Ikona 02:50 min Ikona 21.07.2008

Reklama AdWords – obietnica warta zaufania

Sztuką reklamy jest mówić prawdę tak, by odbiorca skupił się na pozytywnych elementach przekazu – w kampanii AdWords jest naprawdę sporo możliwości umiejętnego akcentowania mocnych stron … mocnej strony.

Jeżeli wabimy klienta korzyścią cenową – promocją, rabatem – musi to mieś oczywiście pokrycie w rzeczywistości. By internauta był o tym przekonany, klikając najwyżej dwukrotnie powinien zostać przekierowany na stronę mówiącą o takiej promocji. Im więcej klikania, tym mniej zainteresowania!

 

Wymiary i rozmiary

 

Co do samej grafiki, trzeba przyjrzeć się, jaki ma ona format, rozmiar i ile waży. Statyczne (nieanimowane) reklamy graficzne powinny mieć format .JPEG, .PNG lub .GIF. Każdy z plików graficznych musi mieć rozmiar nie większy niż 50 KB. Ponieważ reklamy graficzne muszą być ściśle dopasowane do stron partnerskich Google, zaleca się następujące wymiary dla poszczególnych formatów:

* Baner: 468 x 60 * Kwadrat: 250 x 250 * Mały kwadrat: 200 x 200 * Długi baner: 728 x 90. * Średni prostokąt: 300 x 250. * Duży prostokąt: 336 x 280. * Wieżowiec: 120 x 600. * Szeroki wieżowiec: 160 x 600.

By wymogi odnośnie rozmiarów nie zaburzyły proporcji grafik, można przesyłać je do akceptacji w następujących wymiarach każda zmiana wynosi 11 lub 22 piksele w stosunku do standardu):

* Baner: 468 x 49. * Kwadrat: 250 x 239. * Mały kwadrat: 200 x 189. * Długi baner: 728 x 79. * Średni prostokąt: 300 x 239. * Duży prostokąt: 336 x 269. * Wieżowiec: 120 x 578. * Szeroki wieżowiec: 160 x 578.

Pozwala to zmieścić u dołu grafik adres URL reklamodawcy i link do Google.

Jeśli chodzi o animowane reklamy graficzne, muszą być przesyłane do akceptacji w pełnych rozmiarach standardowych formatów. Ważną sprawę jest dookreślenie w treści reklamy lokalizacji. W przypadku usług takich jak na przykład „noclegi” czy „wynajem pokoi”, konieczne jest doprecyzowanie, że chodzi o (na przykład) „noclegi w Bieszczadach” czy „wynajem mieszkań Wrocław”. Pozwoli to na wyświetlanie reklamy w odpowiednim kontekście – stanowi to przecież główną siłę takich reklam.

 

Zakazy

 

Wcześniejsze lekcje Szkółki omawiają zasady stosowania znaków towarowych oraz zakaz umieszczania pewnych treści (na przykład erotycznych). Ponadto nie wolno:

* symulować reklam tekstowych w grafikach; * podszywać się pod administratorów Sieci czy ostrzeżenia bądź komunikaty systemowe, nie może więc wyglądać jak okna dialogowe lub funkcje albo ostrzeżenia (na przykład o wirusie); * pochopnie stosować nazw własnych (nie wolno ich w ogóle stosować jako słów kluczowych); * stosować własnego paska użytkownika lub stopki obrazu; * być nazbyt kreatywnym w pisowni 😉 chodzi nie tylko o poprawną polszczyznę, lecz także niestosowanie symboli liczbowych w miejsce liter, jak to jest modne na przykład w języku angielskim (w końcu „tanie kurczaki hodowlane” brzmi mimo wszystko lepiej niż „tanie qrczaki hodowlane”); * stosować porównać z konkurencją bez rzetelnej argumentacji; * sugerować nieprawdziwych związków biznesowych (na przykład obiecywać, że reklamowany produkt jest „polecany przez Google”); * pisać o sobie w superlatywach bez uzasadnienia ( jeżeli „najlepszy proszek” – to dlaczego?).

Jak w każdej sztuce, tak i w sztuce reklamy liczy się adekwatność treści i formy. Grafika zgrana z tekstem to połowa sukcesu. Zobacz nasze  Kampanie Google Ads.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:05 min 25.08.2008 Jak skłonić Internautę do tego, aby kliknął w nasz link? Sposobów istnieje sporo. Jednym z nich jest odpowiednie zarządzanie słowami kluczowymi. Właściwe podejście do doboru fraz skończy się sukcesem - ważne jednak, aby poświęcić na to dłuższą chwilę. Podpowiadamy, jak zarządzać słowami kluczowymi, a także wskazujemy, kiedy warto je uogólniać, a kiedy poszerzać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Klient w stosownym wieku – określanie stawek w Google AdWords według kryteriów demograficznych Ikona 00:55 min 22.09.2008 Czy wiesz, że możesz w precyzyjny sposób określać kampanię AdWords? Także uwzględniając wiek odbiorców. Reklama zostanie wyświetlona tylko tym, których rzeczywiście może zainteresować Twoja oferta. To jedna z nowości, jaką Google udostępnia dla reklam sieci partnerskiej. Wystarczy ustalić odpowiednie stawki za wyświetlenie linku dokładnie określonej grupie odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 07.07.2008 Witryna już jest, teraz wystarczy czekać, aż ktoś ją odwiedzi... warto jednak wiedzieć, kto i dlaczego to robi. Takie informacje są bardzo cenne, ponieważ pozwalają w porę reagować na zmiany, a także dopasowywać zawartość strony do potrzeb klientów. W tym pomoże niezastąpiony Google Analytics - narzędzie do analizowania, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700