Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak promować się lokalnie? Case study ze współpracy z firmą Elefante

Opublikowano: 31-05-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 4:30 min

Nowa strategia w pozycjonowaniu, wsparta o działania techniczne i wykorzystanie popularnych rozwiązań oferowanych przez Google, pomogła zwiększyć rozpoznawalność marki Elefante na rynku lokalnym. Na co zwróciliśmy szczególną uwagę? Jakie działania podjęliśmy w celu osiągnięcia takich wyników? Zdradzamy w kolejnym studium przypadku ze współpracy z jednym z naszych Klientów.


Kilka słów o firmie

Meble Elefante – potencjał na mocnego gracza w regionie

Przedsiębiorstwo Elefante specjalizuje się w produkcji mebli, oferując Klientom gotowe rozwiązania oraz realizując indywidualne zamówienia. Marka dedykuje swoją ofertę osobom prywatnym, ale realizuje też zlecenia dla przedsiębiorców oraz instytucji. Firma wykonała projekty, które stały się bestsellerami i zjednały jej zainteresowanie klientów, głównie z terenu woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Przedsiębiorstwo stawia bowiem na sprzedaż stacjonarną w swoich punktach na terenie miejscowości Małkinia, Węgrów, Zielonka, Maków Mazowiecki oraz Tłuszcz.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Współpracę z firmą Elefante rozpoczęliśmy w sierpniu 2017 roku w ramach umowy SEO Cloud, czyli pozycjonowania na szerszy zakres fraz niż tradycyjna lista słów kluczowych. Podczas konsultacji z Klientem rozpoznaliśmy główne cele biznesowe. Nasze działania miały przynieść większą rozpoznawalność marki w regionie, w szczególności w okolicach miast, w których znajdowały się salony firmowe Klienta.

Jakie kroki podjęliśmy?

Podstawą do podjęcia jakichkolwiek działań było zapoznanie się z obszarem wyrażeń kluczowych pokrewnych działalności Klienta i wyszukiwanych przez internautów w różnych konfiguracjach. Takie działalnie miało na celu jak najszerszą promocję serwisu oraz zapewnienie widoczności witryny na jak największą liczbę zapytań – na różne frazy kluczowe. Zaangażowaliśmy do tego celu zarówno wyrażenia ogólne, brandowe, jak i z tzw. długiego ogona (long tail) – czyli bardziej precyzyjne. Z uwagi na chęć lokalnej promocji oferty Klienta wykorzystaliśmy także wyrażenia, które wskazywałyby zasięg działalności firmy.

Mając na względzie chęć regionalnego promowania się producenta mebli wykonaliśmy również optymalizację wizytówek w usłudze Google Moja Firma dla salonów firmowych. To działanie miało na celu zapewnienie widoczności przedsiębiorstwa na Mapach Google, a przez to ułatwienie wyszukania przez potencjalnych Klientów salonów meblowych w rzeczywistym świecie.

Efekt I

Sukcesywny wzrost najważniejszych wskaźników

Przemyślany dobór fraz kluczowych i obrana strategia pozycjonowania z wykorzystaniem fraz ogólnych i „long tail” przyniosły efekty już po pierwszych 3 miesiącach. Strona Klienta zaczęła rankingować na dodatkowe 451 wyrażeń kluczowych. Dzięki temu na serwis firmowy mogło trafiać coraz więcej osób, wprowadzających w wyszukiwarkę Google coraz więcej, coraz bardziej zróżnicowanych zapytań.

O skuteczności przyjętej taktyki pozycjonowania i rosnącej rozpoznawalności witryny w Internecie świadczy także wzrost liczby kliknięć (odwiedzin witryny) o 551% i liczby wyświetleń o 1153% w stosunku do sytuacji z pierwszego miesiąca współpracy.


Wzrost liczby kliknięć (odwiedzin) oraz liczby wyświetleń pomiędzy wrześniem 2017 roku a kwietniem 2019 roku
Źródło: Google Search Console

 

Efekt II

Konsekwentne budowanie marki

Dzięki optymalizacji serwisu nastawionej na konkretne cele biznesowe wypracowaliśmy dużą rozpoznawalność marki Elefante w regionie. Świadczy o tym między innymi wzrost liczby kliknięć o 1500% i wzrost CTR o 54% dla jednej z fraz brandowych, co wpłynęło na budowanie świadomości marki w sieci. Ponadto o 2800% wzrosła liczba kliknięć dla wyrażenia geolokalizowanego (istotnego z punktu promocji firmy w regionie), dla którego w ciągu 19 miesięcy wypracowaliśmy skok z 85 pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na pozycję 7.



Wzrost liczby kliknięć na przykładowych frazach brandowych między wrześniem 2017 roku a kwietniem 2019 roku. Źródło: Google Search Console

 


Wzrost wskaźnika CTR dla przykładowych fraz geolokalizowanych między wrześniem 2017 roku a marcem 2018 roku
Źródło: Google Search Console


„Wykorzystaliśmy potencjał dzięki pozycjonowaniu”

W ciągu 19 miesięcy współpracy zwiększyliśmy rozpoznawalność marki w Internecie oraz poprawiliśmy liczbę wyświetleń i kliknięć (odwiedzin) – zarówno na ogólne wyrażenia brandowe i branżowe, powiązane z działalnością firmy, jak też frazy geolokalizowane. Ponadto witryna stała się bardziej przyjazna dla odbiorców, dzięki dostosowaniu serwisu od strony technicznej i merytorycznej do ich potrzeb i oczekiwań. Właściciel przedsiębiorstwa, Adrian Kalinowski, podzielił się z nami swoją opinią o współpracy:

„Wykorzystaliśmy potencjał dzięki pozycjonowaniu. Wyeliminowanie przez Sunrise System słabych stron serwisu i wykorzystanie szans, jakie dawała nam strona internetowa sprawiły, że staliśmy się bardziej rozpoznawalną marką w regionie. Za pośrednictwem dobrze widocznego w sieci serwisu firmowego dotarły do nas osoby z naszych najbliższych okolic, które wcześniej nie wiedziały o istnieniu firmy Elefante”.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się