Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

79% więcej kliknięć – kilka słów o tym, jak SEO Cloud pomógł firmie Plastico!

Opublikowano: 03-04-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 6:45 min
Bogaty asortyment i ponad 30-letnie doświadczenie w branży… W dobie XXI to za mało, by zagwarantować firmie sukces na rynku. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, a konkurencja nie śpi. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę firma Plastico, która postanowiła zaufać Sunrise System i powierzyła nam opiekę nad pozycjonowaniem swojej strony. Współpraca trwa nieprzerwanie już od ponad 6 lat, a jej efekty widać gołym okiem!





Kilka słów o firmie

Plastico - producent profili z tworzyw sztucznych


Plastico istnieje na rynku od 1996 roku, a firmę tworzą specjaliści, którzy wytłaczaniem detali z tworzyw sztucznych zajmują się od ponad 30 lat. W ofercie Klienta znajdują się profile i rurki plastikowe, profile przezroczyste oraz inne wyroby wytłaczane mające zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu, a także w branży reklamowej.

Doświadczenie specjalistów tworzących Plastico przekłada się na jakość oferowanych produktów. Szeroka gama kształtów, przekrojów, rodzajów tworzyw i solidne wykonanie to nie wszystko. Firma jest otwarta na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów i dlatego podejmuje się również realizacji zamówień profili czy rurek według indywidualnych życzeń


Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Firma Plastico nigdy wcześniej nie korzystała z usług pozycjonowania. Nawiązanie współpracy z Sunrise System miało miejsce pod koniec 2012 roku – Klient oczekiwał wówczas promocji na konkretne frazy związane z jego ofertą. Efekt ten został osiągnięty i utrzymany. Wraz z upływem lat zmieniał się jednak rynek, a także środowisko Google. Klient oczekiwał szerszej promocji serwisu celem dotarcia z ofertą do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększenia ruchu na stronie, a w konsekwencji wzrostu sprzedaży.

Jakie kroki podjęliśmy?

Współpracę rozpoczęliśmy pod koniec roku 2012. Wtedy prym wiodło tradycyjne podejście do pozycjonowania, tj. promocja witryny na konkretne frazy związane z działalnością Klienta. Pod uwagę braliśmy również, by były to wyrażenia, które rzeczywiście pojawiają się w pytaniach kierowanych przez użytkowników do wyszukiwarki Google. Strona internetowa Klienta wymagała rozbudowania i modyfikacji.  Przygotowaliśmy nowe, unikalne treści na stronę, które zwiększyły atrakcyjność oraz użyteczność serwisu zarówno dla użytkowników, jak i dla algorytmów Google. Zajęliśmy się również optymalizacją meta tagów, przekierowaniem możliwych duplikatów na ich docelowe strony, zmodyfikowaliśmy sekcję head, a także wprowadziliśmy na witrynę dane uporządkowane. Dzięki naszym działaniom zapewniliśmy wybranym frazom imponujące pozycje w wynikach wyszukiwania.

W świecie Google nie ma jednak nic pewnego. Algorytmy odpowiedzialne za ustalanie rankingu stron oraz widoczności witryn stale się zmieniają – wszystko po to, by zapewnić użytkownikom jak najlepsze wyniku wyszukiwania. A to oznacza również konieczność zmian w podejściu do pozycjonowania. Dlatego w 2017 roku zaproponowaliśmy Klientowi wielowymiarowe pozycjonowanie w ramach usługi SEO Cloud. Zajęliśmy się promocją całego serwisu i całej działalności, a nie tylko jej poszczególnymi aspektami. Nasze działania miały też na celu zapewnienie stronie ochrony przed spadkami widoczności związanymi z aktualizacjami algorytmów Google.

Jak to wyglądało w praktyce? Skupiliśmy się na rozbudowaniu witryny i zamieszczeniu na niej fachowych, przydatnych treści (nie tylko tekstów, ale i materiałów graficznych). Stworzyliśmy rozbudowaną listę fraz nie tylko ogólnych, ale i bardziej szczegółowych – oczywiście z uwzględnieniem tych, na promocji których Klientowi zależało najbardziej. Z każdym miesiącem lista ta się powiększała – systematycznie budowaliśmy widoczność witryny na coraz większą liczbę różnych zapytań powiązanych z prowadzoną działalnością i oferowanym asortymentem.

