Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

O 185% więcej wyświetleń witryny – czyli jak pozycjonowaliśmy dla firmy FOTO 7

Opublikowano: 25-02-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 5:10 min

We współpracy z firmą FOTO 7 dowiedliśmy, że pozycjonowanie ma ogromny potencjał promocyjny dla specjalistycznych branż. Wypracowaliśmy bardzo dobre efekty. Dzięki umiejętnemu dopasowaniu strategii SEO osiągnęliśmy między innymi:

 

Kilka słów o firmie

FOTO 7 s.c. – profesjonalny dostawca sprzętu fotograficznego

Spółka FOTO 7 działa na rynku od 1990 roku oferując profesjonalny sprzęt fotograficzny uznanych w branży marek, między innymi Manfrotto. Zajmuje się dystrybucją statywów fotograficznych i wideo, osprzętu oświetleniowego, specjalistycznych filtrów oraz toreb i plecaków dedykowanych do przenoszenia sprzętu. Swój asortyment rozbudowuje o nowości z zakresu akcesoriów fotograficznych. Firma prowadzi sprzedaż przez sieć dealerów na terenie całego kraju – a klienci mają możliwość skorzystania z porad w zakresie doboru odpowiedniego sprzętu.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?
Z firmą FOTO 7 nawiązaliśmy współpracę w maju 2017 roku w ramach pozycjonowania strony internetowej. Podstawą do podjęcia działań przez naszych specjalistów było zrealizowanie konkretnych celów. Klientowi zależało na zwiększeniu sprzedaży sprzętu fotograficznego, w szczególności zaś profesjonalnych akcesoriów rangi Premium. Ponadto chciał, aby podjęte przez nas kroki przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności marki Manfrotto, włoskiego producenta należącego do grupy Vitec Group.
 
Jakie kroki podjęliśmy?
Oczekiwania klienta stanowiły dla nas punkt wyjścia do opracowania skutecznej strategii działania. Duże możliwości dał nam nowy model pozycjonowania – w ramach umowy SEO Cloud. To świeża formuła, w której odeszliśmy od promowania witryny na skróconą listę wyrażeń kluczowych. Skoncentrowaliśmy  się na promocji całej witryny pod kątem zwiększenia jej widoczności na jak największą liczbę fraz powiązanych tematycznie z branżą Klienta. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie szerszej listy fraz, także tych z tzw. długiego ogona (frazy składające się z wielu słów). Jednocześnie mocno zaznaczyliśmy obecność wyrażeń z brandem.

 

Efekt I

Wzrost ruchu na stronie

Szereg działań w zakresie optymalizacji witryny internetowej Klienta obejmował dostosowanie jej zawartości pod kątem merytorycznym oraz technicznym do oczekiwań użytkowników i algorytmów wyszukiwarki Google. Dzięki temu stała się bardziej przyjazna dla odbiorców, jak również dla algorytmów wyszukiwarki. Przełożyło się to na wzrost liczby wyświetleń o 185% i liczby odwiedzin o 108% w stosunku do pierwszych miesięcy współpracy.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń (linia koloru zielonego) i liczby kliknięć (linia koloru pomarańczowego) od lipca 2017 do grudnia 2018.  Źródło: Google Search Console

W efekcie działań podjętych przez zespół Specjalistów ds. Pozycjonowania i Copywritingu osiągnęliśmy w ciągu trwania współpracy rezultat w postaci 1 270 574 wyświetleń witryny i 60 693 odwiedzin strony. Oznaczało to, że witrynę wyświetliło ponad milion osób, a ponad 60 tysięcy z nich zdecydowało się na nią wejść.

Efekt II

Większa widoczność witryny

Więcej wyświetleń oraz odwiedzin witryny przyczyniło się do zwiększenia widoczności strony Klienta. Wyraźnie pokazuje to prawie dwukrotny wzrost liczby fraz w top10, na które wyświetlała się witryna. Analizując wyniki zauważyliśmy, że w ciągu jednego roku wzrosła o 53% liczba fraz, za pośrednictwem których użytkownicy docierali do witryny naszego Klienta i to z pierwszej strony wyników wyszukiwania Google. Strona internetowa w grudniu 2017 roku wyświetlała się na 1365 fraz w top10, podczas gdy rok później – w grudniu 2018 roku – już na 2093 wyrażeń.

 

Porównując te same miesiące dostrzegliśmy ponadto większą o 102% liczbę wyświetleń i większą o 49% liczbę odwiedzin w grudniu 2018 w stosunku do grudnia 2017 roku, co świadczy o większej widoczności witryny. Dzięki temu wzrosła liczba potencjalnych klientów, którzy mogą dokonać konwersji.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń w grudniu 2017 w stosunku do grudnia 2018 roku. Źródło: Google Search Console.


Wykres przedstawia wzrost liczby odwiedzin witryny w grudniu 2017 w stosunku do grudnia 2018 roku.
Źródło: Google Search Console


Zauważyliśmy również, że strona Klienta spełnia oczekiwania odbiorców pod kątem obsługi urządzeń mobilnych. Analizując statystyki zaobserwowaliśmy rosnący trend w modelu wyszukiwania. Wzrosła bowiem liczba zarówno wyświetleń – o 132%, jak i odwiedzin – o 75% – z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (smartfony i tablety). 

„Większy ruch na stronie to większy potencjał sprzedaży”

Proponując klientowi nowy model pozycjonowania chcieliśmy przede wszystkim zapewnić dotarcie do witryny poprzez różnego rodzaju zapytania. Wynikało to ze specyfiki branży oraz wyznaczonych celów biznesowych. Dążąc do zwiększenia widoczności strony na frazy ogólne, jak i z tzw. długiego ogona dotarliśmy do bardzo dużej liczby odbiorców, co przyniosło wzrost ruchu na stronie.

Zauważyliśmy, że naszą stronę odwiedza coraz więcej użytkowników. Mamy pełną świadomość tego, że im więcej osób trafia na witrynę naszej firmy, tym większy jest jej potencjał sprzedażowy. A do tego specjaliści z Sunrise System ograniczyli ryzyko przypadkowych wejść. Dzięki odpowiedniemu dobraniu słów kluczowych nasza witryna jest promowana na frazy, które wyszukują osoby albo zainteresowane ogólnie sprzętem fotograficznym, albo produktami marki Manfrotto. Ponadto doceniamy współpracę z Sunrise System za sprawny kontakt i jakość obsługi, a także umiejętność zsynchronizowania prac optymalizacyjnych z naszą strategią marketingową. Możemy bez cienia wątpliwości polecić Sunrise System jako wiarygodnego partnera w promocji internetowej.” – Artur Skowron, współwłaściciel FOTO 7 s.c
Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.00 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się