Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklama AdWords – obietnica warta zaufania

Opublikowano: 21-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Sztuką reklamy jest mówić prawdę tak, by odbiorca skupił się na pozytywnych elementach przekazu – w kampanii AdWords jest naprawdę sporo możliwości umiejętnego akcentowania mocnych stron ... mocnej strony.

Jeżeli wabimy klienta korzyścią cenową – promocją, rabatem – musi to mieś oczywiście pokrycie w rzeczywistości. By internauta był o tym przekonany, klikając najwyżej dwukrotnie powinien zostać przekierowany na stronę mówiącą o takiej promocji. Im więcej klikania, tym mniej zainteresowania!

Co do samej grafiki, trzeba przyjrzeć się, jaki ma ona format, rozmiar i ile waży. Statyczne (nieanimowane) reklamy graficzne powinny mieć format .JPEG, .PNG lub .GIF. Każdy z plików graficznych musi mieć rozmiar nie większy niż 50 KB. Ponieważ reklamy graficzne muszą być ściśle dopasowane do stron partnerskich Google, zaleca się następujące wymiary dla poszczególnych formatów:

* Baner: 468 x 60
* Kwadrat: 250 x 250
* Mały kwadrat: 200 x 200
* Długi baner: 728 x 90.
* Średni prostokąt: 300 x 250.
* Duży prostokąt: 336 x 280.
* Wieżowiec: 120 x 600.
* Szeroki wieżowiec: 160 x 600.

By wymogi odnośnie rozmiarów nie zaburzyły proporcji grafik, można przesyłać je do akceptacji w następujących wymiarach każda zmiana wynosi 11 lub 22 piksele w stosunku do standardu):

* Baner: 468 x 49.
* Kwadrat: 250 x 239.
* Mały kwadrat: 200 x 189.
* Długi baner: 728 x 79.
* Średni prostokąt: 300 x 239.
* Duży prostokąt: 336 x 269.
* Wieżowiec: 120 x 578.
* Szeroki wieżowiec: 160 x 578.

Pozwala to zmieścić u dołu grafik adres URL reklamodawcy i link do Google.

Jeśli chodzi o animowane reklamy graficzne, muszą być przesyłane do akceptacji w pełnych rozmiarach standardowych formatów. Ważną sprawę jest dookreślenie w treści reklamy lokalizacji. W przypadku usług takich jak na przykład „noclegi” czy „wynajem pokoi”, konieczne jest doprecyzowanie, że chodzi o (na przykład) „noclegi w Bieszczadach” czy „wynajem mieszkań Wrocław”. Pozwoli to na wyświetlanie reklamy w odpowiednim kontekście – stanowi to przecież główną siłę takich reklam.

Wcześniejsze lekcje Szkółki omawiają zasady stosowania znaków towarowych oraz zakaz umieszczania pewnych treści (na przykład erotycznych). Ponadto nie wolno:

* symulować reklam tekstowych w grafikach;
* podszywać się pod administratorów Sieci czy ostrzeżenia bądź komunikaty systemowe, nie może więc wyglądać jak okna dialogowe lub funkcje albo ostrzeżenia (na przykład o wirusie);
* pochopnie stosować nazw własnych (nie wolno ich w ogóle stosować jako słów kluczowych); * stosować własnego paska użytkownika lub stopki obrazu;
* być nazbyt kreatywnym w pisowni ;-) chodzi nie tylko o poprawną polszczyznę, lecz także niestosowanie symboli liczbowych w miejsce liter, jak to jest modne na przykład w języku angielskim (w końcu „tanie kurczaki hodowlane” brzmi mimo wszystko lepiej niż „tanie qrczaki hodowlane”);
* stosować porównać z konkurencją bez rzetelnej argumentacji;
* sugerować nieprawdziwych związków biznesowych (na przykład obiecywać, że reklamowany produkt jest „polecany przez Google”);
* pisać o sobie w superlatywach bez uzasadnienia ( jeżeli „najlepszy proszek” - to dlaczego?).

Jak w każdej sztuce, tak i w sztuce reklamy liczy się adekwatność treści i formy. Grafika zgrana z tekstem to połowa sukcesu. Zapytaj specjalistę jak przygotować poprawną i efektywną reklamę.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się