Opracowaliśmy również indywidualną strategię linkowania, a także dodaliśmy galerię zdjęć i zoptymalizowaliśmy grafiki. Zajęliśmy się ponadto optymalizacją wpisu na Mapach Google, wprowadzeniem nowego menu strony i innymi działaniami mającymi na celu zwiększenie potencjału witryny.


Efekt I

Wysokie pozycje fraz

W momencie podjęcia współpracy z Sunrise System Klientowi zależało na zbudowaniu większej widoczności na konkretne frazy. Oczywiście, uwzględniliśmy je przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii pozycjonowania. Na efekty naszych działań nie trzeba było długo czekać – już w 2 miesiącu pozycjonowane frazy znalazły się w TOP2 organicznych wyników wyszukiwania.

To imponujące osiągnięcie – tym bardziej, że nie tylko osiągnęliśmy tak wysokie pozycje w tak krótkim czasie, ale też je utrzymaliśmy! Co to w praktyce oznacza? Strona Klienta pojawiała się na pierwszych miejscach naturalnych wyników wyszukiwania, co zwiększyło rozpoznawalność firmy, a także zaufanie do niej.

Wykres pokazuje wzrost pozycji przykładowych fraz w pierwszych miesiącach współpracy w 2012 roku. Źródło własne.



Efekt II

Wzrost zainteresowania asortymentem

Wprowadzone zmiany optymalizacyjne przełożyły się na większy ruch na stronie. Oznacza to, że witryna dotarła do większego grona odbiorców – potencjalnych klientów. To z kolei zaowocowało zwiększeniem zainteresowania asortymentem Plastico – Klient odnotował wyraźny wzrost telefonicznych oraz mailowych zapytań ofertowych.

Zbudowanie większej widoczności strony przeniosło się  też na wzrost liczby kliknięć o 79%!
Zdecydowanie pomogło to trafić z ofertą do większej grupy osób zainteresowanych profilami czy też rurkami z tworzyw sztucznych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że aktualnie aż 18% fraz, na które widoczna jest strona Klienta, znajduje się w TOP3 organicznych wyników wyszukiwania Google. Tak wysokie pozycje na tak dużą liczbę wyrażeń to jeszcze większa  szansa na zwiększenie ruchu na stronie – użytkownicy chętniej wchodzą na strony, które wyświetlają się wyżej w rankingu (mają do nich większe zaufanie).

 Wykres pokazuje wzrost liczby kliknięć od pierwszego miesiąca współpracy w ramach usługi SEO Cloud. Źródło: Google Search Console.




Więcej wyświetleń = większa widoczność = zwiększenie potencjału sprzedażowego!

Nawiązując współpracę z Plastico, wiedzieliśmy, że czeka nas kolejne wyzwanie. Strona nie była przygotowana pod kątem SEO, a i sam właściciel firmy przyznał, że nigdy wcześniej nie korzystał z usług pozycjonowania. A do tego Klient miał dość wyraźnie sprecyzowane oczekiwania odnośnie doboru fraz.

W informacjach „O firmie” Plastico jest napisane: „Uważamy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Skontaktuj się z nami. My naprawdę nie boimy się wyzwań!” – wyznajemy tę samą zasadę. I to jeden z czynników, który wpłynął na sukces tej współpracy. Nie tylko my tak sądzimy - oto, co o efektach naszych działań mówi Wiesław Krauze, właściciel Plastico:

„Byłem dość sceptycznie nastawiony do promocji firmy w Internecie – zawsze brakowało na to chociażby czasu. Gdy dostaliśmy ofertę od Sunrise System, postanowiliśmy spróbować i zainwestować w rozwój naszego serwisu. Opłaciło się. Dość szybko odnotowaliśmy wzrost liczby telefonów od potencjalnych klientów, którzy na źródło informacji o Plastico wskazywali wyszukiwarkę Google. Gdybyśmy mogli wybrać jeszcze raz, z pewnością nasz wybór byłby taki sam. Nie bez znaczenia jest także jakość obsługi – pracownicy Sunrise System są zawsze gotowi do pomocy i w zrozumiały sposób wyjaśniają nawet najbardziej skomplikowane kwestie”.
Autor
Michalina Jaśniewska
Ocena artykułu
3.91 - (11 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się