Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklama szeptem krzyczana

Opublikowano: 24-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Marketing szeptany„Szeptem do mnie mów...” prosi ktoś słowami piosenki – i wbrew pozorom poprzez „szeptane” działania można sprawić, by o Twojej marce było naprawdę głośno.

Marketing szeptany to specyficzne rodzaje działań polegające na budzeniu wśród wielu odbiorców skojarzeń z daną marką. Wykorzystywane narzędzia różnią się od marketingu klasycznego, oparte są bowiem na działaniach nie wprost. Chodzi o pomysłowe, błyskotliwe zainicjowanie wśród odbiorców mówienia o danym produkcie. Jak to zrobić?

W Internecie możliwe jest wiele takich intrygującuch działań partyzanckich: można nagrać zabawny filmik, który internauci sami będą sobie podsyłać albo rozpowszechnianie plotek. Wszystko to po to, by o marce ukrytej za tymi działaniami mówiło się jak najwięcej. Bardzo chwytliwe są niebanalne slogany – wszyscy znamy z realu czerwone łapy porozklejane na chodnikach czy świstaka, co to „siedzi i zawija w te sreberka” - tekst jest tak sympatyczny, że jego cytowania mnożą się same, a przy tym – podświadome skojarzenie z produktem, jaki reklamowany jest tym hasłem.

Innym sposobem jest namówienie grupy aktywnych internautów do mówienia o produkcie – tutaj trzeba jednak działać z wyczuciem, by wspomiannie o produkcie na blogu czy forum nie kojarzyło się z kryptoreklamą. Takie działania wykorzystują ludzką skłonność do ufania opiniom znajomych. Wiadomo, że jeżeli dowiemy się, że koleżanka pierze w proszku X lub ceni książkę Y, a tabletki Z są skuteczne w przypadku jej uporczywej migreny, to gotowi jesteśmy pójść za jej rada przy kolejnych zakupach. A przy okienku w aptece przypomni nam się dobra rada Goździkowej. Podobnie, jeśli na przykład radę na temat cudownie działającego, niedrogiego kremu zobaczymy na forum portalu kobiecego, także uznamy ją za obiektywną i ważną – w końcu po to uczestniczy się w takich dyskuskach, by znaleźć idealne rozwiązanie swoich problemów.

Marketing szeptany to nie podstęp, lecz wykorzystanie zasobów będących w zasięgu ręki. Nawet, jeśli czasem nie zdajemy sobie z tego sprawy, a pod latarnią najciemniej – Internet to nieograniczona przestrzeń reklamy. Jedyna taka przestrzeń.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się