Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

127% więcej ruchu w sklepie internetowym! Przebieg współpracy z SerwetSPA w ramach usługi SEO Cloud

Opublikowano: 21-02-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 6:35 min
Promocja sklepu internetowego w sieci ma wiele oblicz. Jednak do jednych z najskuteczniejszych pozostaje budowanie jej widoczności w wyszukiwarce Google - w końcu to właśnie do niej zwracają się internauci, gdy poszukują nowego produktu z tak naprawdę każdej branży. Niestety, wybierając tylko kilka wyrażeń kluczowych i zapewniając im nawet najwyższe pozycje, znacząco zostaje ograniczona liczba potencjalnych Klientów, którzy mogą zostać skierowani na stronę internetową. Firma SerwetSPA przekonała się, że dopasowanie się do oczekiwań użytkowników wyszukiwarki i budowanie widoczności witryny to znacząco lepsze rozwiązanie, które może zapewnić:
 
 
 
 
Kilka słów o firmie
 
SerwetSpa - kompleksowe zaopatrzenie kosmetyczne
Firma SerwetSPA oferuje szeroki zakres zaopatrzenia kosmetycznego dla gabinetów SPA, jak i salonów kosmetycznych. Dotyczy to nie tylko produktów pielęgnacyjnych, ale również dekoracji, jednorazowej odzieży czy profesjonalnych preparatów do dezynfekcji i sterylizacji wyposażenia.
 
W sklepie internetowym serwet-spa.pl można również znaleźć asortyment dla Klientów detalicznych - od produktów do manicure i pedicure, przez rozwiązania do depilacji, po zróżnicowane kosmetyki pielęgnacyjne. Firma oferuje wyłącznie rozwiązania znanych i cenionych marek polskich oraz zagranicznych.
 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?
Celem Klientki poprzez nawiązanie współpracy z Sunrise System było zapewnienie swojemu sklepowi internetowemu znacznie większą widoczność, a tym samym zwiększyć świadomość istnienia brandu SerwetSPA wśród internautów. W rezultacie miało się to, oczywiście, przełożyć na pozyskanie nowych Klientów - zarówno tych detalicznych, zainteresowanych kosmetykami pielęgnacyjnymi, jak i salonów kosmetycznych czy SPA, poszukujących wysokiej jakości zaopatrzenia prowadzonych gabinetów. Wiedząc już o oczekiwaniach Klientki mogliśmy szczegółowo zweryfikować naszą ofertę, aby wybrać usługę, która zapewni stronie internetowej najlepszą promocję w sieci.
 
 
Jakie kroki podjęliśmy?
W grudniu 2017 roku podpisaliśmy umowę z Klientką na promowanie witryny w ramach usługi SEO Cloud. Skupia się ona na zwiększaniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Rezygnując z tradycyjnego podejścia do pozycjonowania, zapewniliśmy tym samym witrynie ochronę przed zmianami wywołanymi algorytmami Google, ponieważ ruch na stronie nie był już uzależniony od wysokości i stabilności pozycji. Zamiast tego promowana strona może wyświetlać się na dziesiątki, a nawet setki wyrażeń kluczowych wpisywanych na różne sposoby przez użytkowników zainteresowanych detalicznym i hurtowym zaopatrzeniem kosmetycznym. W ten sposób docieramy do określonej wcześniej grupy docelowej, zapewniając znacznie większe szanse na pozyskanie nowych Klientów.
 

Efekt I

Większa widoczność strony = więcej ruchu na stronie
Od pierwszego dnia intensywnie pracowaliśmy zarówno nad optymalizacją strony, aby dostosować ją do wymogów Google, jak i poza stroną, budując jej naturalny profil linkowy. Działania zostały odpowiednio rozłożone w czasie, aby móc na bieżąco analizować skuteczność naszych prac, nieprzerwanie je modyfikując w celu zapewnienia coraz lepszych wyników I to właśnie osiągnęliśmy - porównując ostatnie 13 miesięcy współpracy wypracowaliśmy 113% więcej wyświetleń strony w wyszukiwarce Google!

