Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Przez ponad 5 lat w top 10! Case Study ze współpracy z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka

Opublikowano: 09-05-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 5:35 min

Czy można skutecznie wypozycjonować stronę internetową i utrzymać bardzo dobre wyniki przez ponad 5 lat? Współpraca z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka dowodzi, że TAK! Optymalizacja witryny przyniosła także inne rewelacyjne wyniki:


Kilka słów o firmie
Instytut Rozwoju Małego Dziecka – edukacja dla najmłodszych
 
Od 2008 roku Instytut Rozwoju Małego Dziecka pracuje nad wszechstronnym rozwojem dzieci od ich narodzin, bazując na wieloletnim doświadczeniu. W swojej działalności wykorzystuje metodę „Cudowne Dziecko” opracowaną przez dydaktyka dr Anetę Czerską – doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki oraz magistra matematyki. Metoda polega na stymulowaniu prawidłowego rozwoju neurologicznego oraz na rozwoju naturalnych zdolności każdego małego dziecka poprzez wczesną edukację. Ma to szczególne znaczenie w pierwszych latach życia dziecka, kiedy mózg jest najbardziej plastyczny. Na przykład wczesna nauka czytania kształtuje połączenia nerwowe w mózgu i zapobiega dysleksji, a wczesna nauka matematyki rozwija naturalne zdolności matematyczne, które posiada każde dziecko, a które niećwiczone wygasają między 3-6 rokiem życia.
 
Filary współpracy
Jakie były oczekiwania?

W listopadzie 2013 rozpoczęliśmy współpracę z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka w ramach pozycjonowania witryny internetowej Klienta. Działania SEO stanowiły jedyną formę reklamy Instytutu, a głównym celem Klienta było zwiększenie sprzedaży oferowanych na stronie szkoleń. Właśnie dlatego uplasowanie witryny na wysokich pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania oraz ich stałe utrzymanie było tak ważne w tej współpracy.
 
Jakie kroki podjęliśmy?
Pierwszym krokiem było dobranie odpowiednich słów kluczowych. Z uwagi na specyfikę branży oraz ofertę szkoleniową Klienta wybraliśmy wyrażenia, które najlepiej oddawały główne filary działalności Instytutu, a jednocześnie miały duży potencjał konwersji. W trakcie trwania współpracy Specjaliści ds. Pozycjonowania podejmowali szereg prac optymalizacyjnych oraz wspierali witrynę od strony technicznej dbając o odpowiednie dostosowanie strony pod kątem wymagań algorytmów. Jednocześnie cały zespół ekspertów, pracujących nad pozycjonowaniem witryny Klienta, dbał o dopasowanie witryny merytorycznie i wizualnie do oczekiwań potencjalnych odbiorców.
 
Efekt I
Niezmiennie wysokie pozycje od ponad 5 lat dla większości fraz kluczowych

Już pierwsze podjęte przez nas działania w zakresie SEO przyniosły rewelacyjne rezultaty, bowiem w drugim miesiącu współpracy na wszystkie promowane wyrażenia witryna Klienta wyświetlała się w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania. Po sześciu miesiącach Klient zdecydował się na poszerzenie zakresu promowanych fraz. Na tym polu również odnieśliśmy sukces, ponieważ już w trzecim miesiącu pozycjonowania nowej frazy witryna zaczęła wyświetlać się dla niej na 1 miejscu naturalnych wyników wyszukiwania.

Stałe monitorowanie sytuacji, szybkie reagowanie na zmiany algorytmów wyszukiwarki Google oraz regularnie prowadzone optymalizacje sprawiają, że od początku współpracy witryna dla zdecydowanej większości promowanych wyrażeń kluczowych wyświetla się niezmiennie w top 10.

 
Wykres przedstawia pozycje witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania dla przykładowych wyrażeń kluczowych w pierwszym roku współpracy od grudnia 2013 do grudnia 2014. Źródło własne

Jednocześnie przez cały okres kooperacji pracujemy intensywnie nad osiągnięciem wysokich pozycji także dla szczególnie trudnego w promocji wyrażenia kluczowego o charakterze ogólnym i wysokiej konkurencyjności. Dzięki umiejętnie dobranej strategii w ostatnim miesiącu współpracy odnotowaliśmy wzrost pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania dla tego wyrażenia.

Wykres przedstawia pozycje witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania dla przykładowych wyrażeń kluczowych w ostatnim roku współpracy od grudnia 2017 do grudnia 2018. Źródło własne


Efekt II
Zwiększona rozpoznawalność i wzrost ruchu na stronie

Wysokie – od lat – pozycje witryny na promowane wyrażenia kluczowe przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności Instytutu w sieci. Świadczy o tym łączna liczba prawie 4 mln wyświetleń (!) oraz ponad 250 tys. kliknięć (!), czyli odwiedzin strony przez użytkowników. Nie są to też przypadkowe wizyty, ponieważ obecność użytkownika na stronie, czyli średni czas trwania sesji wyniósł w ostatnim miesiącu ponad 2 minuty. Oznacza to, że stronę odwiedzają osoby, które faktycznie poszukują informacji związanych z główną działalnością Instytutu i nie opuszczają jej natychmiast po wejściu.


Wykres przedstawia wzrost sumarycznej liczby wyświetleń witryny w ciągu ostatnich czterech lat współpracy.
Źródło: Google Search Console

O większej rozpoznawalności witryny w sieci – co ma wpływ na większy ruch na stronie – decyduje także bardzo duża liczba fraz kluczowych, po których użytkownicy trafiali na stronę Klienta. Stało się to możliwe, dzięki takiemu promowaniu witryny na wybrane wyrażenia kluczowe, aby dodatkowo przyciągnąć ruch. Wartość ta pomimo pewnych wahań utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie – oscylującym około 3 000 wyrażeń, co dobrze obrazuje wykres prezentujący wartości z ostatniego roku współpracy.


Wykres przedstawia wzrost liczby wyrażeń, na które witryna Klienta wyświetlała się w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, między styczniem 2017 roku a grudniem 2018 roku. Źródło: Google Search Console


Więcej niż pozycjonowanie!

Wysokie pozycje witryny na promowane wyrażenia kluczowe przekładają się na większą rozpoznawalność domeny w Internecie. Ponadto działania SEO sprawiają, że na stronę firmową Klienta trafiają także osoby wpisujące w wyszukiwarkę Google hasła odmienne od promowanych fraz, ale powiązane z głównym kierunkiem działalności Klienta. O efektach pozycjonowania witryny dr Aneta Czerska, założycielka Instytutu Rozwoju Małego Dziecka, opowiada słowami:

 

„Jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo ważne były dla mnie wyniki. Chciałam, żeby moja domena wyświetlała się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwarki Google – i dla zdecydowanej większości wyrażeń kluczowych firma Sunrise System mi to zapewniła. Współpraca z nią okazała się również czymś więcej niż tylko pozycjonowaniem. Indywidualne podejście do Klienta nie było tylko czczą obietnicą, a faktem – poczynając od przygotowania indywidualnie dopasowanej umowy po szereg porad w kwestiach technicznych i SEO. Właśnie dlatego mogę z czystym sumieniem polecić Sunrise System do współpracy w reklamie własnej witryny w Internecie”.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się