Search Console

Wykres prezentuje wzrost liczby kliknięć od września 2018 r. do października 2019 r. Źródło: Google Search Console

W ciągu trwania współpracy wypracowaliśmy rezultat w postaci 336 235 wyświetleń witryny. Wysoka, a przy tym stale rosnąca wartość tego parametru, wykazuje wyraźnie skuteczność podjętych przez nas działań w zakresie optymalizacji serwisu. Przekłada się to na zwiększony ruch na stronie, co może potencjalnie zwiększyć liczbę osób, które zdecydują się na konkretne działania (np. zlecenie budowy domu).

Wykres prezentuje wzrost łącznej liczby wyświetleń od września 2018 r. do października 2019 r. Źródło: Google Search Console


Efekt II


Więcej fraz = większa rozpoznawalność serwisu
O większej rozpoznawalności strony internetowek , świadczy także  duża liczba fraz kluczowych, po których użytkownicy trafiali na stronę Klienta. Po pierwszym miesiącu pozycjonowania witryna była widoczna na 159 frazy, zaś w październiku 2019 roku – już na 1099 wyrażeń! Wzrost liczby fraz, na które witryna wyświetla się użytkownikom, oprawie 600% świadczy, że do strony dociera coraz więcej osób, wpisujących różnego typu zapytania w wyszukiwarkę.

Wykres prezentuje wzrost liczby fraz, na które wyszukiwana była pozycjonowana witryna od sierpnia 2018 r. do października 2019 r.  Źródło: Google Search Console


Tak ogromny wzrost liczby fraz, na które wyświetlała się promowana witryna, przyczynił się do wzrostu rozpoznawalności firmy w Internecie. Coraz więcej użytkowników zaczęło kojarzyć firmę i profil jej działalności. Było to spełnieniem pierwotnych oczekiwań względem pozycjonowania i – jak przyznaje nasz Klient – przełożyło się na więcej zapytań ofertowych oraz większą sprzedaż usług.


3x więcej –  więcej wyświetleń, kliknięć, fraz!

Opracowując indywidualną strategię pozycjonowania chcieliśmy zapewnić większą widoczność strony na różnego typu zapytania, uwzględniające frazy zarówno o charakterze ogólnym, jak i z tzw. długiego ogona. Osiągnęliśmy to poprzez zwiększenie ruchu na stronie, co przełożyło się także na wzrost rozpoznawalności marki w Internecie. W efekcie Klient odnotował więcej konwersji:

„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Sunrise System, ponieważ odczuwamy realne efekty pozycjonowania. Zdecydowaliśmy się na ten rodzaj promocji internetowej sądząc, że pomoże nam zwiększyć sprzedaż usług. Skorzystaliśmy z oferty Sunrise System, gdyż odpowiadała naszym oczekiwaniom. Nie pomyliliśmy się ani co do wyboru partnera, ani w kwestii rozwiązania z zakresu marketingu internetowego. Pozycjonowanie przyniosło faktyczny wzrost sprzedaży naszych usług” - Grzegorz Drwięga, Starszy specjalista ds. technologii i konstrukcji.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się