Oznacza to, że użytkownicy po wpisaniu wyrażenia kluczowego związanego z działalnością kosmetyczną i SPA otrzymywali jako jeden z wyników promowaną stronę internetową. A to już pierwszy krok do wzbudzenia w nich rzeczywistego zainteresowania oraz skłonienia ich do odwiedzenia witryny, zapoznania się z ofertą oraz stania się nowym Klientem!
 Wykres prezentuje liczbę wyświetleń od stycznia 2018 r, do stycznia 2019 r. Źródło: Google Search Console
 
Nie jesteśmy gołosłowni - zwiększona widoczność promowanej przez nas witryny w wyszukiwarce Google rzeczywiście przełożyła się na wyższy ruch na stronie internetowej. W ciągu tego samego okresu (tj. 13 miesięcy) aż 127% więcej użytkowników odwiedziło witrynę w celu zapoznania się z dostępnym asortymentem. Jest to 2 razy więcej osób, które rzeczywiście były zainteresowane produktami kosmetycznymi i miały możliwość skorzystania z zaprezentowanej na stronie oferty.

Wykres prezentuje liczbę kliknięć od stycznia 2018 r. do stycznia 2019 r. Źródło: Google Search Console
 

Efekt II

Ponad 100 fraz w top 10!
Budując widoczność strony nie skupiamy się na sztywnej liście wyrażeniach kluczowych. Współczesny użytkownik może wpisać tę samą frazę na wiele sposobów - a nam zależy, żeby witryna wyświetlała się na nie wszystkie. Oznacza to, że w ramach działań wypracowaliśmy (i nadal wypracowujemy) coraz większą liczbę fraz związanych z działalnością oraz asortymentem Klienta. W wyniku naszych prac poszerzyliśmy liczbę wyrażeń, na które wyświetlała się strona aż o 71%! Jest to ponad 700 zapytań związanych głównie z różnego rodzajami produktami kosmetycznymi, w tym tymi pochodzącymi z tzw. długiego ogona. Nawet jeżeli użytkownik nie był w stanie prosto i jednoznacznie przekazać swojego oczekiwania wyszukiwarce Google, nasze prace sprawiły, że i tak trafił na właściwą stronę internetową – stronę serwet-spa.pl!
 

Wykres prezentuje liczbę fraz, na które była widoczna strona od stycznia 2018 r. do stycznia 2019 r. Źródło: Google Search Console
 
Jednocześnie w wyniku naszych działań spośród wszystkich wyrażeń kluczowych aż 160 znalazło się w pierwszej dziesiątce wyników organicznych. Czyli promowana witryna wyświetlała się użytkownikom zainteresowanym ofertą Klienta jako jedna z pierwszych! To oczywiście nie tylko zwiększało rozpoznawalność marki i gwarantowało znakomitą widoczność. To także potencjalnie większy ruch na stronie oraz – znacznie większe zainteresowanie oferowanym asortymentem.
 

Więcej wyświetleń, więcej kliknięć, więcej fraz!

Wnikliwe analizy oraz intensywne prace prowadzone przez naszych specjalistów na stronie, jak i poza nią w ramach usługi SEO Cloud sprawiły, że spełniliśmy wszystkie oczekiwania naszej Klientki. W ciągu ponad roku współpracy przyprowadziliśmy 2 razy więcej potencjalnych Klientów na promowaną stronę internetową. Jednak nie byli to przypadkowi użytkownicy - byli rzeczywiście zainteresowani tego rodzaju produktami, co odzwierciedlały najróżniej wpisane przez nich wyrażenia kluczowe, poprzez które odnajdywali witrynę naszej Klientki. Z pewnością dodatkowym czynnikiem zachęcającym ich do kliknięcia były topowe pozycje - a takie zajmowało aż 160 fraz!
                                                                                 
„Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach firma nie istnieje bez dobrego pozycjonowania w Google - a w szczególności dotyczy to sklepów internetowych. Dlatego też cieszymy się, że powierzyliśmy promocję SerwetSPA firmie Sunrise System. Przy pomocy usługi SEO Cloud wypracowali doskonałą widoczność strony, dzięki której każdego miesiąca odnotowywaliśmy wyższe zainteresowanie naszą ofertą.” - podsumowuje współpracę Beata Kordowska, właścicielka SerwetSPA.
Autor
Alicja Janicka
Ocena artykułu
4.69 - (13 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się